در گرامی داشتن یاد شهدا بسیار غفلت کردیم

فت فتو/کرمان استاندار کرمان گفت: ما در گرامی داشتن یاد شهدا بسیار غفلت کردیم، به نامگذاری چند کوچه و خیابان بسنده کرده که متاسفانه همان هم در دوره برخی شهرداران عوض شد. دکتر محمدمهدی فداکار در دوازدهمین گردهمایی رزمندگان گردان ۴۱۰ غواص لشکر ۴۱ ثارالله استان بیان کرد: این گردهمایی فوایدی دارد که یکی از […]

فت فتو/کرمان استاندار کرمان گفت: ما در گرامی داشتن یاد شهدا بسیار غفلت کردیم، به نامگذاری چند کوچه و خیابان بسنده کرده که متاسفانه همان هم در دوره برخی شهرداران عوض شد.

دکتر محمدمهدی فداکار در دوازدهمین گردهمایی رزمندگان گردان ۴۱۰ غواص لشکر ۴۱ ثارالله استان بیان کرد: این گردهمایی فوایدی دارد که یکی از آن ها گرامیداشت یاد شهداست زیرا این مسئله وظیفه ای بر گردن ما است؛ فایده دیگر اینکه این فضا و مراسمات به بهبود حال روحی همه ما کمک می کند.

وی افزود: نکته دیگر که در این مراسمات اتفاق می افتد بازخوانی آرمان هاست؛ همه ما آرمان ها و باورهایی داشتیم و به خاطر آن ها از زندگی مان گذشته باشیم، بازخوانی این آرمان ها سبب می شود یادمان بیاید به خاطر چه چیز از زندگی گذشته بودیم.

استاندار کرمان اضافه کرد: همه رزمندگان حاضر، گذشته با افتخاری دارند و عنایت خداوند بود که در دوره ای بودیم که می توانستیم در این عرصه حضور پیدا کنیم.

مقام عالی دولت در استان کرمان اظهار کرد: دوستی هایی که در زمان جنگ شکل گرفت، به هیچ وجه تکرار پذیر نیست و عمقی دارد که ما حاضریم همه کارهای خود را رها کنیم و در جمع بچه های جنگ شرکت می کنیم. در دوران جنگ بعضی از دوستان توفیق داشتند در کوتاه مدت هیچ گناهی هم انجام نمی دادند و حضور در چنین جمعی فرصتی بود که خدا به ما داد.

فداکار با بیان اینکه همه ما آن زمان آماده برای شهادت بودیم که عزم بزرگی می خواست گفت: همه ما در حال حاضر درگیر زندگی روزمره هستیم اما بسیار مهم است که دقت کنیم دنبال آرمان ها باشیم؛ آینده ما نیز بسیار مهم است و دعا کنیم که خدا عاقبت خوبی برای ما رقم بزند و توجه داشته باشیم کار بزرگ ما در حال حاضر ادامه مسیر است.

وی تصریح کرد: مقاومت در روزهای جنگ بسیار راحت تر از زمان حال بود زیرا امروز گرفتار زندگی و مسئولیت ها شدیم و پای آرمان ها ماندن سخت تر است. شهدا از ما توقع دارند و باید حواسمان باشد کوتاهی نکنیم.

استاندار کرمان گرامی داشتن یاد شهدا امری مهم دانست و افزود: بنده هر کاری داشته باشم اگر متوجه شوم مراسمی وجود دارد که دوستان دوران جنگ هستند خودم را می رسانم.

فداکار با بیان اینکه در کشورهای دیگر از اینگونه افرادشان قهرمان می سازند توضیح داد: با نامه یکی از خانم های فرانسوی بیش از ۱۴۰ مدرسه در دنیا ساخته شده که به این مدارس کمک های خاصی نیز می شود؛ ما در گرامی داشتن یاد شهدا بسیار غفلت کردیم، به نامگذاری چند کوچه و خیابان بسنده کردیم که همان هم در دوره برخی شهرداران عوض شد.

وی ضمن تعریف خاطراتی از حضور در دوران جنگ گفت: در آخرت حساب و کتاب ما را همین شهدا کنند و امیدواریم در آن روز خدا به ما رحم کند.

انتهای پیام




در گرامی داشتن یاد شهدا بسیار غفلت کردیم

منبع: ایـسنا
? در گرامی داشتن یاد شهدا بسیار غفلت کردیم