در کنار موتورپمپ‌های کشاورزی پنل خورشیدی نصب کنید

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان گفت: بنده به پسته‌کاران پیشنهاد دادم پنل‌های خورشیدی در کنار موتورپمپ‌های کشاورزی نصب کنید که هم در مصرف انرژی صرفه جویی شده و هم با سرمایه‌گذاری اندک، هزینه انرژی در تولید را صفر می‌کنند، ضمن اینکه در زمستان که موتورها خاموش است، می‌توانند به شبکه برق بفروشند. محمدمهدی فداکار امروز ۲۴ […]

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان گفت: بنده به پسته‌کاران پیشنهاد دادم پنل‌های خورشیدی در کنار موتورپمپ‌های کشاورزی نصب کنید که هم در مصرف انرژی صرفه جویی شده و هم با سرمایه‌گذاری اندک، هزینه انرژی در تولید را صفر می‌کنند، ضمن اینکه در زمستان که موتورها خاموش است، می‌توانند به شبکه برق بفروشند.

محمدمهدی فداکار امروز ۲۴ تیرماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار کرد: چاره‌ای جز رفتن به سمت کشاورزی مدرن نداریم. گرچه کار سختی است اما باید الگو ارائه و تامین مالی انجام شود.

وی افزود: این مسئله یک ضرورت است و به دلایل مختلف مجبور هستیم در این مسیر پیش برویم و مسئولان مربوطه باید کمک کنند.

فداکار بیان کرد: با کشاورزی مدرن، تولید ما هم در کمیت، هم در کیفیت افزایش یافته و هزینه‌های تولید کاهش می‌یابد؛ با وضعیت کنونی کشاورزی، داریم خاک را نابود می‌کنیم.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به مطالب مطرح شد درباره انتقال آب از سرشاخه‌های هلیل رود به شمال استان، گفت: اصلا بنایی نیست آب از این طریق به شمال استان منتقل شود و البته باید به این نکته هم توجه داشت که این بحث‌ها در سال انتخابات مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه انتقال آب به رفسنجان و کرمان از خط انتقال صنعت دارد اجرایی می‌شود و رئیس جمهور نیز اخیرا از این پروژه بازدید داشت، افزود: همه بحث‎ها در این موضوع است که آب کم است و استفاده بهینه نداریم.

فداکار گفت: بارندگی‌ها به شدت کم شده و اصل موضوع، کمبود آب است و باید مصرف مدیریت شود.

وی تصریح کرد: چند هزار حلقه چاه آب غیرمجاز داریم که عمده آنها در جنوب استان کرمان است و اگر برداشت اصلاح و بهینه شود و سطح زیرکشت حفظ، بسیاری از موارد رفع می‌شود.

استاندار کرمان در ادامه درباره مصرف انرژی بیان کرد: بنده به پسته‌کاران پیشنهاد دادم پنل‌های خورشیدی در کنار موتور پمپ‌های کشاورزی نصب کنیم که هم در مصرف انرژی صرفه جویی شده و هم با سرمایه‌گذاری اندک، هزینه انرژی در تولید را صفر می‌کنند، ضمن اینکه در زمستان که موتورها خاموش است، می‌توانند به شبکه برق بفروشند.

وی اظهار کرد: این سرمایه‌گذاری در باغات پسته به سادگی امکان اجرا دارد و یک شرکت را برای سرمایه گذاری پای کار می‌آوریم و مجوزهای زیست محیطی را دریافت خواهیم کرد.

فداکار با اشاره به آسیب‌های قطع و وصل موتورپمپ‌ها و خاموشی‌ها، تصریح کرد: با ایجاد پنل‌های خورشیدی، همه این مسائل رفع می شود.

انتهای پیام




در کنار موتورپمپ‌های کشاورزی پنل خورشیدی نصب کنید

منبع: ایـسنا
? در کنار موتورپمپ‌های کشاورزی پنل خورشیدی نصب کنید