در کرمان با اضمحلال منابع روبه‌رو هستیم

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان با بیان این‌که در کرمان نه تنها بهره‌وری نداریم،بلکه با اضمحلال منابع روبه‌رو هستیم،گفت:«استانی با این همه منابع و ظرفیت نتوانسته در شاخص‌های توسعۀ پایدار در جایگاه متوسط کشور قرار گیرد». سیدمهدی طبیب‌زاده در چهارمین جشنواره بهره‌وری و رقابت‌پذیری استان کرمان با محوریت انقلاب صنعتی چهارم افزود:«مظلومیت بهره‌وری […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان با بیان این‌که در کرمان نه تنها بهره‌وری نداریم،بلکه با اضمحلال منابع روبهرو هستیم،گفت:«استانی با این همه منابع و ظرفیت نتوانسته در شاخص‌های توسعۀ پایدار در جایگاه متوسط کشور قرار گیرد».

سیدمهدی طبیب‌زاده در چهارمین جشنواره بهره‌وری و رقابت‌پذیری استان کرمان با محوریت انقلاب صنعتی چهارم افزود:«مظلومیت بهره‌وری از همین پیداست که در نظام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مسئولان استان جایگاهی ندارد».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی کرمان،وی با بیان اینکه اعداد و ارقام مصرفی و بازدهی ما در بخش‌های مختلف مانند مصرف آب و انرژی با یکدیگر همخوانی ندارند،اظهار کرد:«اینکه با شنیدن ارقام و اعداد تحولی ایجاد نمی‌شود،نشانۀ بارز مظلومیت بهره‌وری است».

طبیب‌زاده ادامه داد:«برای داشتن بهره‌وری بیشتر،اگر برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف انجام و ۳۰ درصد رشد از محل بهره‌وری محقق شود ولی بنگاه‌های اقتصادی نتوانند با حذف یارانۀ پنهان و آشکار،روی پای خود بایستند،هیچ کاری انجام نشده است».

رئیس اتاق کرمان خاطرنشان کرد:«باید از روش‌ها،آموزش‌ها و تکنولوژی‌های جدید برای ارتقا بهره‌وری در بنگاه‌های اقتصادی استفاده کرد زیرا فقط ادارۀ بنگاه و ایجاد یک سود محدود،بدون توجه به یارانه‌ها نمی‌تواند بهره‌وری ایجاد کند». /پ




در کرمان با اضمحلال منابع روبه‌رو هستیم

منبع:خبر کرمان
?

در کرمان با اضمحلال منابع روبه‌رو هستیم

:اخبار استان کرمان – اقتصادی