در پرداخت فطریه و کفاره مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشید

به گزارش نذیر کرمان؛ سرهنگ محمدرضا رضایی افزود: شهروندان هنگام پرداخت فطریه و کفاره به افراد ناشناس اعتماد نکنند و فطریه و کفاره خود را به نهادهای معتبر پرداخت کنند و این هشدار هم در مورد فضای حقیقی و هم در مورد فضای مجازی مورد تاکید است.  وی بیان کرد: با نزدیک شدن به ایام پایانی […]

به گزارش نذیر کرمان؛ سرهنگ محمدرضا رضایی افزود: شهروندان هنگام پرداخت فطریه و کفاره به افراد ناشناس اعتماد نکنند و فطریه و کفاره خود را به نهادهای معتبر پرداخت کنند و این هشدار هم در مورد فضای حقیقی و هم در مورد فضای مجازی مورد تاکید است.

 وی بیان کرد: با نزدیک شدن به ایام پایانی ماه رمضان این نگرانی وجود دارد که افراد سودجو و فرصت‌طلب در بستر فضای مجازی بخواهند اقدام به کلاهبرداری یا سوءاستفاده از شهروندان در پوشش پرداخت فطریه، کفاره و این‌گونه موارد کنند که در همین راستا لازم است مردم دقت داشته باشند هنگام پرداخت فطریه و کفاره به افراد ناشناس اعتماد نکنند و فطریه و کفاره خود را به نهادهای معتبر پرداخت کنند و این هشدار هم در مورد فضای حقیقی و هم در مورد فضای مجازی مورد تاکید است.

رضایی افزود: در فضای مجازی ممکن است افراد سودجو با طراحی سایت‌های جعلی، کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و به بهانۀ پرداخت فطریه و کفاره اقدام به کپی کردن اطلاعات کارت بانکی و خالی کردن حساب بانکی آنان کنند، بنابراین لازم است که شهروندان حتما به آدرس‌های اینترنتی توجه کافی داشته باشند و از کلیک کردن بر روی لینک‌هایی که از منابع ناشناس به عنوان خیریه ارسال می‌شود، پرهیز کنند.

وی ادامه داد: گاهی نیز ممکن است همین لینک‌ها، آلوده به بدافزار باشد و گوشی یا سیستم شهروندان را آلوده کند، از این رو توصیه می‌شود که از کلیک بر روی لینک‌های ناشناس که ممکن است به بهانه فطریه، تبریک عید و … باشد پرهیز شود.

رئیس پلیس فتا استان کرمان از مرم خواست که نذورات خود را فقط به حساب نهادها و موسسات دولتی و قابل اطمینان واریز کنند و از پرداخت نذورات در سایت‌های نامعتبر و حساب‌های شخصی افراد خودداری کنند چراکه ممکن است افراد سودجو این نذورات را جمع‌آوری کرده اما آن را در راه گفته شده هزینه نکنند.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟












نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف




در پرداخت فطریه و کفاره مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشید

منبع: بــرنا
? در پرداخت فطریه و کفاره مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشید