در موارد مربوط به منافع عمومی، جایی برای مجازات جایگزین حبس وجود ندارد

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در مواردی که منافع عمومی در خطر قرار دارد، جایی برای استفاده از مجازات های جایگزین حبس وجود ندارد و در جرائمی که امنیت جامعه را تهدید می‌کند، باید با قاطعیت لازم نسبت به صدور احکام و اجرای آنها اقدام کرد. حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ۱۷ فروردین […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در مواردی که منافع عمومی در خطر قرار دارد، جایی برای استفاده از مجازات های جایگزین حبس وجود ندارد و در جرائمی که امنیت جامعه را تهدید می‌کند، باید با قاطعیت لازم نسبت به صدور احکام و اجرای آنها اقدام کرد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ۱۷ فروردین ماه در دیدار با قضات محاکم کیفری دو کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته عملکرد دادگاه های کیفری دو مثبت بوده، گفت: میانگین ورودی پرونده ها به هر شعبه محاکم کیفری دو در هر ماه ۱۲۵ پرونده و قابل قبول است.

وی با بیان اینکه اصل بر این است رسیدگی‌های قصایی عادلانه و دقیق باشد، تصریح کرد: در کنار توجه و نگاه متعادل به آمار عملکرد حوزه های مختلف، کیفیت رسیدگی ها مورد تاکید قرار دارد.

حمیدی در ادامه با تاکید بر اینکه قاضی نباید ابایی از مشورت گرفتن داشته باشد، عنوان کرد: مشورت کردن و استفاده از تجربیات علمی یکدیگر موجب اتقان آراء و ارتقاء کیفیت رسیدگی ها می شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر تلاش برای استفاده از ظرفیت های صلح و سازش تاکید کرد و افزود: علی رغم اهمیتی که در اسلام‌ به قضا و قضاوت داده شده، اعتقاد دارم رسیدگی قضایی در مرحله دوم قرار دارد و اولویت نخست در این حوزه به صلح و سازش اختصاص دارد.

وی بر برگزاری نشست های تعاملی و مشورتی نیز تاکید کرد و افزود: استفاده از مجازات های جایگزین حبس از گذشته تاکنون همواره مورد تاکید بوده است.

حمیدی در پایان بر برخورد قاطع با سارقان به ویژه سارقان سیم های برق و تجهیزات عمومی که موجب ناامنی در جامعه می شود، تاکید کرد و گفت: در جاهایی که منافع عمومی در خطر قرار دارد، جایی برای استفاده از مجازات های جایگزین حبس وجود ندارد و در جرائمی که امنیت جامعه را تهدید می‌کند، باید با قاطعیت لازم نسبت به صدور احکام و اجرای آنها اقدام کرد.

انتهای پیام




در موارد مربوط به منافع عمومی، جایی برای مجازات جایگزین حبس وجود ندارد

منبع: ایـسنا
? در موارد مربوط به منافع عمومی، جایی برای مجازات جایگزین حبس وجود ندارد