در ششمین روز از ایام دهه فجر، سه اثر هنری در رفسنجان رونمایی شد

نذیر کرمان/کرمان در ششمین روز از دهه فجر، قطعه موسیقی «امضای انقلاب»، «قطعه موسیقی سرو» و کتاب «سقای گردان ۴۱۸» در خصوص خاطرات شهید عطایی از آثار تولیدی معاونت هنری شهرداری رفسنجان رونمایی شد. معاون هنری شهرداری رفسنجان شامگاه ۱۷ بهمن‌ماه در این مراسم به ارائه عملکرد شش ماه گذشته این معاونت پرداخت و اظهار […]

نذیر کرمان/کرمان در ششمین روز از دهه فجر، قطعه موسیقی «امضای انقلاب»، «قطعه موسیقی سرو» و کتاب «سقای گردان ۴۱۸» در خصوص خاطرات شهید عطایی از آثار تولیدی معاونت هنری شهرداری رفسنجان رونمایی شد.

معاون هنری شهرداری رفسنجان شامگاه ۱۷ بهمن‌ماه در این مراسم به ارائه عملکرد شش ماه گذشته این معاونت پرداخت و اظهار کرد: احداث فرهنگسرای رحمت و فرهنگسرای گردشگری و تیمچه معین در دست اقدام داریم و در تیمچه معین احیاء مشاغل سنتی و قدیمی را در دستور کار خواهیم داشت. در تیمچه معین نگارخانه دائمی به موزه گردشگری تبدیل خواهد شد. همچنین فرهنگسرای کتاب طراحی و جانمایی شده و در سال آینده عملیات احداث آن توسط شهرداری آغاز خواهد شد.

سید عباس حسینی به تأسیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی در معاونت هنری شهرداری اشاره کرد و با بیان اینکه این اداره در رفسنجان به عنوان سومین اداره در سطح کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: طی سه ماه اخیر ۲۰۰۰ دانش آموز دبستانی در مدرسه این اداره آموزش‌های شهروندی را فراگرفتند.

وی در ادامه بیان کرد: در این مدت با اجرای پویش «شهردارشو” دهه هشتادی‌ها را به میدان آوردیم تا از خلاقیت‌های آنها در زمینه پیشبرد اهداف شهرداری استفاده شود.

حسینی یکی دیگر از فعالیت‌های این معاونت را اجرای جشنواره فیلم رفسنجان که تنها جشنواره جنوب شرق کشور است، برشمرد و ادامه داد: بیش از ۴۰۰ اثر فیلمسازی از ۲۷ استان در سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در اسفند ماه امسال اختتامیه آن برگزار و از منتخبین جشنواره تحلیل خواهد شد.

معاون هنری شهرداری رفسنجان بیان کرد: دو قطعه موسیقی «امضای انقلاب» و «قطعه موسیقی سرو» و نیز کتاب سقای گردان ۴۱۸ در خصوص خاطرات شهید عطایی در این معاونت تولید شد و دو اثر موسیقی دیگر و ۱۴ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف هنری در دست آماده‌سازی است.

شهردار رفسنجان نیز در این آیین ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر و عید مبعث به گوشه‌ای از فعالیت‌های شهرداری اشاره و اظهار کرد: ۳۱ بوستان به مناسبت دهه فجر اخیرا در سطح شهر به بهره برداری رسیدند و هشت بوستان دیگر در حال احداث هستند که در آینده مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

مجید کهنوجی ادامه داد: با ایده معاونت هنری شهرداری رفسنجان جشنواره «شهردارشو» اجرا شد و در این راستا شهر رفسنجان به ۵۰ محله تقسیم شده و در هر محله شهردار نوجوان دهه هشتادی تیم خود را تشکیل داده و در آن نوجوانان در محله‌های شهر مانند اعضای شورای شهر و شهردار نوجوان ایفای نقش دارند لذا این اعتماد به نفس را به جوانان دادیم تا در تصمیم‌گیری‌های حوزه شهری از آن‌ها استفاده شود. آن‌ها ایده‌های ناب دارند و نشان می‌دهد جوانان ما بسیار فعال و اهل ایده و طرح هستند و در مباحث مختلف گره‌گشا هستند.

به گزارش نذیر کرمان، در این مراسم قطعه موسیقی «امضای انقلاب»، «قطعه موسیقی سرو» و کتاب «سقای گردان ۴۱۸» در خصوص خاطرات شهید عطایی در دوران دفاع مقدس که در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج به فیض شهادت نایل آمد، از آثار تولیدی معاونت هنری شهرداری رفسنجان رونمایی و از هنرمندان شاخص انقلابی شهرستان رفسنجان تجلیل شد.

انتهای پیام




در ششمین روز از ایام دهه فجر، سه اثر هنری در رفسنجان رونمایی شد

منبع: ایـسنا
? در ششمین روز از ایام دهه فجر، سه اثر هنری در رفسنجان رونمایی شد