در حوادث امسال دشمن به دنبال انشقاق اجتماعی بود/ ۹ دی، تاریخ‌ساز شد

فت فتو/کرمان استاندار کرمان گفت: در حوادث امسال نیز مردم با حضورشان در ۱۳ آبان همچنان تاریخ ساز شدند و علی رغم اینکه دشمن خیلی سرمایه گذاری کرده بود و دنبال بود انشقاق اجتماعی به وجود بیاورد، با حضور مردم در صحنه، موفق نشد. دکترمحمدمهدی فداکار شامگاه هفتم دی ماه در گفت و گوی ویژه […]

فت فتو/کرمان استاندار کرمان گفت: در حوادث امسال نیز مردم با حضورشان در ۱۳ آبان همچنان تاریخ ساز شدند و علی رغم اینکه دشمن خیلی سرمایه گذاری کرده بود و دنبال بود انشقاق اجتماعی به وجود بیاورد، با حضور مردم در صحنه، موفق نشد.

دکترمحمدمهدی فداکار شامگاه هفتم دی ماه در گفت و گوی ویژه صدا و سیمای مرکز کرمان با اشاره به اینکه ۹ دی ماه در کشورمان تاریخ ساز شد، اظهار کرد: در سال ۸۸ و اتفاقاتی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری شکل گرفت، مردم دیدند دشمن به دنبال سوءاستفاده است و اوج اتفاقات در روز عاشورای ۸۸ رخ داد و زمانی که مردم اهانت به پرچم عزای امام حسین علیه السلام و آن حوادث را دیدند، مردم به میدان آمدند.

وی افزود: در حوادث امسال نیز مردم با حضورشان در ۱۳ آبان همچنان تاریخ ساز شدند و علی رغم اینکه دشمن خیلی سرمایه گذاری کرده بود و دنبال بود انشقاق اجتماعی به وجود بیاورد، با حضور مردم در صحنه، موفق نشد.

فداکار بیان کرد: مسلما دشمن دست از دشمنی برنمی دارد و در یک سال اخیر وقتی دید سرعت تحرک دولت خیلی بالاست و دیپلماسی فعال در روابط خارجی به ویژه با همسایگان داریم، عصبانی شد و درباره پیاده روی عظیم اربعین تلاش بر تفرقه انگیزی داشتند که فوت یک خانم بهانه شد تا دشمن عصبانیتش را تخلیه کند.

استاندار کرمان گفت: مردم کار بزرگی کردند که با دشمن همراهی نداشتند و علی رغم اینکه در حوزه اقتصادی مشکلاتی وجود دارد اما مردم با دشمن همراهی نکردند زیرا مردم ما خیلی وفادار هستند.

وی اظهار کرد: در دوره هایی مدیریت دنیا در دست عده خاصی بوده که وابسته به شرق و غرب بودند و شعار “نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی” برای دشمنان ایران قابل هضم نیست.

فداکار تصریح کرد: تحولات سیاسی کشور ما توسط مردم تصمیم گیری می شود و دشمن نمی خواست انقلاب شکل بگیرد و این الگو معرفی شود که موفق نشد و تفکر انقلاب اسلامی در دنیا رسوخ کرد و دشمن ماهیتا با انقلاب و نظام اسلامی دچار چالش است.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش درباره اقدامات دولت سیزدهم گفت: یکی از کارهای دولت کاهش تورم و کنترل نقدینگی بود و ابتدای امسال حذف ارز ترجیح را اجرا کرد زیرا به دلیل قیمت پائین برخی کالاها، قاچاق می شد و این رانت بزرگ که برای عده ای بود، توسط دولت حذف شود.

وی افزود: نرخ رشد اقتصادی در سال جاری ۳.۴ درصد شده که شاخص مثبتی است و در استان کرمان نیز نرخ بیکاری بیش از دو درصد کاهش یافته است. ضمن اینکه عملکرد دولت سیزدهم در واردات واکسن و کنترل کرونا را شاهد هستیم.

فداکار درباره اقدامات دولت در سطح استان کرمان بیان کرد: مهم ترین کار برای مردم ایجاد اشتغال است که در این زمینه یکی از پروژه های مهم در ماه های اخیر کلنگ زنی پروژه تولید سلول های خورشیدی در ماهان است و برای ۱۰۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند و کار هایتک بزرگی است.

استاندار کرمان گفت: همچنین پروژه تولید لاستیک های فوق سنگین نیز با حضور وزیر صمت سه هفته قبل کلنگ زنی شد و ۸۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۱۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به سومین سالگرد شهادت سردارحاج قاسم سیمانی عنوان کرد: امسال اولین سالی است که بعد از کرونا و بدون محدودیت مراسم را خواهیم داشت و پیش بینی جعیت زیادی را در کرمان دارم و حداکثر تلاش را به کار می بندیم کسی اذیت نشود و مردم پای کار آمده اند.

فداکار افزود: وظیفه اصلی ما و دستگاه های اجرائی، پشتیبانی است و سپاه محور اصلی برنامه‌هاست و در حوزه بین المللی و داخلی برنامه ریزی شده و در کرمان تلاش زیادی در حوزه عمرانی و زیرساختی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: قریب به ۳۰۰ موکب در ورودی های استان و نقاط مختلف شهر کرمان و به ویژه در گلزار شهداء به زائران خدمات خواهند داد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی به گردن بشریت و تاریخ حق دارد و امیدواریم بتوانیم به خوبی مراسم سالگرد شهید را برگزار کنیم.

انتهای پیام




در حوادث امسال دشمن به دنبال انشقاق اجتماعی بود/ ۹ دی، تاریخ‌ساز شد

منبع: ایـسنا
? در حوادث امسال دشمن به دنبال انشقاق اجتماعی بود/ ۹ دی، تاریخ‌ساز شد