در جلسه شورای مسکن استان کرمان چه گذشت؟

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان گفت: استان نقشی در پروژه طرح ملی مسکن در دست ساخت توسط ستاد اجرایی فرمان امام ندارد و قرارداد بین ستاد اجرایی فرمان امام کشور با وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است. محمدمهدی فداکار پیش از ظهر امروز ۲۲ اسفندماه در دوازدهیمن جلسه شورای مسکن استان کرمان با اشاره به […]

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان گفت: استان نقشی در پروژه طرح ملی مسکن در دست ساخت توسط ستاد اجرایی فرمان امام ندارد و قرارداد بین ستاد اجرایی فرمان امام کشور با وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است.

محمدمهدی فداکار پیش از ظهر امروز ۲۲ اسفندماه در دوازدهیمن جلسه شورای مسکن استان کرمان با اشاره به حواشی پروژه در حال ساخت مسکن توسط ستاد اجرایی فرمان امام در کرمان اظهار کرد: استان نقشی در پروژه طرح ملی مسکن در دست ساخت توسط ستاد اجرایی فرمان امام ندارد و قرارداد بین ستاد اجرایی فرمان امام کشور با وزارت راه و شهرسازی منعقد شده و استان در این مسئله دخیل نیست.

وی با بیان این مطلب که اولویت واگذاری زمین در طرح ملی مسکن باید با افرادی باشد که پول واریز کرده‌اند، گفت: در شهرهایی که زمین به متقاضیان واگذار می‌شود باید زیرساخت‌ها توسط دستگاه‌های خدمت‌رسان هرچه سریع‌تر آماده شود تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

استاندار کرمان در ادامه سخنانش عنوان کرد: طبق تعهدمان باید یک زمین حدود ۲۰ هکتاری به پارک علم و فناوری اختصاص داده شود و ترجیحاً این زمین باید نزدیک دانشگاه‌ها باشد.

وی در ادامه گفت: زمین به خانواده‌های دارای چهارقلو داده می‌شود و برای ساخت نیز از منابع غیردولتی به آنها کمک خواهد شد.

به گزارش نذیر کرمان، رضا حافظی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان این مطلب که ۶۶ درصد متقاضیان نهضت مسکن ملی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است و ۳۴ درصد دیگر مربوط به شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر بوده، گفت: در تامین زمین مشکلی نداریم و اکنون در حال آماده‌سازی اراضی هستیم.

وی با بیان اینکه پروژه ۱۰۸ هکتاری برای ساخت مسکن ملی در شهر کرمان آماده ساخت و ساز است، عنوان کرد: در حال شروع واگذاری زمین در شهرستان‌های بافت و بم هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان عنوان کرد: حدود ۲۲۸ هزار و ۷۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کرده‌اند که ۵۸ هزار و ۱۷۸ نفر آنها تایید نهایی شده‌ و ۱۴ هزار و ۵۳۰ نفر متقاضیان به پروژه معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار و ۳۵۷ نفر از متقاضیان افتتاح حساب کرده‌اند، ادامه داد: در حال حاضر ۹۸۶۱ پروانه ساخت واحد صادر شده و سقف و اسکلت ۴۸۲۴ واحد به اتمام رسیده است.

همچنین سیدلمصطفی آیت‌الهی‌موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز گفت: منابع مالی برای ساخت واحد برای خانواده‌های دارای چهار قلوها تامین شده است.

انتهای پیام




در جلسه شورای مسکن استان کرمان چه گذشت؟

منبع: ایـسنا
? در جلسه شورای مسکن استان کرمان چه گذشت؟