درصد زیادی از بزهکاران، بیسواد یا کم‌سواد هستند

نذیر کرمان/کرمان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان سوادآموزی با بیان اینکه ما به علت ضعف در حوزه سواد، آسیب‌های زیادی متحمل می‌شویم، گفت: درصد زیادی از بزهکاران، بیسواد یا کم سواد هستند. علیرضا عبدی شامگاه هشتم خردادماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به بیانات امام خمینی […]

نذیر کرمان/کرمان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان سوادآموزی با بیان اینکه ما به علت ضعف در حوزه سواد، آسیب‌های زیادی متحمل می‌شویم، گفت: درصد زیادی از بزهکاران، بیسواد یا کم سواد هستند.

علیرضا عبدی شامگاه هشتم خردادماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در خصوص سوادآموزی اظهار کرد: از دیدگاه امام راحل ما باید با سوادآموزی به استقلال فرهنگی برسیم و همه مردم باید به این امر کمک کنند و به پا خیزند.

وی افزود: آموزش و پرورش بدون کاغذبازی و با داشتن نگاه مردمی به سوادآموزی مورد تاکید حضرت امام است و در فحوای کلام ایشان سوادآموزی به عنوان یک تکلیف شرعی نام برده شده که بیسوادان نباید از آن سرپیچی کنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار کرد: در زمینه رویداد رهیافت های نوین سوادآموزی گفتمان سازی شروع شده، زیربنا در حال آماده سازی است و حرکت به سمت تعریف جدید سواد در دستور کار است.

عبدی با بیان اینکه ما به علت ضعف در حوزه سواد، آسیب های زیادی متحمل می شویم، تصریح کرد: درصد زیادی از بزهکاران، بیسواد یا کم سواد هستند، ارتباطات میان فردی و مهارت های زندگی باید در سوادآموزان تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این دیدار بر ضرورت تحول در روش ها و محتوای آموزشی نهضت سوادآموزی تاکید کرد و افزود: آمار بالای باسوادی شاهدی بر توفیق ها و عملکرد خوب نهضت سوادآموزی است.

وی افزود: وقتی نهضت کار خود را شروع کرد با دو جریان مواجه شدیم، یکی کمک های مردمی در شناسایی و جذب بیسوادان و دیگری مسن شدن سوادآموزان و خارج شدن آنها از چرخه کاری بود.

امام جمعه کرمان گفت: آموزش و پرورش باید با همت بالا دانش آموزان را تحت پوشش قرار دهد تا ورودی بیسوادی بسته شود و از طرف دیگر شناسایی و جذب بیسوادان به نوعی انجام شود تا شاهد برگزاری جشن پایان بیسوادی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: بعد از رسیدن به سواد ۹۵ درصدی می توانستیم نهضت را تعطیل کنیم اما به جای تعطیلی باید رویکردهای جدید آموزش سواد در دستور کار قرار گیرد.

علیدادی سلیمانی گفت: پیشنهاد می شود تعلیم و تربیت دانش آموزان در مدارس تک دانش آموزی به نهضت سوادآموزی سپرده شود، نهضت باید نگاه خود را از خواندن و نوشتن فراتر ببرد ارتقاء سوادهای مختلف را در نظر بگیرد، سواد هر سال با توجه به تحول ها در دنیای مجازی و حقیقی تعریف جدیدی پیدا می کند پس باید در این زمینه هم، همسوی با تغییرات حرکت کرد.

انتهای پیام




درصد زیادی از بزهکاران، بیسواد یا کم‌سواد هستند

منبع: ایـسنا
? درصد زیادی از بزهکاران، بیسواد یا کم‌سواد هستند