دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها به ضرر استان کرمان است

فت فتو/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی معتقد است: تا زمانی که به احزاب بها ندهیم رویه همین خواهد بود. متاسفانه احزاب کنونی در کشور قدرت کافی را ندارند و اگر این کارها را نمی‌کردیم امروز شاهد چنین اتفاقاتی در کشور نبودیم. دکتر محمدمهدی زاهدی پیش از ظهر امروز سوم آبان […]

فت فتو/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی معتقد است: تا زمانی که به احزاب بها ندهیم رویه همین خواهد بود. متاسفانه احزاب کنونی در کشور قدرت کافی را ندارند و اگر این کارها را نمی‌کردیم امروز شاهد چنین اتفاقاتی در کشور نبودیم.

دکتر محمدمهدی زاهدی پیش از ظهر امروز سوم آبان ماه در نشست با اصحاب رسانه استان کرمان از وقایع اخیر در کشور سخن به میان آورد و در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین گفت: ایشان از همه قشرها و مسئولان کشوری و لشکری خواستند در این خصوص به عنوان یک عمل واجب کار کنند و حال با توجه به اقدامات رسانه‌های معاند در حوادث اخیر، به اهمیت موضوع پی برده‌ایم.

او از رسانه ها درخواست کرد که فعالین این حوزه روی موضوع جهاد تبیینی کار کرده و مشکلات را شناسایی و از کارشناسان خبره برای ارائه راهکارهایی برای رفع این مسائل نظرخواهی کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در ادامه در خصوص شایعاتی در زمینه اخذ تسهیلات ۱.۵ میلیارد تومانی وی از صنایع ملی مس می‌گوید: افرادی که این موضوع را مطرح می‌کنند باید مدارکی هم در این زمینه ارائه کنند. صداقت یکی از ویژگی‌های اصحاب رسانه است و بنده با قاطعیت اعلام می‌کنم یک ریال وام نگرفته و نخواهم گرفت و شکایت در خصوص این اتهام را حق قانونی خود می‌دانم.

زاهدی می گوید: تاکنون از هیچ خبرنگاری بابت سوال پرسیده شده شکایت نکرده‌ام اما موضوع تهمت فرق دارد.

او بر لزوم دفاع از تحقیقات و احترام به اصل تحقیقات تاکید و تصریح کرد: برخی از تحقیقات حتی ممکن است ظاهرش غیر شرعی باشد اما در روشن شدن فلسفه علت منع اسلام از این موضوع کمک می‌کند.

اختلاف سلیقه نمایندگان استان دلیل بر عدم پیگیری مشکلات استان نیست

زاهدی در ادامه گفت و گوی خود با رسانه‌های استان کرمان درباره سوال مطرح شده پیرامون برخی اختلافات بین نمایندگان استان در خانه ملت اظهار کرد: علی‌رغم اختلاف سلیقه‌هایی که در بین نمایندگان استان وجود دارد اما همه ما در جهت رفع مشکلات استان اتفاق نظر داریم و بحث آب، قانون معادن، اتباع بیگانه و … را به صورت جدی در سطح کلان کشوری دنبال می‌کنیم.

موضوع دیگر مطرح شده در این نشست خبری بحث مهاجرت بود که به گفته این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، مشکل مهاجرت فقط در رشته پرستاری نیست بلکه اعضای هیئت علمی وابسته به وزارت علوم و بهداشت نیز مهاجرت می‌کنند و این به دلیل آن است که کشورهای اطراف حقوق‌های بالایی به متخصصان ایرانی می‌دهند که حقوق آنها در ایران یک دهم حقوق و مزایای آنها در کشورهای دیگر است ضمن آنکه از نظر مالی نیز به نفع آنهاست که از ایران مهاجرت کنند و باید در کشور از نظر معیشتی و رفاهی جاذبه‌هایی برای متخصصان ایجاد کرد تا از این مهم جلوگیری شود ضمن آنکه اقداماتی در خصوص افزایش ظرفیت پزشکی دانشگاه‌ها صورت گرفته که ثمرات آن را در سال‌های آینده خواهید دید.

سرنوشت مجتمع پتروشیمی کرمان چه شد؟

به اعتقاد زاهدی، پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی در کشور وجود دارد و رئیس جمهورهای مختلف نیز قول‌هایی بابت حل این مشکل دادند که متاسفانه عملیاتی نشده است. کلنگ‌های زیادی به زمین زده شد اما به سرانجام نرسید.

«در خصوص پتروشیمی کرمان، فقط مشکل تامین آب دارد که در همین راستا نیز بحث انتقال آب به کرمان در حال انجام است اما تولید متانول مقرون به صرفه نیست و ما به دنبال راه‌اندازی مجتمع پتروشیمی هستیم و اگر این مهم محقق شود اتفاقات بزرگی در استان رخ می‌دهد. متقاضیان زیادی برای اجرای این پروژه وجود دارد و اگر بانک پاسارگاد (سرمایه گذار فعلی پروژه مجتمع پتروشیمی کرمان) خلع ید شود، سرمایه‌گذاران زیادی برای اجرای این پروژه وجود دارند.» این مطلب بخش دیگری از سخنان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران کرمانی بود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این مطلب که از بانوان و زنان ایرانی حمایت می‌کنیم، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اکنون بیش از  ۵۰ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

زاهدی با اشاره به عدم سیاست‌گذاری درست در کشور به صورت عام در حوزه عدالت اجتماعی و به صورت خاص در استان کرمان عنوان کرد: استان کرمان بی‌شک بالاترین و مهمترین معادن مس و سنگ آهن را در کشور دارد. استان اصفهان روی فولاد که مواد اولیه خود را از این خطه تامین می‌کند، سرمایه گذاری کرد اما سوال اینجاست که در استان کرمان آن زمان چه اتفاقی افتاد؟ خوشبختانه در دهه گذشته اقدامات خوبی روی موضوع فولاد استان انجام شد که اکنون ثمرات آن را مشاهده می‌کنیم.

او می افزاید: افزایش افزوده مس در دنیا حداقل شش برابر فولاد است و معادن مس کشور می‌توانند حداقل ۱۰۰ سال پروژه‌های صنایع مس کشور در ابعاد داخلی و صادراتی را تامین کنند درحالی که معادن سنگ آهن ممکن است ۳۰ سال آینده به اتمام برسد لذا باید روی مس بیشتر سرمایه‌گذاری شود و صنایع جنبی و پایین دستی مس را توسعه داد.

نشست خبری نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی

رفیق بازی و قوم و خویش بازی را کنار بگذاریم

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنانش در پاسخ به برخی دخالت‌های نمایندگان استان در عزل و نصب‌ها می‌گوید: صنایع را باید فارغ از گرایش‌های جناحی و سیاسی، به افراد متخصص در این حوزه سپرد و دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عزل و نصب ها به ضرر استان بوده است و این مهم باعث استفاده از ظرفیت غیربومی‌ها شده است. رفیق بازی و قوم و خویش بازی را کنار بگذاریم و منافع ملی و استان را در اولویت قرار دهیم.

وی در بحث ورزش استان نیز گفت: باید شورای ورزش استان، در سطح کلان استان تشکیل شود و یکی از کارهای آن استعدادیابی جوانان استان کرمان باشد. متاسفانه نیرو پروری در استان انجام نشده و سوال اینجاست که چقدر از بازیکنان بومی بهره گرفتیم؟ و به چه میزان از افراد بومی استان استفاده کرده ایم؟

باید صف براندازان و مطالبه گران جدا شوند

زاهدی در پاسخ به سوال فت فتو درباره علل وقوع حوادث اخیر در کشور، عدم شایسته سالاری را یکی از علل اعتراضات برشمرد و اظهار کرد: باید نظام و شیوه انتخاباتی کشور واقعا تغییر کند، باید به احزاب بها دهیم و احزاب پای کار بیایند. تا زمانی که به احزاب بها ندهیم رویه همین خواهد بود.

او در ادامه به فت فتو در مورد ریشه اعتراضات می‌گوید: باید صف براندازان و مطالبه‌گران جدا شود. این بچه‌های دبستانی و دبیرستانی را نظام آموزشی خودمان تربیت کرده اما باید بپذیریم که نتوانستیم آنها را درست تربیت کنیم و در دو سال اخیر نظام آموزش و پرورش ما ضربه محکمی خورد و تک بعدی به آموزش مجازی نگاه کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، مشکلات معیشتی را دلیل دیگر این اتفاقات مطرح کرد و افزود: باید روی بحث معیشت مردم کار کنیم. بحث مطرح شده پیرامون ارز ۴۲۰۰ تومانی با اعطای کارت‌های معیشتی الکترونیکی به درستی انجام نشد. معتقدیم هر استانی قابلیت و ظرفیت‌های خاصی دارد که می‌توان از آن مزیت‌ها در راستای ایجاد اشتغال و ارتقاء رفاه مردم همان منطقه بهره برد. 

او درباره سوال مطرح شده پیرامون اختلافات وی با یکی از فعالانِ سیاسیِ اصلاح‌طلب و دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی نیز می‌گوید: در بحث‌های سیاسی با حسین مرعشی اختلافات جدی داریم اما دشمنی با ایشان به هیچ وجه ندارم و این دو موضوع هیچ ارتباطی با هم ندارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح مطالبه‌گری و برنامه‌ریزی و قانون‌نویسی درباره احقاق حقوق و بیمه معلمان قراردادی در مدارس دولتی و غیردولتی تهیه و منتظریم که هیات رئیسه مجلس آن را در دستور کار قرار دهد.

طبق اعلام او، محور حذف کنکور وابسته به وزارت علوم نیست بلکه بستگی به وزارت آموزش و پرورش دارد و باید آزمون استاندارد در دوران سه سال دبیرستان جایگزین کنکور شود و آموزش و پرورش در این خصوص پای کار باشد. اما در مجموع مجلس موافق حذف کنکور است.

انتهای پیام




دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها به ضرر استان کرمان است

منبع: ایـسنا
? دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها به ضرر استان کرمان است