دانش آموزان بیشتر مبتلایان به بیمارهای تنفسی/بستری شدن ۲ مبتلا به آنفلوآنزا در کرمان

فت فتو/کرمان به توصیه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گروه های پرخطر و دارای بیماری زمینه ای، سالمندان و خانم های باردار حتما اقدام به تزریق واکسن آنفلوآنزا بکنند دکتر سعید صحبتی درباره وضعیت بیماری های تنفسی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان به فت فتو می گوید: فقط از بیماران بستری، آزمایش […]

فت فتو/کرمان به توصیه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گروه های پرخطر و دارای بیماری زمینه ای، سالمندان و خانم های باردار حتما اقدام به تزریق واکسن آنفلوآنزا بکنند

دکتر سعید صحبتی درباره وضعیت بیماری های تنفسی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان به فت فتو می گوید: فقط از بیماران بستری، آزمایش آنفلوآنزا گرفته می شود و خوشبختانه موارد بستری در کرمان بسیار کم هستند ضمن آنکه بیماران سرپایی براساس علائم بالینی تشخیص داده می شوند که به آنفلوآنزا دچار شده اند یا خیر.

طبق اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، به نظر می آید که موجی از بیماری تنفسی در استان به وجود آمده که این افراد یا بیمار مبتلا به کووید ۱۹، یا سرماخوردگی یا آنفلوآنزا هستند و عمدتا در بین کودکان و دانش آموزان شیوع پیدا کرده که خوشبختانه حال عمومی آنها مساعد است.

او می افزاید: خوشبختانه تا کنون در استان کرمان فردی به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا فوت نکرده است و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، فقط دو نفر به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان بستری شده اند.

صحبتی تاکید کرد: اکنون فصل بیماری تنفسی است و از هم استانی ها درخواست داریم که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و بدانید راه های انتقال بیماری های تنفسی همانند کروناست.

به توصیه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گروه های پرخطر و دارای بیماری زمینه ای، سالمندان و خانم های باردار حتما اقدام به تزریق واکسن آنفلوآنزا بکنند.

او درباره توزیع واکسن آنفلوآنزای دولتی نیز می گوید: واکسن رایگان آنفلوآنزا برای گروه های خاص که شامل؛ کادر درمان، بیماران خاص و جانبازان می باشد در استان توزیع شده است اما سایر افراد نیز می توانند به داروخانه ها مراجعه و واکسن را تهیه و تزریق کنند.

به گزارش فت فتو، حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان شامل شهرستان های کرمان، ارزوئیه، بافت، بردسیر، رابر، راور، زرند، شهربابک و کوهبنان می شود.

انتهای پیام




دانش آموزان بیشتر مبتلایان به بیمارهای تنفسی/بستری شدن ۲ مبتلا به آنفلوآنزا در کرمان

منبع: ایـسنا
? دانش آموزان بیشتر مبتلایان به بیمارهای تنفسی/بستری شدن ۲ مبتلا به آنفلوآنزا در کرمان