دانشگاه علوم پزشکی کرمان آماده پاسخگویی به شبهات واکسن کرونا است

کرمان – فت فتو – رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه شبهاتی در فضای مجازی در رابطه با انواع و اثرگذاری واکسن کرونا منتشر شده است گفت: باید موانع کذب موجود بر سر راه دریافت واکسن برطرف شود و دانشگاه علوم پزشکی آماده پاسخگویی برای رفع این شبهات و شایعات است. به گزارش […]

کرمان – فت فتو – رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه شبهاتی در فضای مجازی در رابطه با انواع و اثرگذاری واکسن کرونا منتشر شده است گفت: باید موانع کذب موجود بر سر راه دریافت واکسن برطرف شود و دانشگاه علوم پزشکی آماده پاسخگویی برای رفع این شبهات و شایعات است.

به گزارش فت فتو، حمیدرضا رشیدی نژاد روز شنبه در نشست ستاد کرونا استان کرمان با اشاره به رصد و پایش کمیته علمی کرونا افزود: عمده واکسن هایی کرونا که از خارج وارد کشور وارد می شود از سازمان بهداشت جهانی تاییدیه دریافت کرده و واکسن های داخلی نیز از سازمان غذا و دارو کشور تایید دارند.

وی تصریح کرد: روند نزولی بیماری کووید ۱۹ نسبت به هفته گذشته ادامه دارد و ۱۵ درصد از تعداد بیماران کرونایی بستری در کرمان کاسته شده و هم اکنون نزدیک به ۶۵۰ بیمار بستری قطعی کرونا در این استان داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: در برخی نقاط کشور آمار نزولی بیماری متوقف شده که پیش بینی موج احتمالی ششم کرونا می رود لذا باید آمادگی لازم را داشته باشیم و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه نباید در برابر ویروس کرونا عادی انگاری کنیم اظهار داشت: رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از تشکیل و حضور در تجمعات و استفاده از ماسک همچنان باید در دستور کار افراد باشد.

رشیدی نژاد افزود: روند انجام واکسیناسیون در استان کرمان خوب است و در حال حاضر ۹۶ درصد افراد بالای ۶۰ سال، ۷۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال و ۶۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و حدود یک سوم جمعیت استان کرمان نیز ۲ نوبت واکسن زده اند.

وی بیان کرد: از ۱۳۸ هزار نفر دانش آموز حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۵۵ درصد واکسنه شده اند و والدین لازم است تا در واکسیناسیون پیشگام باشند.




دانشگاه علوم پزشکی کرمان آماده پاسخگویی به شبهات واکسن کرونا است

منبع:ایرنـا
? دانشگاه علوم پزشکی کرمان آماده پاسخگویی به شبهات واکسن کرونا است