دانشگاه تراز اسلامی باید محور حکمرانی انقلاب باشد

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: دانشگاه تراز اسلامی باید محور حکمرانی انقلاب اسلامی باشد و با این مهم فاصله داریم. محمدرضا حسنی آهنگر صبح امروز ۲۰ مهرماه در جلسه بررسی نظام مسائل استان و بررسی علمی و آموزش دانشگاه‌های استان کرمان اظهار کرد: به مسئله انقلاب اسلامی به دو شکل می‌توان […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: دانشگاه تراز اسلامی باید محور حکمرانی انقلاب اسلامی باشد و با این مهم فاصله داریم.

محمدرضا حسنی آهنگر صبح امروز ۲۰ مهرماه در جلسه بررسی نظام مسائل استان و بررسی علمی و آموزش دانشگاه‌های استان کرمان اظهار کرد: به مسئله انقلاب اسلامی به دو شکل می‌توان نگاه کرد یک تاریخ عرفی و نگاه سطحی یا یک نگاه ژرف باشد.

او ادامه داد: آینده انقلاب اسلامی زمینه‌سازی ظهور است. جامعه‌ای که برای ظهور آماده می‌شود امیدوار است و یاس و ناامیدی در آن وجود ندارد و آن جامعه بی قرار است و بی خیال نیست.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) تصریح کرد: جامعه‌ای که امیدوار و بی قرار است فقط به خواندن دعا و ابراز محبت به آقا بسنده نمی‌کند بلکه باید مجاهد باشیم مثلا دانشگاه‌ها جهاد علمی داشته باشند.

او با اشاره به تاسیس دانشگاه امام حسین (ع) و رشته‌های آن اظهار کرد: ذیل دانشکده‌ها، مراکز علم و فناوری داریم و ۴۲۴ نفر عضو هیئت علمی این دانشگاه هستند و در ۱۰ سال اخیر تعداد دانش آموخته‌های این دانشگاه در مقطع دکتری ۶۵۷ نفر و ۱۴ هزار و ۸۴۳ نفر در مقطع کارشناسی ارشد بوده است.

حسنی آهنگر با اشاره به اقدامات تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه امام حسین علیه السلام اظهار کرد: در این دانشگاه ۱۷۵۶ پروژه جاری داریم و ۲۰۱۱ پرژوه خاتمه یافته است.

او در ادامه سخنانش عنوان کرد: مدیریت دانشگاه‌داری و دانش ما تقلیدی است و از نظام سلطه تقلید کرده‌ایم و رهبری مطالبه تحول‌گری در دانشگاه‌ها را خواستار شده‌اند.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) از نقش دانشگاه‌ها در تغییر ریل قطار پیشرفت کشور سخن به میان آورد و اظهار کرد: برای رسیدن به جامعه اسلامی و تمدن اسلامی نیاز به مکتب‌ها و منشورها داریم و نباید از الگوهای غربی وام بگیریم و باید الگوی دانشگاه تراز اسلامی داشته باشیم.

او بیان کرد: ارزش‌ها اگر مهم است روش‌ها نیز باید مهم باشد و مبتنی بر روش‌های بومی خودمان باشد؛ آرمان ما تمدن اسلامی است و دانشگاه‌ها آمادگی برای رسیدن به این قله را ندارند و باید متحول شوند.

حسنی آهنگر افزود: در مرحله دولت اسلامی داریم درجا می زنیم لذا به کارگزاران جهادی، تولید فکر و دانش و فناوری‌های نوظهور و طراحی و تدوین نظام‌های انقلابی نیاز داریم.

او تاکید کرد: دانشگاه تراز اسلامی باید محور حکمرانی انقلاب اسلامی باشد و با این مهم فاصله داریم و مدیریت دانش و دانشگاه‌داری توسط نظام سلطه مانع ما برای رسیدن به این هدف است.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) عنوان کرد: تمدن اسلامی تصویر مطلوب دانشگاه تراز اسلامی است و برای دستیابی به آن باید فرایندها اصلاح و نهایتا درگیر جهاد علمی شویم.

انتهای پیام




دانشگاه تراز اسلامی باید محور حکمرانی انقلاب باشد

منبع: ایـسنا
? دانشگاه تراز اسلامی باید محور حکمرانی انقلاب باشد