خیز بلند جهادگران کرمانی برای پیشرفت روستاییان/ طرح دوفوریتی مجلس برای حمایت از جهادگران ضروری‌ست

  مسوول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان گفت: جهادگران استان کرمان برای پیشرفت و آبادانی در روستاها با اجرای پروژه‌های مختلف ازجمله آب‌رسانی و ساخت و ساز گام برمی‌دارند.   به گزارش نذیر کرمان از کرمان، علی‌اکبر شاهرخی صبح امروز ۱۷ اردیبهشت ماه در نشست خبری به‌مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی اظهار کرد: آبرسانی به […]

 

مسوول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان گفت: جهادگران استان کرمان برای پیشرفت و آبادانی در روستاها با اجرای پروژه‌های مختلف ازجمله آب‌رسانی و ساخت و ساز گام برمی‌دارند.

 

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، علی‌اکبر شاهرخی صبح امروز ۱۷ اردیبهشت ماه در نشست خبری به‌مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی اظهار کرد: آبرسانی به مناطق مختلف استان کرمان در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد.

وی با اشاره به ۴ شهید جهادگر استان کرمان بیان کرد: بر اساس آیات قرآنی افرادی که از شهر و استان خود برای کارهای جهادی هجرت می‌کنند دارای جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند هستند.

مسوول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان ادامه داد:  فضای مجازی می‌تواند عملکرد جهادی یک گروه جهادی را در دورترین نقطه تا مرکز کشور اطلاع‌رسانی کند و اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته در زمینه‌های مختلف راهگشا بوده است.

شاهرخی عنوان کرد: خبرنگاران سفیران جهاد تبیین هستند و صدای جهادی‌ها را به گوش همگان می‌رسانند و اگر امیدآفرینی را نتیجه حرکت‌های جهادی بدانیم این امر با رسانه قوی و جهادی ممکن است.

وی بیان داشت: خبرنگاران می‌توانند، نقش گروه‌های جهادی را برای مسوولان روشن کنند تا با حمایت از آنها مشکلات مردم برطرف شود.

شاهرخی تصریح کرد: شهدای جهادگر هنوز دارای پرونده نیستند و از نمایندگان مجلس درخواست داریم با طرح دو فوریتی به سمت و سویی بروند که حمایت از جهادگران بسیج سازندگی را تصویب کنند و افرادی که در این راه جان‌شان را فدا می‌کنند، به عنوان شهید ثبت شوند.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی و قرارگاه اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: این قرارگاه‌ها با رویکرد تحقق شعار سال و سند راهبردی مد نظر رهبری تشکیل شده‌اند.

شاهرخی ابراز داشت: دو زمان ۵ ساله برای محرومیت زدایی و پیشرفت در نظر گرفته‌ایم تا روستاهایی که در پنج سال نخست محرومیت‌زدایی انجام داده‌ایم را در پنج ساله دوم به پیشرفت برسانیم.

وی تصریح کرد: اگر آب شرب، راه، مسکن و اشتغال در روستا تامین شود نه تنها مردم در روستا می‌مانند بلکه شاهد مهاجرت معکوس هم خواهیم بود.

مسوول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان با اشاره به اینکه ۶۶۹ روستا در این خطه باید آبرسانی شوند، افزود: آبرسانی به روستاهای ۷ شهرستان با بسیج سازندگی استان کرمان و ۴ شهرستان با موسسه فاطر قرارگاه خاتم‌الانبیاء است.

شاهرخی از پروژه آبرسانی به روستاهای استان کرمان به‌عنوان بزرگترین پروژه آبرسانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نام برد و خاطرنشان کرد: طرح از آبخیز تا جالیز در دستور کار قرار دارد تا قنات‌ها سال‌ها زنده بمانند.

وی عنوان کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی پروژه ۱۰ ساله‌ای در تکاب شهداد در دست دارد و قرارگاه محرومیت‌زدایی نیز در حال فعالیت است و پروژه یک هزار میلیارد تومانی آبرسانی در حال اجراست.

شاهرخی از ساخت و سازهای مختلف ازجمله مدارس، مساجد، خانه عالم، غسالخانه و تکمیل حرم شهدای گمنام به عنوان دیگر اقدامات جهادگران کرمانی نام برد.

وی اظهار داشت: ۸۱ صندوق مردم‌پایه در پایگاه‌های مقاومت و ۱۱ تعاونی طی یک‌سال گذشته در استان کرمان در راستای اقتصاد مقاومتی دایر شده است و یک هزار و ۳۴۳ صندوق و ۷۳ تعاونی داریم که ۲۷ هزار وام به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان ارائه کرده‌اند.

شاهرخی ادامه داد: ۱۰۷ درصد وام اشتغال از تبصره ماده ۱۶ به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان در استان کرمان پرداخت شده است و باید دهکده و بازارچه اقتصاد مقاومتی را دایر کنیم که شامل کارگاه‌های کوچک و تسهیل‌گری برای جوانان فاقد شغل باشد.

وی از توزیع ۲ هزار و ۵۳۵ سری جهیزیه با همکاری سایر مجموعه‌ها و ۲ هزار و ۶۳۵ مورد لوازم خانگی و همچنین توزیع لوازم بهداشتی، کفش و پوشاک، لوازم‌التحریر و بسته‌های معیشتی و غذا در استان کرمان طی سال گذشته خبر داد.

این فرمانده همچنین از آزادی بیش از ۸۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در استان کرمان توسط بسیج سازندگی طی سال گذشته خبر داد.

شاهرخی ابراز داشت: برای ۲۰ شهرستان تابعه استان کرمان به سمت و سویی می‌رویم که حرم شهدای گمنام را تکمیل کنیم و ساخت و تجهیز ۱۲ مسجد در دستور کار است.

وی با بیان اینکه جاده‌های روستایی زیادی داریم که هنوز آسفالت نشده، از دریافت آسفالت برای بهسازی جاده‌های روستایی خبر داد.

شاهرخی خاطرنشان کرد: تمام اقشار بسیج در تکاب شهداد حضور پیدا کردند و در زمینه تخصصی خود در منطقه فعالیت و گره‌گشایی کردند و این طرح به‌عنوان نمونه کشوری مطرح شد و دومین طرح نیز در منطقه گلباف برگزار می‌شود.

شاهرخی افزود: حرکت به سمت تخصصی کردن گروه‌های جهادی از دیگر برنامه‌ها در سال جاری‌ست و برای ۳۰۰ هزار فعال گروه جهادی برنامه تعریف کرده‌ایم.

وی از تعریف ۵ پهنه در استان کرمان در راستای افزایش سرعت‌العمل و خدمت‌رسانی و نقش‌آفرینی در مواقع ضروری خبر داد و گفت: این پهنه‌ها شامل رفسنجان، سیرجان، نرماشیر، جیرفت و کرمان است.

مسوول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان اضافه کرد: صنایع و معادن استان کرمان نیز باید در عرصه فرهنگی و اجتماعی وارد کار شوند زیرا با ورود آنها در کنار جهادگران اتفاقات خوبی روی می‌دهد.

شاهرخی در پایان سخنان خود گفت:  ۴ هزار و ۱۰۰ گروه جهادی در استان کرمان داریم و ۳ هزار و ۳۰۰ گروه برادران و بقیه نیز گروه خواهران است و بیشترین فعالیت خواهران در زمینه اجتماعی و فرهنگی و برادران در حوزه عمران است‌.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

 

خیز بلند جهادگران کرمانی برای پیشرفت روستاییان/ طرح دوفوریتی مجلس برای حمایت از جهادگران ضروری‌ست

منبع: فــارس
? خیز بلند جهادگران کرمانی برای پیشرفت روستاییان/ طرح دوفوریتی مجلس برای حمایت از جهادگران ضروری‌ست