خودکفایی کامل رفسنجان در تأمین آرد

فت فتو/کرمان اعضای کمیته آرد و نان شهرستان رفسنجان از کارخانه آرد توکل بازدید کردند و توان شهرستان در بخش تولید آرد و نان مورد برسی قرار گرفت. فرماندار رفسنجان عصر ۱۲ آذرماه در حاشیه بازدید از کارخانه آرد توکل اظهار کرد: بهداشت گندم و آرد در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت و در […]

فت فتو/کرمان اعضای کمیته آرد و نان شهرستان رفسنجان از کارخانه آرد توکل بازدید کردند و توان شهرستان در بخش تولید آرد و نان مورد برسی قرار گرفت.

فرماندار رفسنجان عصر ۱۲ آذرماه در حاشیه بازدید از کارخانه آرد توکل اظهار کرد: بهداشت گندم و آرد در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت و در آزمایشگاهی که در این مجموعه وجود داشت به صورت منظم و کامل تست‌های فیزیکی و درصد سبوس رصد می شود و در مرحله دیگر بحث وزن کیسه‌های آرد بود که به صورت استاندارد انجام می‌شود.

حسین رضایی درخصوص تامین ماشین‌آلات و دستگاه، تصریح کرد: کارخانه آرد توکل به خودکفایی رسیده و تمامی ابزار ها، ماشین‌آلات و دستگاه‌های مورد نیاز که در حال کار هستند ساخت خود این مجموعه است و کمتر دستگاهی از خارج کشور وارد می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه با دیدگاه خوب این مجموعه در بحث توسعه خیلی پیشرفت داشتند و در حال حاضر تامین آرد شهرستان به صورت کامل پوشش داده می‌شود و حتی شهرستان‌های انار، شهربابک و کرمان را نیز مورد پوشش خود قرار داده‌اند.

مدیرعامل کارخانه آرد توکل رفسنجان نیز در این بازدید گفت: این کارخانه در سال ۶۸ راه اندازی شد که ظرفیت کارخانه ماهانه ۱۳ هزار تن و به عبارتی روزانه ۴۵۰ تن است و با ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کند و آرد مصرفی شهرستان‌های رفسنجان و حومه، انار، زرند، کرمان و شهربابک را پوشش می‌دهد و همچنان توان این را داریم که بیش از این نیز تولید کنیم.

محمد نخعی ادامه داد: در گذشته آرد را به قنادهای یزد، اصفهان و تبریز هم ارسال می کردیم اما اکنون به دلیل گرانی هزینه حمل بار انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۹۰ نفر به طور مستقیم در کارخانه مشغول به‌کار هستند، گفت: برای تولید آرد سمولینا به دنبال آن هستیم تا کارخانه‌ای مجزا راه‌اندازی کنیم که با حمایت دولت می‌توانیم علاوه بر مصرف داخلی صادرات هم داشته باشیم که در این‌صورت انتظار اشتغال بالای ۱۵۰ نفر می‌رود.

انتهای پیام




خودکفایی کامل رفسنجان در تأمین آرد

منبع: ایـسنا
? خودکفایی کامل رفسنجان در تأمین آرد