خط و نشان استاندار کرمان برای صاحبان زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی

استاندار کرمان برای صاحبان زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی خط و نشان کشید و از خلع ید این اراضی در آینده‌ای نزدیک خبر داد. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمدمهدی فداکار صبح امروز پنجشنبه ۲۳ آذرماه‌ در آیین رونمایی از دستگاه حفاری اکتشافی طراحی و ساخته شده توسط جوانان کرمانی شرکت‌های ایبکو اظهار داشت: […]


استاندار کرمان برای صاحبان زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی خط و نشان کشید و از خلع ید این اراضی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمدمهدی فداکار صبح امروز پنجشنبه ۲۳ آذرماه‌ در آیین رونمایی از دستگاه حفاری اکتشافی طراحی و ساخته شده توسط جوانان کرمانی شرکت‌های ایبکو اظهار داشت: دستگاه حفاری اکتشافی یک ظرفیت ملی برای استان کرمان است.

وی ادامه داد: دستگاه حفاری اکتشافی دارای کیفیت بالایی نسبت به نمونه‌های دیگر است و ساخت این دستگاه با صرفه‌جویی در هزینه‌ها و به‌صورت کارگاهی و عملیاتی طراحی و ساخته شده است.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برخی از زمین‌های شهرک‌های صنعتی بلااستفاده و راکد است، تصریح کرد: این زمین‌ها برای هر فردی که باشد بدون استثنا باید به سمت فسخ برود و دستگاه‌های نظارتی و قضائی در این زمینه کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های شهرک‌های صنعتی مطلوب بوده و زیرساخت‌ها انجام‌ شده است، این پرسش را مطرح کرد چرا باید زمین‌های این شهرک‌ها را بگیرند و معطل کنند که مثلا چند سال دیگر می‌خواهند کاری انجام بدهند.

فداکار بیان داشت: هر زمان فردی خواست پروژه‌ای را کلید بزنو همان موقع هم زمین بگیرد، نه اینکه زمین‌ها را بگیرند و راکد بگذارند در حالی که متقاضیانی برای اجرای پروژه در این اراضی وجود دارد.

وی اظهار داشت: پس گرفتن زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی به‌عنوان یک قانون است و دلیل و منطق نمی‌خواهد و بازپس‌گیری زمین‌های بلااستفاده و راکد در شهرک‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم.

کنسرسیوم شرکت‌های خصوصی در کرمان تشکیل می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز بیان کرد: کرمان استانی معدنی‌ست و باید برنامه معدنی داشته باشیم، بنابراین اولین راهبردی که در ابتدای حضورم در استانداری کرمان ارائه کردیم بحث اکتشاف بود.

امیر حسن‌زاده با اشاره به اینکه ذخایر معدنی شناخته‌شده در شمال استان کرمان ۸ میلیون تن و در جنوب استان هم ۳۰۰ میلیون تن است، ادامه داد: اکتشاف‌ها هنوز کامل نشده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد  شرکت‌هایی مانند مس و گل‌گهر کاری در اکتشاف نکرده‌اند.

وی از سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید از اقتصاد نفتی به اقتصاد معدنی برویم، عنوان کرد: از استان توقع داریم از شرکت‌های خصوصی دفاع کنند تا با شرکت‌های خصوصی واقعی جلو برویم.

حسن‌زاده بیان داشت: کنسرسیوم خصوصی از شرکت‌هایی مانند ایبکو را در استان کرمان تشکیل می‌دهیم و  با دستور استاندار کرمان از بخش خصوصی حمایت می‌کنیم.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





خط و نشان استاندار کرمان برای صاحبان زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی

منبع: فــارس
? خط و نشان استاندار کرمان برای صاحبان زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی