خسارت طوفان به ۶۰ درصد محصول خرمای قلعه‌گنج

نذیر کرمان/کرمان فرماندار قلعه گنج گفت: بر اثر طوفان شدید اخیر، به یک سوم باغات خرمای بیش از ۳۷ روستا در شهرستان قلعه گنج خسارت وارد شد. به گزارش نذیر کرمان، محمد فلاح‌کهن ۲۰ مردادماه در گفت و گویی اظهار کرد: فصل برداشت محصول خرمای شهرستان قلعه گنج در حالی آغاز شده که با طوفان‌های […]

نذیر کرمان/کرمان فرماندار قلعه گنج گفت: بر اثر طوفان شدید اخیر، به یک سوم باغات خرمای بیش از ۳۷ روستا در شهرستان قلعه گنج خسارت وارد شد.

به گزارش نذیر کرمان، محمد فلاح‌کهن ۲۰ مردادماه در گفت و گویی اظهار کرد: فصل برداشت محصول خرمای شهرستان قلعه گنج در حالی آغاز شده که با طوفان‌های شدید، پدیده مونسون، بارش باران و افزایش رطوبت هوا همراه است.

وی افزود: متاسفانه در اثر طوفان و گردباد در سطح منطقه، به بیش از ۶۰ درصد محصول خرمای آماده برداشت خسارت وارد شده است.

فلاح‌کهن گفت: همچنین شدت طوفان  روز گذشته باعث سقوط تعداد زیادی از نخیلات بارور در منطقه تمگران شد و عمده خسارت نیز مربوط به خرمای کلوته و مضافتی است.

فرماندار قلعه گنج بیان کرد: همچنین طوفان و سیلاب طی چند روز اخیر خسارات زیادی به تأسیسات برق منطقه، راه‌های مواصلاتی شهرستان، تأسیسات کشاورزی، دامداری‌ و برخی زیرساخت‌های دیگر در این شهرستان وارد کرده است.

سطح زیرکشت نخیلات در قلعه گنج بیش از ۵۰۰۰ هکتار است.

همچنین بر اساس گزارشهای دریافتی، بر اثر طوفان شدید عصر امروز ۲۰ مردادماه، به نخلستان و باغات شهرستان منوجان خسارت شدیدی وارد شده که کارشناسان در حال ارزیابی میزان خسارات هستند.

انتهای پیام




خسارت طوفان به ۶۰ درصد محصول خرمای قلعه‌گنج

منبع: ایـسنا
? خسارت طوفان به ۶۰ درصد محصول خرمای قلعه‌گنج