خسارت سیل و توفان در کرمان ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شد

کرمان – فت فتو – مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: خسارت های ناشی از حوادث طبیعی سیل، برف و توفان طی روزهای اخیر در این استان ۲ هزار و ۲۳۲ میلیارد تومان ارزیابی و برآورد شده است. به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، مجید سعیدی روز دوشنبه افزود: این […]

کرمانفت فتو – مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: خسارت های ناشی از حوادث طبیعی سیل، برف و توفان طی روزهای اخیر در این استان ۲ هزار و ۲۳۲ میلیارد تومان ارزیابی و برآورد شده است.

به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، مجید سعیدی روز دوشنبه افزود: این خسارت ها طی چهار روز از ۱۲ تا ۱۶ دیماه جاری در ۱۹ شهرستان استان کرمان رخ داده است.

وی اظهار داشت: حدود ۹۳۲ میلیارد تومان از این خسارت ها مربوط به بخش کشاورزی و یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز مربوط به بخش زیربنایی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان ادامه داد: همچنین به علت بی‌توجهی برخی عشایر و دامداران به هشدارهای مکرر صادره برای خارج نشدن بموقع دام ها از مراتع و بویژه تالاب جازموریان حدود یکهزار و ۴۰۷ راس دام تلف شده است.

وی تصریح کرد: یکهزار و ۹۰۷ واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب دیده اند که از این تعداد ۴۵۰ واحد بایستی تخریب و نوسازی و مابقی باید تعمیر شوند.

به گزارش فت فتو سیل اخیر استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس را درگیر و خسارت های بسیاری به بخش های کشاورزی و زیربنایی این استان ها وارد کرد. بیشترین میزان خسارت سیل در شهرستان های قلعه گنج، رودبارجنوب و منوجان در جنوب استان کرمان بوده است.




خسارت سیل و توفان در کرمان ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شد

منبع: ایرنـا
? خسارت سیل و توفان در کرمان ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شد