خسارت سرمازدگی و طوفان به باغات پسته راور

نوسانات دمایی و طوفان ، ۲۰ تا ۸۰ درصد به باغات پسته شهرستان راور خسارت وارد کرده است. به گزارش فت فتو ، مدیر جهادکشاورزی شهرستان راور گفت: ناهماهنگی در بیدار شدن و گلدهی درختان، باز نشدن و ریزش جوانه‌های گل و اختلال در گرده افشانی درختان در محصولات مختلف باغی خصوصا محصول پسته که […]

نوسانات دمایی و طوفان ، ۲۰ تا ۸۰ درصد به باغات پسته شهرستان راور خسارت وارد کرده است.

به گزارش فت فتو ، مدیر جهادکشاورزی شهرستان راور گفت: ناهماهنگی در بیدار شدن و گلدهی درختان، باز نشدن و ریزش جوانه‌های گل و اختلال در گرده افشانی درختان در محصولات مختلف باغی خصوصا محصول پسته که ۸۵ درصد سطح زیر کشت ده هزار هکتاری باغات شهرستان را شامل می‌شود خسارت قابل توجهی وارد کرده است.

ابوذر خواجویی گفت: در بین ارقام پسته، به رقم کله قوچی و رقم اکبری، بیشترین خسارت وارد شده و طبق برآورد اولیه کارشناسان بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان خسارت وارد شده است.

هم چنین ۷۵درصد محصول پسته امسال رفسنجان دچار سرمازدگی شده است.

رضا مشکی فرماندار شهرستان رفسنجان گفت: سرمازدگی در شهرستان سال گذشته و سال‌های قبل هم بوده و محصول امسال رو هم تحت تاثیر قرار داده و با توجه به نظر کارشناسان که در چند روز گذشته به طور کارشناسی پایش و برآورد خسارت کردند، میزان خسارت را بیش از ۷۵درصد در شهرستان تخمین زده‌اند.

کد ویدیو




خسارت سرمازدگی و طوفان به باغات پسته راور

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? خسارت سرمازدگی و طوفان به باغات پسته راور