خروج ۱۰ شهرستان کرمان از وضعیت قرمز کرونایی/تزریق دُز اول واکسن کرونا به ۳۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه ۱۰ شهرستان کرمان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۱۰ شهرستان استان در وضعیت قرمز و ۱۳ شهرستان در وضعیت نارنجی هستند. به گزارش فت فتو از کرمان، علی زینی‌وند ظهر امروز در نود و ششمین جلسه ستاد پیشگیری از کرونا […]


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه ۱۰ شهرستان کرمان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۱۰ شهرستان استان در وضعیت قرمز و ۱۳ شهرستان در وضعیت نارنجی هستند.

به گزارش فت فتو از کرمان، علی زینی‌وند ظهر امروز در نود و ششمین جلسه ستاد پیشگیری از کرونا ویروس استان کرمان اظهار کرد: پیک پنجم در استان هم طولانی شده و هم موارد بستری نسبت به دوره گذشته بالا بود، اما با تدبیر و مراقبت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی میزان آسیب نسبت به دیگر استان‌ها مدیریت شد.

استاندار کرمان با تقدیر از همه دستگاه‌های انتظامی، نظامی، راهداری، هلال‌احمر، فرمانداران و غیره در اجرای مصوبات ستاد کرونا گفت: وضعیت در حال بهبود، اما شکننده است و باید مراقبت‌ها ادامه یابد و ظرفیت‌سازی جدید صورت گیرد.

وی افزود: اگر ظرفیت‌سازی‌های جدید در کنار امکانات و تجهیزات نبود، میزان مرگ و میر استان بسیار بالاتر می‌رفت.

وی همچنین از مدیرکل آموزش و پرورش استان خواست تا در خصوص بازگشایی مدارس، پیشنهادات خود را به وزارتخانه ارائه دهند که به اقتضای مناطق مختلف استان تصمیم‌گیری شود.

زینی‌وند گستره واکسیناسیون در استان را قابل قبول دانست و گفت: مراکز واکسیناسیون حتی بع‌صورت خودرویی باید اضافه شوند.

استاندار کرمان به دوره انتقالی دولت و وزرا نیز اشاره داشت و تصریح کرد: کار دستگاه‌ها نباید دچار اخلال شود. تقاضاهای متعددی از فرمانداران برای بازنشستگی و جابه‌جایی داده‌اند که غیر طبیعی هم نیست، اما اینکه به این بهانه کار مردم و دستگاه‌ها به‌ویژه در دو حوزه کرونا و بازار مختل شود، به هیچ‌وجه پذیرفته نیست.

محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان به کاهش وضعیت ابتلای بیماری در استان اشاره کرد و با بیان اینکه ۱۰ شهرستان کرمان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۱۰ شهرستان ارزوئیه، بافت، بردسیر، بم، زرند، جیرفت، کرمان، کوهبنان،  شهربابک و منوجان قرمز و ۱۳ شهرستان در وضعیت نارنجی قرمز گرفتند.

وی همچنین از موافقت ستاد ملی کرونا با کلیات واردات واکسن از سوی بخش خصوصی و تفویض اختیارات به استانداران جهت تصمیمات اقتضائی خبر داد.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از کاهش ۱۰ درصدی موارد بستری در حوزه زیر مجموعه خود نام برد و گفت: پیک بستری استان کرمان در حال حاضر به یک هزار و ۶۹۸ بیمار بستری رسیده که یک هزار مورد آن مثبت قطعی بوده و ۲۶۰ بیمار نیز در آی‌سی‌یو بستری هستند.

وی همچنین به روند نزولی آمار مرگ و میر در استان نسبت به هفته گذشته اشاره داشت و افزود: در مجموع یک میلیون و ۱۳۶ هزار و ۲۴۶ دز واکسن وارد استان شده که ۱۰۰ هزار دز آن مربوط به روز گذشته ۵ شهریور ماه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: اولویت ما بر این است که افراد دز دوم را بگیرند و بعد تعداد ثبت‌نام جدید‌ها دز اول را دریافت کنند که الان ۷۰ تا ۸۰ درصد واکسیناسیون مربوط به دز دوم تزریقی است.

رشیدی‌نژاد با اشاره به جمعیت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفری بالای ۱۸ سال استان کرمان تصریح کرد: ۳۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دز اول واکسن و ۱۴ درصد دز دوم را تزریق کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با دریافت انبوه واکسن، آمادگی استان برای افزایش موارد واکسیناسیون وجود دارد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۷/ب





خروج ۱۰ شهرستان کرمان از وضعیت قرمز کرونایی/تزریق دُز اول واکسن کرونا به ۳۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال

منبع:فــارس
? خروج ۱۰ شهرستان کرمان از وضعیت قرمز کرونایی/تزریق دُز اول واکسن کرونا به ۳۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال