خداحافظ ای ماه بخشش‌های ناتمام، بدرود ای شهر چشم‌های آشنا

خداوندا ما به این راه آشناییم، می‌دانیم دفتر عشق شما هرگز پایان نمیابد، ماه‌ عزیز شما و گرانقدر ما می‌رود، به سلامت! در پناه امن شما، دلمان سخت می‌گیرد و قلبمان می‌شکند! اما ما خودمان را به محرم دلگرم می‌کنیم، خدایا ما همین زودی‌ها با حسینت بر می‌گردیم. نذیر کرمان – کرمان؛ آمنه شهریارپناه: اندک‌اندک به […]


خداوندا ما به این راه آشناییم، می‌دانیم دفتر عشق شما هرگز پایان نمیابد، ماه‌ عزیز شما و گرانقدر ما می‌رود، به سلامت! در پناه امن شما، دلمان سخت می‌گیرد و قلبمان می‌شکند! اما ما خودمان را به محرم دلگرم می‌کنیم، خدایا ما همین زودی‌ها با حسینت بر می‌گردیم.

نذیر کرمانکرمان؛ آمنه شهریارپناه: اندک‌اندک به ساعت‌های پایانی ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم و با ماه خوب خدا وداع می‌کنیم، خداحافظی‌ای که فقط اختصاص به ماه رمضان ندارد. ما در این ساعات پر تب و تاب با سه ماه نورانی و به هم پیوسته خداحافظی می‌کنیم، ماه‌هایی که از هم جدا نیستند و خداوند به امت حضرت رسول منت گذاشته و آنها را برایشان اختصاص داده است، ماه‌هایی که یکدیگر را تکمیل می‌کنند.

ما در میان اشک‌ و افسوس از شعبان خداحافظی کردیم، همان ماهی که خداوند در ابتدای پروازمان گذاشت و راه‌های معراج را برایمان گشود، ما قدم‌های عاشقی را در شعبان‌المعظم برداشتیم، با شور و شعور از ماه رسول خدا گذشتیم و بالا رفتن اعمال‌مان را به نظاره نشستیم.

همراه با چشمه زلال معرفت، پله‌های عاشقی را یکی‌یکی بالا رفتیم و به رجب‌المرجب رسیدیم، ماهی که خداوند برای خود قرار داده و خوشا به حال کسانی که از این ماه بهره‌ها بردند …

وسعت رحمت رجب را به غیر از خود خداوند کسی نمی‌داند، در میانه همین رافت‌ها و عطوفت‌ها تا بلندای آرزوها اوج گرفتیم و به رمضان‌الکریم رسیدیم … 

ماهی که خداوند برای امتش قرار داده و تا توانسته نازش را کشیده، برایش عشق ریخته و بی‌حساب و کتاب مهربانی و معنویت کنار گذاشته است.

و چه سخت است که باید از ماه مصحف شریف خداحافظی کنیم، ماه سحرهای عارفانه، ماه افطارهای عاشقانه، ماه نمازهای خاشعانه و دعاهای خاضعانه …

ماه بخشش‌های ناتمام، ماه پاداش‌های بی‌پایان، ماه مداراها، عفوها، عطوفت‌ها، ماه گذشت‌ها، صبرها و بردباری‌ها، ماه برکت‌ها و حرمت‌ها، ماه الفت‌ها و امیدها و ماهی که خداوند هرچه خوبی داشت در او ریخته و آن را در امتداد شعبان و رجب قرار داده است.

خوشا به حال کسانی که دلهایشان را به این ماه‌ها گره زدند، خوشا به حال کسانی که توبه کردند و بالاترین پاداش را از خداوندِ رمضان گرفتند.

خداوندا اگر هنوز ما را نبخشیدی در این ساعات پایانی میهمانی، شما را به سه‌گانه نور قسم می‌دهیم، به شعبان، به رجب و به رمضان! اصلا ما را به اعیاد شعبانیه، به مقام والای رجب، به فضیلت‌های رمضان، یا به امیری امیرالمومنین و به امامی که در همین ماه‌ها متولد شد، فرقش را شکافتند و خونش را به زمین ریختند، ببخش! ما را به نبودن علی ببخش، به غیبت مولایمان و صاحب امرمان.

خدایا ما به این راه آشناییم، می‌دانیم دفتر عشق شما هرگز پایان نمیابد، ما آگاهیم که خدای شوال، همان خدای رمضان است، یا خدای رمضان همان خدای ماه‌های شمسی و قمری و میلادی! 

می‌دانیم رمضان می‌رود اما درهای رحمتت باز است، کارمان سخت می‌شود، اما با شما درست پیش می‌رود، ما مطمئنیم چیزی که به شما بسپاریم نتیجه درخشانی دارد.

ماه‌های عزیز شما و گرانقدر ما می‌روند، به سلامت! در پناه امن خدا، دلمان سخت می‌گیرد و قلبمان می‌شکند! اما ما خودمان را به محرم دلگرم می‌کنیم، خدایا ما همین زودی‌ها با حسینت بر می‌گردیم.

پایان پیام/۸۰۰۶۵/ب





خداحافظ ای ماه بخشش‌های ناتمام، بدرود ای شهر چشم‌های آشنا

منبع: فــارس
? خداحافظ ای ماه بخشش‌های ناتمام، بدرود ای شهر چشم‌های آشنا