حُرمت ماه رمضان باید در جامعه اسلامی حفظ شود

امام جمعه جیرفت گفت: لازم است از زیبایی‌های معنوی در ماه مبارک رمضان استفاده شود و باید مراقبت کرد که حرمت ماه رمضان شکسته نشود. به گزارش گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان» حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میثم تارم  گفت: حُرمت ماه مبارک رمضان در این ماه پُر خیر و برکت حفظ شود. امام جمعه جیرفت افزود: […]

امام جمعه جیرفت گفت: لازم است از زیبایی‌های معنوی در ماه مبارک رمضان استفاده شود و باید مراقبت کرد که حرمت ماه رمضان شکسته نشود.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان» حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میثم تارم  گفت: حُرمت ماه مبارک رمضان در این ماه پُر خیر و برکت حفظ شود.

امام جمعه جیرفت افزود: مردم شهرستان جیرفت در ماه مبارک رمضان با برپایی محفل اُنس با قرآن کریم و طبخ غذاها و شیرینی‌های سنتی این ماه را گرامی می‌دارند.

وی بیان کرد: جُنب و جوش خاصی در ماه مبارک رمضان در میان مردم مناطق مختلف شهرستان جیرفت مشاهده می‌شود و مردم مؤمن و خداجوی جیرفت برای انجام فرایض دینی در این ماه مبارک تلاش فراوان می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین تارم عنوان کرد: ماه مبارک رمضان يکی از مناسبت‌هايی است که مردم شهرستان جیرفت برای آن ارج و احترام ويژه‌ای قائل هستند و از ديرباز تاکنون آن را با آداب و رسوم خاصی برگزار کرده‌اند.

امام جمعه جیرفت در ادامه ابراز کرد: آداب و رسوم ماه مبارک رمضان از دیرباز در شهرستان جیرفت به‌صورت سینه به سینه و نقل به نقل از گذشتگان ما به ارث رسیده و آن فرهنگ بزرگ را گرامی می‌دارند.

وی عنوان کرد: خداوند متعال ان‌شاءالله توفیق دهد که در این ماه مبارک رمضان بتوانیم از زیبایی‌هایی این ماه استفاده کنیم.

امام جمعه جیرفت تأکید کرد: باید در این ماه به فكر ایتام و نیازمندان باشیم و كودكان بی‌حامی را مورد حمایت مالی و معنوی قرار دهیم كه در این زمینه می‌توان از كمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) كمک و راهنمایی گرفت.

وی با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان در دین مبین اسلام، گفت: امام سجاد(ع) از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه اسلام یاد می‌كند و ما باید در این ماه برای قانون‌پذیری تلاش كنیم.

منبع: پایگاه تحلیلی خبری دقیانوس

انتهای خبر/ امیری
 




حُرمت ماه رمضان باید در جامعه اسلامی حفظ شود

منبع:آرمـان
? حُرمت ماه رمضان باید در جامعه اسلامی حفظ شود