حوزه گردشگری کرمان باید از غربت خارج شود/۷ اثر استان ثبت جهانی‌ست

استاندار کرمان با بیان اینکه حوزه گردشگری و صنایع دستی زیر سقف بزرگ معادن و کشاورزی گم شده و ‌کسی خیلی در این زمینه توجهی نمی‌کند، گفت: امیدواریم صنعت گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از غربت در بیاید. به گزارش فت فتو از کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان عصر امروز در مراسم افتتاح هتل […]


استاندار کرمان با بیان اینکه حوزه گردشگری و صنایع دستی زیر سقف بزرگ معادن و کشاورزی گم شده و ‌کسی خیلی در این زمینه توجهی نمی‌کند، گفت: امیدواریم صنعت گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از غربت در بیاید.

به گزارش فت فتو از کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان عصر امروز در مراسم افتتاح هتل کاروانسرای کاروانیا وکیل با حضور وزیر میراث فرهنگی با اشاره به اینکه استان کرمان در هر سه بخش وزارتخانه حرف برای گفتن دارد، اظهار داشت: ضرورت دارد زمان بیشتری برای بازدید از تمام مناطق استان کرمان صورت گیرد که در تصمیم‌گیری‌ و سیاست‌گذاری‌ها برای استان مؤثر خواهد بود.

وی افزود: استان کرمان در حوزه گردشگری ۷ اثر ثبت جهانی دارد و استان فارس که در این زمینه خیلی مشهور است پنج اثر دارد و این نشان از کوتاهی ما در حوزه معرفی استان است. استان کرمان حتما باید به سراسر کشور و جهان معرفی شود و در این زمینه سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود.

فداکار تصریح کرد: حوزه گردشگری و صنایع دستی زیر سقف بزرگ معادن و کشاورزی گم شده و ‌کسی خیلی در این زمینه توجهی نمی‌کند که امیدواریم  صنعت گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از غربت در بیاید.

افتتاح هتل کاروانسرای وکیل اتفاق مهمی برای استان است

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان اظهار کرد: هدف اداره‌کل میراث فرهنگی در کرمان این است که ظرفیت‌های موجود را احیا کرده و بناهای تاریخی را مرمت کند.

فریدون فعالی به هتل کاروانسرای وکیل پرداخت و با تاکید بر اینکه این اقدام، اتفاق مهمی برای استان کرمان به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: برای این هتل ۴۲ میلیارد تومان از تبصره ۱۸ هزینه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بسیاری از پروژه‌های استان در قالب کمیسیون ماده ۲۷ و صندوق احیا و مرمت در وزارت خانه در دست اقدام هستند که باید به گروه‌های سرمایه‌گذاری قوی مالی واگذار شوند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب





حوزه گردشگری کرمان باید از غربت خارج شود/۷ اثر استان ثبت جهانی‌ست

منبع: فــارس
? حوزه گردشگری کرمان باید از غربت خارج شود/۷ اثر استان ثبت جهانی‌ست