حمله به هواپیما مسافربری ۶۵۵ ایران توسط آمریکا نشان‎‌دهنده استیصال این دولت است

دبیر جامعه روحانیون استان کرمان گفت: حمله به هوایپما مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا حکایت از استیصال آمریکا داشت. حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد موسوی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ با اشاره به دوازدهم تیر ماه سالروز حمله ناو آمریکایی وینسنس به هواپیما مسافربری جمهوری اسلامی ایران و به شهادت رسیدن […]

دبیر جامعه روحانیون استان کرمان گفت: حمله به هوایپما مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا حکایت از استیصال آمریکا داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد موسوی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ با اشاره به دوازدهم تیر ماه سالروز حمله ناو آمریکایی وینسنس به هواپیما مسافربری جمهوری اسلامی ایران و به شهادت رسیدن تمامی مسافران و خدمه این هواپیما گفت: این حمله از جمله جنایات بزرگ آمریکا نسبت به ملت ایران است که خوی جنایت‌کاری این دولت را نشان می‌دهد.

دبیر جامعه روحانیون استان کرمان ادامه داد: حمله ناو آمریکایی به هواپیما ۶۵۵ جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه توجیه از لحاظ قوانین بین‌المللی ندارد؛ چرا که این هواپیما، یک هواپیما مسافربری عادی بود.

وی ابراز کرد: اگر بخواهیم به جنایات آمریکا نسبت به ملت ایران و همچنین سایر ملت‌ها اشاره کنیم، لیست بسیار بلندی خواهد شد؛ اعزام ژنرال هایزر و طراحی و اجرا کودتایی که در دوران انقلاب می‌خواستند انجام دهند، از جمله جنایات استکبار جهانی است که اگر این کودتا تحقق پیدا می‌کرد، میلیون‌ها نفر از ملت ایران به شهادت می‌رسیدند و یک قاجعه بزرگ به وجود می‌آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی عنوان کرد: وقوع جنگ هشت ساله علیه ایران اسلامی و تقدیم نزدیک به ۳۰۰ شهید در راه دفاع از انقلاب و کشور، ترور شخصیت‌های متعدد در کشور، ترور سردار محور مقاومت سپهبد شهید سلیمانی و غیره از جمله جنایات آمریکایی‌ها علیه ایران اسلامی است.

دبیر جامعه روحانیون استان کرمان با بیان این‌که حمله به هوایپما مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا حکایت از استیصال آمریکا داشت، اظهار کرد: آمریکا علی‌رغم همه جنایاتی که علیه ملت ایران انجام داده است اما در برابر ملت بزرگ و مقاوم ایران، شکست خورده است و حتی آمریکایی به هدف خود در خصوص ایران با ایجاد جنگ تحمیلی، دست پیدا نکرد.

وی با اشاره به این‌که اگر حمایت‌های آمریکایی‌ها به صدام نبود، رزمندگان اسلام در همان مراحل اولیه رژیم بعث عراق را شکست داده بودند، تصریح کرد: پس از عملیات کربلا پنج، دشمن نسبت به پیشروی‌های ایران احساس خطر کرد و در آن شرایط، جنگ کشتی‌ها را شروع کرد و با حمایت آمریکا بیش از ۴۰ کشتی ایران با بیش از هشت تُن محموله با حملات رژیم بعث نابود شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: آمریکایی‌ها در آن شرایط در تلاش بودند تا با تنگ کردن عرصه، به مسائل حوزه کشتیرانی و اقتصادی ایران ضربه وارد کنند اما با اقداماتی که آن زمان انجام شد، آن‌ها نتوانستند سیستم کشتیرانی و تبادلات اقتصادی ایران را از کار بیاندازند و در همان شرایط ایران ۱۵ کشتی بزرگ را توانست خریداری کند و وارد تبادلات اقتصادی شود.

دبیر جامعه روحانیون استان کرمان ادامه داد: یکی از دلایل رفتار جنایت‌کارانه و جنون‌آمیز آمریکا در حمله به هواپیما مسافربری را می‌توان شکست در برنامه‌های آنان دانست؛ چرا که استکبار جهانی به استیصال رسیده بود و این جنایت بزرگ را انجام داد.

وی افزود: تقدیر از کاپتان ویلیام راجرز کاپتان ناو وینسنس، نشان‌دهنده خوی استکباری آمریکایی‌ها دارد و آن‌ها با این رفتار می‌خواهند این‌گونه وانمود کنند که ما از انجام این جنایت بزرگ پشیمان نیستیم و عذرخواهی نمی‌کنیم بلکه این مسئله را می‌خواهند منتقل کنند که ما پای کسانی که به ما خدمت و همکاری می‌کنند، ایستاده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اظهار کرد: آمریکایی‌ها تنها به منافع خود فکر می‌کنند و هر نوع جنایت در رفتار و گفتار خود را با این مسئله توجیه می‌کنند؛ آمریکایی‌ها به آن چیزی که به اشخاص می‌گویند قائل نیستند، آن‌ها از هم‌پیمانان خود بارها حمایت کرده‌اند اما در مواقع حادثه اگر حمایت آن‌ها با منافعشان در تعارض قرار می‌گرفت، دست از حمایت خود بر می‌داشتند و نمونه این مسئله را در اعلام حمایت آمریکایی‌ها از عربستان سعودی می‌توان بیان کرد.

دبیر جامعه روحانیون استان کرمان با اشاره به جنایات آمریکا نسبت به کشورهای آسیا میانه عنوان کرد: رفتار جنایت‌کارانه و توطئه‌آمیز استکبار جهانی بر علیه ملت‌ها سبقه طولانی دارد.

وی ابراز کرد: بنا به اذعان آمریکایی‌ها، داعش ساخته خودشان است و شاهد بودیم که این گروهک چه اقدامات و جنایت‌هایی را نسبت به ملت‌های مختلف روا داشتند و منابع این کشورها را از بین بردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی خاطرنشان کرد: امروز شاهد شکست تمام توطئه‌های آمریکا هستیم و این دولت رو به افول است.

انتهای خبر/م




حمله به هواپیما مسافربری ۶۵۵ ایران توسط آمریکا نشان‎‌دهنده استیصال این دولت است

منبع:آرمـان
? حمله به هواپیما مسافربری ۶۵۵ ایران توسط آمریکا نشان‎‌دهنده استیصال این دولت است