حمایت از مراکز رشد و پارک‌های فناوری می‌توان رشد تولیدات داخلی را محقق کرد

سیده مهری حمیدی سنگدهی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهیدبهشتی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه نذیر کرمان، درباره روش‌های تحقق مرجعیت علمی اظهار کرد: افزایش سطح کیفیت مجلات و مقالات یکی از معیار‌های شکل گیری مرجعیت علمی است که در این زمینه اقداماتی را با تشکیل کارگروه‌های علمی، اجرا کرده ایم.  وی […]

سیده مهری حمیدی سنگدهی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهیدبهشتی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه نذیر کرمان، درباره روش‌های تحقق مرجعیت علمی اظهار کرد: افزایش سطح کیفیت مجلات و مقالات یکی از معیار‌های شکل گیری مرجعیت علمی است که در این زمینه اقداماتی را با تشکیل کارگروه‌های علمی، اجرا کرده ایم. 

وی افزود: در این کارگروه ها، ابتدا کیفیت مجلات فارسی زبان و سپس مقالات ISI را ارتقا می‌دهیم که در این زمینه وزارت علوم حمایت‌های خوبی انجام داده است. 

حمیدی سنگدهی تصریح کرد: طرح‌های تشویقی در آیین نامه گرنت اعضای هیئت علمی برای ارتقای کیفیت مقالات و مجلات علمی لحاظ شده است که استادان با حضور پررنگ‌تر خود کیفیت مقالات را مدیریت کنند تا این موضوع فقط شامل حال دانشجویان تحصیلات تکمیلی نباشد. 

موتور پیشران تولیدات کشور با کمک پژوهش و فناوری 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهیدبهشتی ادامه داد: از همان ابتدا، شعار سال را که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده بود پیگیری کردم و پژوهش و فناوری را در هفته پژوهش جدی‌تر دنبال کردیم تا از آن برای موتور پیشران تولید کشور که مورد تاکید حضرت آقاست کمک بگیریم. 

حمیدی سنگدهی با بیان اینکه پارک‌ها و مراکز رشد به عنوان بازوی فعال، تولیدات داخلی زیادی خواهند داشت؛ تاکید کرد: تمام این موارد در معاونت پژوهشی دارای طرح‌های حمایتی است که اگر محقق شوند رشد تولید داخلی و بومی را محقق خواهند کرد. 

وی گفت: استفاده از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در صنعت هم ارتباط جامعه با دانشگاه را تقویت کرده و هم اشتغال را به وجود آورده است.

انتهای پیام/

نادیا عابد




حمایت از مراکز رشد و پارک‌های فناوری می‌توان رشد تولیدات داخلی را محقق کرد

منبع:آنـــا
? حمایت از مراکز رشد و پارک‌های فناوری می‌توان رشد تولیدات داخلی را محقق کرد