حضور گروه‌های جهادی دامپزشکی و گیاه‌پزشکی در نقاط محروم، در هفته مقاومت

عابدین عسکر پور گفت: ۱۸ تیم دامپزشکی و ۱۸ تیم گیاه‌پزشکی داریم که در مناسبت های مختلف از جمله هفته مقاومت جهت ارائه خدمات به نقاط کم برخوردار در هر شهرستان حضور پیدا می کنند، تا به کشاورزان و دامداران خدمات رایگان ارائه کنند. عابدین عسکرپور، مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان کرمان، درگفتگو با […]

عابدین عسکر پور گفت: ۱۸ تیم دامپزشکی و ۱۸ تیم گیاه‌پزشکی داریم که در مناسبت های مختلف از جمله هفته مقاومت جهت ارائه خدمات به نقاط کم برخوردار در هر شهرستان حضور پیدا می کنند، تا به کشاورزان و دامداران خدمات رایگان ارائه کنند.

عابدین عسکرپور، مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان کرمان، درگفتگو با “فت فتو” در خصوص طرح ارتقاء بهره وری تولید در  کشاورزی گفت: هدف ازاین طرح، علمی کردن کشاورزی، ارتقاء بهره وری از محصولات راهبردی زراعی و ارتقاء وضعیت گوشت قرمز استان است، که با تقسیم‌بندی استان ها براساس محصولات غالب با رویکرد محصولات راهبردی و با کمک مربیان و کارشناسان دانش آموخته فاقد شغل انجام می شود.

جزییات طرح ارتقای بهره‌وری تولید در محصولات کشاورزی

وی ابراز کرد: در این راستا باید ۷۴ هزار و ۶۰۰ هکتار گندم، ۱۰۵ هزار و ۲۴۸ هکتار جو آبی، ۲۰ هزار و ۲۶۲ هکتار ذرت دانه ای و ۷هزار و ۸۰۰ هکتار ذرت علوفه ای را تحت پوشش قرار دهیم؛ همچنین تیم های دامپزشکی ما باید به ۲۷۷ هزار و ۴۱ رأس دام سبک در جهت ارتقا بهره وری آنها کمک کنند.

 عسکرپور عنوان کرد: هر تیم دامپزشکی باید ۳ هزار رأس دام را در پنج نوبت طی یک سال بررسی کند تا به سمت  تولید دام‌های با نژاد گوشتی،برتر و ترجیحاً نژادهای بومی حرکت کنیم.

مسئول بسیج کشاورزی کرمان تأکید کرد: انجام‌این طرح توسط دانش آموختگان فاقد شغل علاوه بر اشتغال زایی برای آنها، هم موجب بهره وری بیشتر کشاورزان از محصولات و درنهایت درآمد بیشتر برای آنها و هم افزایش امنیت کشاورزی استان می شود.

با طرح ارتقای بهره‌وری تولید کشاورزان نمونه ما تا ۱۱تن محصول برداشت کرده اند

وی اظهار کرد: تا به امروز براساس زمان بندی و برنامه هایی که در سال های گذشته داشتیم و براساس میزان سطح زیر کشت در استان، در بسیاری محصولات افزایش عملکرد در واحد سطح را تجربه کردیم؛ به طور مثال بهره وری گندم که به طور متوسط در هکتار ۳ تا ۴ تن است، در برخی موارد به ۴ تا ۶ تن رسیده و برخی کشاورزان نمونه ما تا ۱۱تن هم برداشت محصول داشته اند.

عسکرپور اذعان کرد: ما ۱۸ تیم دامپزشکی داریم که در قالب تیم های جهادی، هرازگاهی به صورت نوبتی در مناطق عشایری و روستایی حضور پیدا می کنند، ضمن معاینه و واکسناسیون دام ها، آموزش های لازم را در جهت ارتقای بهره وری به دامداران ارائه می دهند.

طرح همگام با کشاورز در راستای طرح ارتقای بهره‌وری تولید

مسئول بسیج کشاورزی کرمان توضیح داد: طرح همگام با کشاورز طرحی بود که در سال ۱۳۹۲ همراه با تشکیل سازمان بسیج مهندسین کشاورزی که امروز سازمان بسیج جامعه کشاورزی است، کلید خورد که هدف آن علمی کردن کشاورزی در تمام محصولات راهبردی و مزیت‌دار دارای ارزآوری بود.

وی افزود: در سال ۹۷ از این طرح به عنوان اعتلای بسیج نام برده شد، سپس به طرح نهضت جهش تولید در محصولات کشاورزی و امروز به ارتقای بهره‌وری تولید در محصولات کشاورزی تغییر نام داده است اما پایه کار، همان همگام با کشاورز با هدف علمی کردن و افزایش عملکرد محصولات کشاورزی در سطح است.

عسکرپور در خصوص کلینیک سیار دامپزشکی بیان کرد: یک دستگاه خودرو تویوتا را به تهران اعزام کردیم تا کلینیک سیار بر روی آن نصب شود که در نهایت دارای امکانات سونوگرافی دام و تجهیزات مورد نیاز دامپزشکان برای معاینه و جراحی خواهد بود که حرکت بزرگی در نجات دام‌های مولد خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان کرمان با اشاره به اردوی تیم‌های جهادی دامپزشکی و گیاه پزشکی در نقاط کم برخوردار خاطرنشان کرد: ۱۸ تیم دام پزشکی و ۱۸ تیم گیاه پزشکی داریم که در مناسبت های مختلف از جمله هفته مقاومت جهت ارائه خدمات به نقاط کم برخوردار در هرشهرستان حضور پیدا می کنند.

انتهای پیام/ طهماسبی
 




حضور گروه‌های جهادی دامپزشکی و گیاه‌پزشکی در نقاط محروم، در هفته مقاومت

منبع:آرمـان
? حضور گروه‌های جهادی دامپزشکی و گیاه‌پزشکی در نقاط محروم، در هفته مقاومت