حضور عفیفانه بانوان ما در مجامع بین‌المللی رفتار تمدن‌ساز اسلامی است

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور عفیفانه و باوقار زنان ما در مجامع عمومی و جهانی، اماکن ورزشی بین‌المللی، مسابقات بین‌المللی و غیره یک رفتار تمدن‌ساز اسلامی و انسانی است. حجت‌السلام والمسلمین امان‌الله علیمرادی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب گفت: عفاف […]

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور عفیفانه و باوقار زنان ما در مجامع عمومی و جهانی، اماکن ورزشی بین‌المللی، مسابقات بین‌المللی و غیره یک رفتار تمدن‌ساز اسلامی و انسانی است.

حجت‌السلام والمسلمین امان‌الله علیمرادی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب گفت: عفاف و حجاب یک فضیلت، اخلاق انسانی و امر فطری است و آن چه که در فقه نسبت به حجاب مطرح است در خصوص پوشش است و مرد و زن باید پوشش مناسبی را که شرع مقدس تعیین کرده است رعایت کند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: توجه به پوشش و رعایت همه ظواهر عفاف در آرامش و تأمین سعادت مادی و معنوی جامعه بسیار تأثیرگذار است و رعایت این امور از اصول زندگی نظام‌مند سالم انسانی‌ است.

وی با بیان این‌که انسان زندگی قاعده‌مند نیاز دارد که یکی از اصول این عرصه رعایت پوشش مناسب و ظواهر عفاف است، تصریح کرد: خانواده اصیل‌ترین نهاد اجتماعی است که در روایت آمده است «هیچ بنایی نزد خداوند محبوب‌تر از بنای خانواده نیست»؛ چرا که در خانواده، انسان‌های ارزشمند، تاثیرگذار، تاریخ‌ساز، بافضیلت و با شرافت پرورش می‌یابند.

این مقام مسئول ابراز کرد: استحکام خانواده، سست نشدن ارزش‌های متعالی انسانی خانواده و جامعه، از آثار رعایت ارزش اخلاقی عفاف و حکم شرعی رعایت پوشش است.

حجت‌السلام والمسلمین علیمرادی افزود: ملت ایران، یک ملت تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز است و می‌تواند جلوه‌ای از تمدن عقلانی اسلامی را با رعایت پوشش مناسب به جهان ارائه کند؛ حضور عفیفانه و باوقار زنان ما در مجامع عمومی و جهانی، اماکن ورزشی بین‌المللی، مسابقات بین‌المللی و غیره یک رفتار تمدن‌ساز اسلامی و انسانی است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: این ملت با شرافت و با کرامت، ملتی‌ است که تأثیرگذار و سازنده است که می‌تواند با به نمایش گذاشتن این ارزش‌های انسانی، در جامعه‌ جهانی امروز یک ادب مناسب شأن ملت ایران را به نمایش بگذارد.

وی تصریح کرد: برای رعایت این ارزش‌ها شایسته است که هر جوان پسر و دختری، فلسفه‌ این ارزش‌ها را بداند و با دانستن فلسفه و حکمت این ارزش‌ها به رعایت این امور بپردازد و اگر احیانا با مواردی از رعایت نکردن این ارزش‌ها مواجه شدیم امر به معروف و نهی از منکر به صورت حکیمانه با بردباری و خیرخواهانه در همه‌ فضاها و میدان‌ها شایسته است تمام مردم به این موضوع بپردازند.

این مقام مسئول ادامه داد: چرا که یک تهاجم فراگیران دشمنان انسانیت به این ارزش‌های انسانی صورت گرفته و بنابراین باید  یک حرکت فراگیر باید در میدان باشد تا از این ارزش‌ها پاسداری کند و کمترین بی‌تفاوتی تبعات و پیامدهای بسیار بدی دارد چراکه خدایی نکرده ممکن است این ناهنجاری انسانی و اسلامی به مرور به هنجار تبدیل شود.

حجت‌السلام والمسلمین علیمرادی عنوان کرد: همه‌ اجزای حکومت باید با این موضوع مواجه بشوند و در تولید پوشش و واردات پوشش مناسب مراقبت شود تا پوشش‌های نامناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی در فروشگاه‌ها عرضه نشود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: راه ترقی برای زنان در همه زمینه‌های انسانی در عرصه‌های علمی، سیاسی و اجتماعی چه وجهی دارد و کدام زمینه‌ای پیشرفت از طریق بدپوششی به دست می‌آید؟ آنچه که از این ناحیه به دست می‌آید از بین بردن کرامت و شرافت زن است؛ ارزش انسانی زن به این نیست که چشم‌ و دل مریض تبهکاران را به سوی خود متوجه کند؛ این ارزش انسانی زن نیست، بلکه ابزار شدن زن است.

وی افزود: هر انسان با حکمت و باشرافتی حاضر نیست که ابزار استفاده‌ دیگران قرار بگیرد و در محافل علمی و آموزشی باید به زبان حکمت، ادب و هنر این ارزش‌ها بین شوند و با عواقب شوم و بد مبارزه با این ارزش‌ها با زبان هنر، رسانه ملی و سایر رسانه‌ها تبیین شود و باید در این عرصه کارهای عمیق و دقیق علمی و هنری تولید شود و شایسته‌ جامعه‌ اسلامی ایران این نیست که نمای آن، نمای غیرانسانی و غیرالهی باشد.

حجت‌السلام والمسلمین علیمرادی با اشاره به سابقه تاریخی اقدام رژیم پهلوی نسبت به کشف حجاب بانوان در آن دوران خاطرنشان کرد: مردم و عالمان دینی پاسدار ارزش‌های انسانی، دینی و الهی بوده‌اند و امروز نیز همین‌گونه خواهد بود.

انتهای خبر/م




حضور عفیفانه بانوان ما در مجامع بین‌المللی رفتار تمدن‌ساز اسلامی است

منبع:آرمـان
? حضور عفیفانه بانوان ما در مجامع بین‌المللی رفتار تمدن‌ساز اسلامی است