حضور در انتخابات مصداق هجرت الی‌الله است

کارشناس مسائل مذهبی گفت: یکی از مصادیق هجرت الی‌الله، حرکت غیورانه و انقلابی ما با حضور در پای صندوق‌های رأی است. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرزامحمدی امشب در اجتماع هیات‌های مذهبی شهر کرمان به‌مناسبت اربعین شهدای مقاومت در محل حسینیه ثارالله شهر کرمان گفت: مجلس، مجلس بسیار […]

کارشناس مسائل مذهبی گفت: یکی از مصادیق هجرت الی‌الله، حرکت غیورانه و انقلابی ما با حضور در پای صندوق‌های رأی است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرزامحمدی امشب در اجتماع هیات‌های مذهبی شهر کرمان به‌مناسبت اربعین شهدای مقاومت در محل حسینیه ثارالله شهر کرمان گفت: مجلس، مجلس بسیار باشکوهی است که به‌منظور تعظیم شهدای فاجعه تروربستی گلزار شهدا کرمان برگزار شده است.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در قرآن از صفات بارز مومنین شمرده شده است، مسئله هجرت و مهاجرت فی‌سبیل‌الله است، ادامه داد: اگر سیره عملی انبیا را مطالعه می‌کنیم، مشاهده خواهیم کرد بسیاری از انبیا و حجج الهی منتسب و متنعم به هجرت فی‌سبیل‌الله شدند.

وی بیان کرد: پیامبر (ص)، ۱۳ سال در سرزمین مکه، در تحریم اقتصادی و همچنین فشار مشرکین بودند، مشرکان یاران ممتاز پیامبر (ص) را به‌شهادت رساندند، پیامبر(ص) را مورد اهانت قرار دادند و اصحاب پیامبر (ص) را در فشاری گذاشتند که آن‌ها مجبور شدند به حبشه (آفریقا) مهاجرت کنند و این اقدام موجب شد که اسلام در آن‌جا اشاعه پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزامحمدی با اشاره به اینکه مهاجرینی که به دستور پیامبر (ص) به حبشه هجرت کردند تا سال هفتم هجری در آن منطقه باقی ماندند، عنوان کرد: هجرت پیامبر (ص) به یثرب منشا تاسیس حکومت اسلامی در عالم شد، ایشان بیش از ۸۰ مرتبه با دشمنان اسلام، در طول ۱۰ سالی که در مدینه حضور داشتند، جنگیدند و بعد از پیامبر (ص) در موضوع هجرت، در سیره امیرالمومنین علیه‌السلام، هجرت را می‌بینیم.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به هجرت امام حسین علیه‌السلام از مدینه به کوفه و کربلا اظهار کرد: اباعبدالله علیه‌السلام همراه با ۱۴۵ نفر، در مقابل امپراتور زمان خود قیام کرد؛ اگر چه امام حسین علیه‌السلام به‌شهادت رسیدند، اما همگان بطلان دستگاه اموی و حقانیت سیدالشهدا علیه‌السلام را می‌دانند و تا قیامت این مهم تثبیت شد.

وی بیان کرد: یکی از مواردی که در روایات، قرآن و زیارت‌ها تعبیر به مهاجرت‌الی‌الله شده است، خروج انسان به جهت تشرف و زیارت خدا و رسول خدا باشد؛ کاری که این زائران مزار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی کردند، به جهت زیارت اولیا الهی، مصداق هجرت و مهاجرت‌الی‌الله است که این هجرت باعث تعظیم شعائر الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزامحمدی با تأکید بر اینکه مکتب سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی خاموش‌شدنی نیست، اظهار کرد: شهید سلیمانی، این شخصیت ملکوتی با شهادت و شجاعتش، حماسه‌ای آفرید که دنیا را تکان داد و همه دل‌ها را به‌سمت جمهوری اسلامی ایران برگرداند و این مهم مصداق مهاجرت فی‌سبیل‌الله است.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه دشمن نقطه عطف جمهوری اسلامی ایران برای عزت و اقتدار ملی را پیدا کرده است، گفت: بر همین اساس گاهی اوقات در قالب مذاکرات برجامی نسبت به کشورمان اقداماتی انجام می‌دهد و گاهی اوقات نیز با ایجاد عملیات‌های وحشیانه تروریستی رعب و وحشت ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: اگر در روز کربلا دشمنان نخواستند سخنان امام حسین علیه‌السلام را بشنوند و با طرز فجیع ایشان و یاران ایشان را به‌شهادت رساندند، امروز نیز مسیر همان مسیر است و دشمن همان دشمن است که می‌خواهند نور الهی و حرم اهل‌بیت را خاموش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزامحمدی ادامه داد: دشمن گمان می‌کرد با کشتن حاج‌قاسم سلیمانی، مجاهدت‌های وی فراموش می‌شود؛ اما بنا به تعبیر و گفته امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، شهید سلیمانی یک مکتب است؛ مکتب تاریخ مصرف ندارد و برای همه عرصه‌ها حرف نو دارد و زیارت مزار حاج‌قاسم، یعنی زیارت یک مکتب، زیارت صراط انقلاب اسلامی و زیارت شاگرد امام.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه امشب این جمعیت باشکوه و با عظمت این پیام را به دشمن می‌دهند که هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند، عنوان کرد: دشمن در تحریم اقتصادی، در تحریم نظامی و حمله نظامی، نیز شکست خورده است و خواب حمله به ایران را نمی‌تواند ببیند.

وی با تأکید بر اینکه یکی دیگر از مصادیق هجرت‌الی‌الله، حرکت غیورانه و انقلابی ما در پای صندوق‌های رای است، خاطرنشان کرد: انتخابات باعث عزت و اقتدار ایران اسلامی است.

انتهای خبر/م




حضور در انتخابات مصداق هجرت الی‌الله است

منبع:آرمـان
? حضور در انتخابات مصداق هجرت الی‌الله است