حضور بانوان در تعاونی‌ها پررنگ شود/ اختصاص دو خط اعتباری جهت کمک به تعاونی‌های زنان

مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در زمینه تعاونی‌ها در دو سطح یکی اتحادیه شرکت‌های تعاونی و دیگری اتاق‌های تعاون حضور بانوان کمرنگ است و این مسأله ایجاد خلأ کرده و باید تلاش کنیم این خلأها را پر کنیم. به گزارش فت فتو از کرمان، سید معین هاشمی امروز در نشست […]


مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در زمینه تعاونی‌ها در دو سطح یکی اتحادیه شرکت‌های تعاونی و دیگری اتاق‌های تعاون حضور بانوان کمرنگ است و این مسأله ایجاد خلأ کرده و باید تلاش کنیم این خلأها را پر کنیم.

به گزارش فت فتو از کرمان، سید معین هاشمی امروز در نشست با تعاونی‌های بانوان استان کرمان ورود بانوان در شرکت‌های تعاونی را مهم دانست و اظهار داشت: در زمینه تعاونی‌ها در دو سطح یکی اتحادیه شرکت‌های تعاونی و دیگری اتاق‌های تعاون حضور بانوان کمرنگ است و این مسأله ایجاد خلأ کرده و باید تلاش کنیم این خلأها را پر کنیم

مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اتاق تعاون و اتحادیه تعاونی‌ها دو تشکل بالا دستی شرکت‌های تعاونی بوده و دارای اهمیت هستند.

 وی تصریح کرد: در دنیا مدل تعاونی را یک مدل موفق برای حضور و مشارکت بانوان در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی می‌دانند و برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعاونی زنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سعی و تلاش‌مان این بوده یکسری کمک‌هایی برای حمایت از تعاونی‌های زنان برای حضور در عرصه‌های اقتصادی داشته باشیم.

 هاشمی ادامه داد: در زمینه کمک به تعاونی بانوان امسال هم دو خط اعتباری در این زمینه در نظر گرفته‌ایم؛ یکی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از بانک توسعه تعاون و دیگری از بانک رسالت است و سعی می‌کنیم پرداخت این تسهیلات سال آینده هم ادامه داشته باشد.

 در ادامه این نشست مجتبی مصباح مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اظهار داشت: یک‌سری اتاق سه‌گانه به نام اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون داریم که فعالیت اتاق تعاون ما آنگونه که باید باشد نیست.

 وی بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم پنج، تا هفت اتحادیه تعاونی بانوان در زمینه فعالیت‌های مختلف ایجاد شود تا بتوان از این طریق بانوان به اتاق تعاون ورود کنند.

 مصباح در زمینه آموزش به تعاونی‌ها در حوزه‌های مختلف، گفت: ما یک اداره آموزش در زمینه تعاونی‌ها داریم، هر‌گونه آموزشی که شرکت‌های تعاونی نیاز دارند به‌صورت آموزش حضوری و‌ حتی مجازی ارائه می‌کنیم و محدودیتی در زمینه آموزش نداریم چراکه آموزش جزو تکالیف ما است.

پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب





حضور بانوان در تعاونی‌ها پررنگ شود/ اختصاص دو خط اعتباری جهت کمک به تعاونی‌های زنان

منبع: فــارس
? حضور بانوان در تعاونی‌ها پررنگ شود/ اختصاص دو خط اعتباری جهت کمک به تعاونی‌های زنان