حدود ۷۴ هزار کرمانی امسال خون دادند/ ضرورت اهدای خون در فصول سرد

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۹۱ هزار و ۲۲۱ مراجعه برای اهدای خون در کل استان داشته‌ایم که از این تعداد ۷۳ هزار و ۹۲۴ نفر موفق به اهدای خون شده اند. دکتر ایرج شکوهی امروز ۱۷ بهمن ماه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت اهدای […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۹۱ هزار و ۲۲۱ مراجعه برای اهدای خون در کل استان داشته‌ایم که از این تعداد ۷۳ هزار و ۹۲۴ نفر موفق به اهدای خون شده اند.

دکتر ایرج شکوهی امروز ۱۷ بهمن ماه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت اهدای خون در فصول سرد اظهار کرد: هر ساله با فرا رسیدن زمستان و سردی هوا، شیوع بیماری‌های فصلی و مصرف آنتی بیوتیک و دلایلی از این قبیل با کم شدن مراجعات مردمی برای اهدای خون روبرو هستیم که این امر موجب کاهش ذخایر خونی می‌شود.

 وی افزود: کرمان دارای ۴۲ بیمارستان و موسسه درمانی و حدود ۱۵۰۰ بیمار تالاسمی است که این بیماران از مصرف کنندگان دائمی خون و فرآورده‌های خونی هستند و بیماران درگیر با این موارد به صف نیازمندان به خون اضافه می‌شوند.

شکوهی بیان کرد: با توجه به اینکه تامین خون تنها از راه اهدا امکان پذیر است، این امر نیاز به حضور مستمر مردم نوعدوست برای اهدای خون را پررنگ می‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با قدردانی از همدلی مردم دیار کریمان با بیماران نیازمند به خون افزود: در ۱۰ ماهه سال جاری ۹۱ هزار و ۲۲۱ مراجعه برای اهدای خون در کل استان داشته‌ایم که از این تعداد ۷۳ هزار و ۹۲۴ نفر موفق به اهدای خون شده اند.

وی افزود: ۶۹ هزار و ۵۶۷ نفر از اهداکنندگان خون در استان کرمان مرد و ۴۵۳۷ نفر زن بوده‌اند.

شکوهی تصریح کرد: حضور و مشارکت مستمر کرمانی‌ها به ویژه جوانان می‌تواند ما را در حفظ ذخایر مناسب و مطلوب برای تامین خون موردنیاز بیماران یاری کند و باید به این مسئله توجه داشت که نیاز به خون یک نیاز همیشگی است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان در بخش پایانی سخنانش با تبریک فرا رسیدن عید مبعث و گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: مراکز اهدای خون سراسر استان کرمان در تعطیلات پیش رو آماده خدمت رسانی به اهداکنندگان هستند.

وی بیان کرد:  پایگاه اهدای خون بلوار ۲۲ بهمن کرمان روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه جاری از ۷:۳۰ تا ۱۳، پایگاه اهدای خون شهرستان‌های رفسنجان و بم از ساعت  ۸ تا ۱۲ در روز جمعه ۲۰ بهمن ماه و پایگاه اهدای خون شهرستان‌های سیرجان و جیرفت از ساعت ۸ تا ۱۲ در روز ۲۲ بهمن ماه فعال خواهند بود.

انتهای پیام




حدود ۷۴ هزار کرمانی امسال خون دادند/ ضرورت اهدای خون در فصول سرد

منبع: ایـسنا
? حدود ۷۴ هزار کرمانی امسال خون دادند/ ضرورت اهدای خون در فصول سرد