حدنگاری اراضی کشاورزی استان کرمان خروجی مناسبی ندارد

نذیر کرمان/کرمان دادستان کرمان گفت: حدنگاری اراضی کشاورزی با وجود مصوبات شورای حفظ بیت‌المال استان کرمان و مصوبات قرارگاه حدنگاری اراضی کشاورزی، خروجی مناسبی ندارد و باید اسناد اراضی کشاورزی صادر شود تا از تصرف یا تغییر کاربری و خرد شدن این اراضی جلوگیری به‌عمل آید. مهدی بخشی امروز ۲۳ اسفندماه در شورای حفظ حقوق […]

نذیر کرمان/کرمان دادستان کرمان گفت: حدنگاری اراضی کشاورزی با وجود مصوبات شورای حفظ بیت‌المال استان کرمان و مصوبات قرارگاه حدنگاری اراضی کشاورزی، خروجی مناسبی ندارد و باید اسناد اراضی کشاورزی صادر شود تا از تصرف یا تغییر کاربری و خرد شدن این اراضی جلوگیری به‌عمل آید.

مهدی بخشی امروز ۲۳ اسفندماه در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان اظهار کرد: تصرفات اراضی ملی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در حریم رودخانه و حریم خارج شهر در روستاهای ده‌بالا، ده‌یاسایی، ده‌آخوند و تلمبه مهاجری شهرستان کرمان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: حدنگاری اراضی کشاورزی با وجود مصوبات شورای حفظ بیت‌المال استان کرمان و مصوبات قرارگاه حدنگاری اراضی کشاورزی، خروجی مناسبی ندارد و باید اسناد اراضی کشاورزی صادر شود تا از تصرف یا تغییر کاربری و خرد شدن این اراضی جلوگیری به‌عمل آید.

دادستان مرکز استان کرمان در ادامه بیان کرد: حدود ۳۰۰۰ هکتار اراضی کشاورزی چاه‌حسن واقع در شهرستان جازموریان در سال ۶۴ برای اسکان، اشتغال و کشاورزی مهاجران افغانستانی به اداره کل اتباع استانداری کرمان واگذار شده است.

وی از وجود ۱۷ حلقه چاه در اراضی چاه‌حسن خبر داد و بیان کرد: ۱۳ حلقه چاه متروکه شده و چهار حلقه چاه قابلیت تمدید پرونده را دارد، اما این اراضی با توجه به ممنوعیت حضور اتباع افغانستانی در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان رها شده و افراد سودجو و بومیان منطقه بخشی از این اراضی را تصرف کرده‌اند.

بخشی با هشدار نسبت به اینکه احتمال یکسری درگیری‌ها به دلیل تقسیم اراضی چاه‌حسن بین افراد متصرف وجود دارد، گفت: به‌دنبال رفع تصرف و سر و سامان دادن به این اراضی هستیم.

انتهای پیام




حدنگاری اراضی کشاورزی استان کرمان خروجی مناسبی ندارد

منبع: ایـسنا
? حدنگاری اراضی کشاورزی استان کرمان خروجی مناسبی ندارد