حجم آب می‌سی‌سی‌پی پایین‌ترین حد طی ۲۲ سال گذشته/ آیا می‌سی‌سی‌پی در حال خشک شدن است؟!

به گزارش گروه دانش و فناوری فت فتو به نقل از (سای‌تک دیلی)، در پاییز و زمستان، سطح آب رودخانه می‌سی سی پی به طور معمول کاهش می‌یابد، اما نه به اندازه اکتبر ۲۰۲۲. هوای خشک هفته‌های اخیر در دره رودخانه اوهایو و دره رودخانه می‌سی سی پی بالا باعث شده است که آب رودخانه به […]

به گزارش گروه دانش و فناوری فت فتو به نقل از (سای‌تک دیلی)، در پاییز و زمستان، سطح آب رودخانه می‌سی سی پی به طور معمول کاهش می‌یابد، اما نه به اندازه اکتبر ۲۰۲۲. هوای خشک هفته‌های اخیر در دره رودخانه اوهایو و دره رودخانه می‌سی سی پی بالا باعث شده است که آب رودخانه به پایین بیاید. سطوحی که بیش از یک دهه است در امتداد بخش‌های کلیدی رودخانه دیده نشده اند.

حمل و نقل دریایی توسط لنج ها و بارج ها صورت می گیرد که هر یک ویژگی های خاص خود را دارا و با توجه به این ویژگی ها، برای مقاصد متفاوت استفاده می شوند.

علاوه بر کاهش ترافیک بارج، سطح پایین آب نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند که نفوذ آب شور در می‌سی سی پی پایین می‌تواند بر منابع آب تأثیر بگذارد.

در ۷ اکتبر ۲۰۲۲، تصویرگر زمین عملیاتی (OLI-۲) در لندست ۹ این تصویر رنگی طبیعی (زیر) از رودخانه خشک شده را ثبت کرد. این تصویر قایق‌های پشتیبان‌گیری شده در شمال ویکسبورگ، می‌سی‌سی‌پی را نشان می‌دهد. 

بر اساس گزارش‌های خبری، بیش از ۱۰۰ قایق یدک کش و لنج در برخی مواقع به دلیل بسته شدن موقت رودخانه ناشی از زمینگیر شدن بارج و کار لایروبی منتظر ماندند. 

قایق‌های یدک‌کش و بارج در گروه‌هایی قرار می‌گیرند که اندازه‌های متفاوتی دارند، اما می‌توانند به راحتی ۱۰۰۰ فوت (۳۰۰ متر) طول و ۱۰۰ فوت (۳۰ متر) عرض داشته باشند.

 

تصویر ماهواره‌ای رنگی طبیعی از رودخانه خشک شده می‌سی سی پی در ۷ اکتبر ۲۰۲۲.

 

نقشه بالا نشان می‌دهد که در همان روزی که تصویر Landsat ۸ به دست آمد، خاک چقدر مرطوب بود. این نقشه ناهنجاری‌های رطوبت خاک را در ۷ اکتبر ۲۰۲۲ نشان می‌دهد یا میزان آب در متر بالایی (۳ فوت) خاک را در مقایسه با شرایط عادی برای خاک نشان می‌دهد. 

مناطق قهوه‌ای خشک‌تر بودند. مناطق آبی مرطوب‌تر بودند. Crop-CASMA اندازه‌گیری‌های ماهواره‌ای غیرفعال رطوبت خاک (SMAP) ناسا و شاخص‌های پوشش گیاهی را از ابزار طیف‌سنجی تصویربرداری با وضوح متوسط ​​ (MODIS) در ماهواره‌های Terra و Aqua ناسا یکپارچه می‌کند.

تا ۲۰ اکتبر، سطح رودخانه در ویکزبورگ به ۰.۶۶ فوت (۰.۲۰ متر) کاهش یافت، که سطحی پایین بود، اما همچنان بسیار بالاتر از رکورد پایین رکورد -۷.۰۰ فوت در سال ۱۹۴۰ بود. با این حال، در ۱۷ اکتبر ۲۰۲۲ در ممفیس دورتر در بالادست، سطح رودخانه به -۱۰.۷۹ فوت کاهش یافت که پایین‌ترین سطح ثبت شده در این سایت از زمان شروع ثبت رکورد‌های خدمات ملی هواشناسی در سال ۱۹۵۴ است.

 

Mississippi River Water Levels 2019 2022

اکتبر ۲۰۱۹ – اکتبر ۲۰۲۲

 

در ۲۰ اکتبر، در نیو مادرید، میسوری، سطح آب به -۵.۱ فوت کاهش یافته بود، کمی بالاتر از حداقل سطح عملیاتی گیج. سطوح آب، یا «ارتفاع سنج» یا «مراحل رودخانه» عمق یک جریان را نشان نمی‌دهند. بلکه با توجه به یک نقطه مرجع انتخابی اندازه گیری می‌شوند. به همین دلیل است که برخی از اندازه گیری‌های ارتفاع گیج منفی هستند.

اندرو جوینر، اقلیم شناس ایالت تنسی توضیح داد که کمبود باران در یک منطقه بسیار وسیع دلیل اصلی کاهش سطح آب است. او گفت: “با توجه به کمبود باران در چنین منطقه وسیعی، مدت زیادی طول نمی‌کشد که سطح آب پایین می‌آید. “

در پایین دست، در قسمت پایین رودخانه، مهندسین ارتش ایالات متحده در حال برخورد با نفوذ آب شور به پایین دست رودخانه است. به طور معمول، جریان رودخانه از حرکت آب شور خلیج مکزیک به سمت بالا جلوگیری می‌کند، اما رودخانه به قدری پایین است که تکه‌ای از آب شور به سمت شمال خزیده است و آبگیر‌های مورد استفاده برای منابع آب شیرین را تهدید می‌کند. برای جلوگیری از دورتر شدن آب شور در بالادست، ارتش مهندسین در ۱۱ اکتبر ساخت و ساز یک آستانه زیر آب را در Myrtle Grove، لوئیزیانا آغاز کرد.

پیش‌بینی مرکز پیش‌بینی رودخانه می‌سی‌سی‌پی پایین‌تر از خدمات ملی آب‌وهوای آمریکا، کاهش حتی پایین‌تر سطح آب در چندین نقطه در طول رودخانه را در هفته‌های آینده می‌طلبد. در بسیاری از موارد، آن‌ها انتظار دارند که سطح آب حتی کمتر از سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۰۰ و ۱۹۸۸ کاهش یابد – سال‌هایی که سطح آب به طور غیرمعمول به سطح پایینی رسید.

آنچه بعد از چند هفته اتفاق خواهد افتاد کمتر مشخص است. جوینر گفت: با نگاهی به پیش‌بینی‌های یک و سه ماهه، به نظر می‌رسد احتمال یکسانی برای بارندگی بالاتر یا کمتر از میانگین وجود دارد. “اگر ما به میانگین بارندگی پایان دهیم، شرایط ممکن است بدتر نشود، اما منجر به بهبود نیز نخواهد شد. “

انتهای پیام/




حجم آب می‌سی‌سی‌پی پایین‌ترین حد طی ۲۲ سال گذشته/ آیا می‌سی‌سی‌پی در حال خشک شدن است؟!

منبع:آنـــا
? حجم آب می‌سی‌سی‌پی پایین‌ترین حد طی ۲۲ سال گذشته/ آیا می‌سی‌سی‌پی در حال خشک شدن است؟!