حاج قاسم در همه‌ عمر آماده بذل جان و روح برای خدا بود/ شهید سلیمانی به اتحاد ملّی و اخوت اسلامی در قول و عمل اهتمام داشت

امان الله علیمرادی با تأکید بر اینکه حاج قاسم همواره در همه‌ عمر آماده بذل جان و روح خود برای خدا بود، گفت: حاج قاسم به اتحاد ملّی و اخوت اسلامی در قول و عمل اهتمام داشت؛ علل تفرقه را با تمام ذکاوت می‌شناخت و با درایت کم‌ن ظیر رفع می‌کرد؛ در درون انقلاب نیز […]

امان الله علیمرادی با تأکید بر اینکه حاج قاسم همواره در همه‌ عمر آماده بذل جان و روح خود برای خدا بود، گفت: حاج قاسم به اتحاد ملّی و اخوت اسلامی در قول و عمل اهتمام داشت؛ علل تفرقه را با تمام ذکاوت می‌شناخت و با درایت کم‌ن ظیر رفع می‌کرد؛ در درون انقلاب نیز جریانات سیاسی را به هم وصل می‌کرد.

حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با فت فتو؛ با اشاره به دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی گفت: مقام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، تربیت ‌شده امام راحل و مقام معظم رهبری، مکتب‌دار مقاومت اسلامی و عزت انسانی، مایه افتخار امت اسلام و ملت ایران و مردم شریف کرمان و همرزمان ایشان ابو‌مهدی المهندس و حسین پورجعفری را گرامی می داریم.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شایسته است در دومین سالگرد آسمانی شدن این مرد تاریخ ساز از اوصاف و مکتب وی یاد کنیم، عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی، اهل تقوا، فضایل، مکارم و معالی اخلاقی، خودسازی، بندگی خدا، اخلاص، تهجد، قیام لله و استقامت در راه حق، توسل به اهل البیت علیهم‌السلام و عمل صالح، جهاد و همواره در همه‌ عمر آماده بذل جان و روح خود برای خدا بود.

وی ابراز کرد: خداوند با جهاد مخلصانه، مستمر و استقامت و تحمل سختی‌های طاقت‌فرسا در راه حق در صخره و صحرا، جوارح او را قوی، جوانح و عزم او را استوار، جان او خالص، گداخته و آبدیده ساخته بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: چشمه‌های حکمت از قلب او، به زبان و قلمش جاری و در معرفت و معنا به مقامات بلند دست یافته بود و از خواص اولیای الهی شده بود و در معنویت و آخرت‌جویی اسوه و نمونه برجسته‌‌ یک مسلمان ناب این روزگار گشت.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی بیان کرد: سپهبد شهید سلیمانی با خردمندی زمانه را درست شناخت، امور بر او مشتبه نشد، به خطا نرفت، از خودخواهی، پیروی از هوا، دنیاطلبی، زراندوزی، ریاست‌طلبی، شهرت‌خواهی، ریاکاری، تظاهر و خودنمایی با زیرکی فاصله گرفت و خدای متعال نیز حسنات او را فراوان قرار داد؛ خوش‌نام، بلندآوازه، لسان صدق برای آیندگان و امام متقین شد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: حاج قاسم جمع اضداد بود در برابر مستکبران غلیظ و مقاوم و پرچم‌دار ” اشداء علی الکفار” و نسبت بندگان خدا رئوف، مهربان، خیر رسان، فداکار، مردم‌دار و مهرورز و مظهر “رحماء بینهم” بود.

وی ادامه داد: سپهبد شهید سلیمانی شجاع، از جان گذشته و خطر پذیر بود و در عین حال، با تدبیر و با درایت، تیز هوش و دوراندیش بود؛ کارهای بزرگ و فرماندهی عملیات های نظامی خطیر و حساس را به عهده می‌گرفت و به سرانجام می‌رساند؛ فرماندهی او از معمول فرماندهی نظامی متمایز بود و بر دل رزمندگان فرمان می‌داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس و پس از آن، همواره جان او سپر دفع بلای ملت و انقلاب بود، ابراز کرد: در سال‌های اخیر کار او فراگیرتر و مؤثرتر شد؛ در برون مرزها و منطقه، مستکبران را در دست‌یابی به مقاصدشان، ناکام و نقشه‌هاشان را نقش بر آب کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با تأکید بر اینکه مستکبران در عراق، سوریه، لبنان و دیگر بلاد از او شکست خوردند و در سطح جهانی هیمنه‌ پوچ و پوشالی استکبار را در هم شکست، گفت: حاج قاسم به اتحاد ملّی و اخوت اسلامی در قول و عمل اهتمام داشت؛ علل تفرقه را با تمام ذکاوت  می‌شناخت و با درایت کم‌ن ظیر رفع می‌کرد؛ در درون انقلاب نیز جریانات سیاسی را به هم وصل می‌کرد؛ شهید سلیمانی عاشق شهادت و لقاءالله بود، سرانجام به فوز عظیم شهادت نایل و به مقام “عند‌ ربهم یرزقون” رسید.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ریختن خون پاک سپهبد شهید سلیمانی به دستور مستقیم شقی‌ترین اشقیای زمان، رئیس‌جمهور تروریست و احمق آمریکا، بر انزجار ملت‌ها از این نظام شیطانی و ذاتاً تروریستی افزون شد و روی سیاه شیطان بزرگ، سیاه‌تر شد.

وی ادامه داد: مقام معظم انقلاب به‌ نحوی کم‌نظیر بلکه بی‌نظیر، سپهبد شهید سلیمانی را تحسین کردند و از زبان ایشان، به مدال قهرمانی ملت ایران و دنیای اسلام مفتخر و سیدالشهدای مقاومت اسلامی شد. 

این مقام مسئول تأکید کرد: مسئولان و ملت ایران راه شهید سلیمانی بزرگ را ادامه می‌دهند و وی را تبلور و نماینده جهانی ارزش‌های ایرانی، انقلابی و اسلامی و نماد قوت و قدرت ملی و مظهر مقاومت در مقابل زورگویی استکبار می‌شناسند.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با بیان اینکه هویت ملت ایران، عزت، قوت و استقامت در برابر زور گویان است و انفعال، وادادگی، تسلیم و ذلت‌پذیری از این ملت دور است، اظهار کرد: به خواست خدا، این ملت با عقلانیت و خردمندی با کسب قوت هم در علم، فناوری، امکانات نظامی و هم در سیاست و اقتصاد، هویت اسلامی و ایرانی خود را حفظ کرده است و کید دشمنان را خنثی و تحریم‌ها را بی‌ اثر می‌کند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه ملت ایران، طمع دشمنان را به طور کامل از این کشور قطع می‌کند و هرگز به وعده‌های اشرار و دشمنان اعتماد نکرده و فریب نمی‌خورد، ابراز کرد: خداوند متعال به ملّت و مسئولان، توفیق بدهد با تداوم راه شهیدان و مکتب این شهید عزیز، مایه فخر ایران و اسلام باشند و آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی به انجام رسد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خواست ما این است که عاملان و آمران ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به سزای عمل خود برسند و منطقه از شر مستکبران پاک شود.

انتهای پیام/م




حاج قاسم در همه‌ عمر آماده بذل جان و روح برای خدا بود/ شهید سلیمانی به اتحاد ملّی و اخوت اسلامی در قول و عمل اهتمام داشت

منبع:آرمـان
? حاج قاسم در همه‌ عمر آماده بذل جان و روح برای خدا بود/ شهید سلیمانی به اتحاد ملّی و اخوت اسلامی در قول و عمل اهتمام داشت