جنگ راهبرد ما نیست/باید در همه بخش‌های کشور بازدارندگی داشته باشیم

فت فتو/کرمان خطیب جمعه شهر کرمان می‌گوید: شعار علیه استکبار و علیه آمریکا حرف امروز ما نیست بلکه حرف همه آزادمردان در طول تاریخ،حرف جریان آزادگان و از شعارهای محوری کتب آسمانی و انبیاء الهی است. حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز ۱۳ آبان ماه در آئین وحدت بخش نماز جمعه کرمان ضمن […]

فت فتو/کرمان خطیب جمعه شهر کرمان می‌گوید: شعار علیه استکبار و علیه آمریکا حرف امروز ما نیست بلکه حرف همه آزادمردان در طول تاریخ،حرف جریان آزادگان و از شعارهای محوری کتب آسمانی و انبیاء الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز ۱۳ آبان ماه در آئین وحدت بخش نماز جمعه کرمان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت: باید در همه شئون زندگی تقوای الهی را رعایت و خود را برای روز حساب آماده کنیم.

او در خطبه های اول نماز جمعه کرمان به یوم الله ۱۳ آبانماه اشاره کرد و می افزاید: امروز روز مبارزه با استکبار جهانی است و مبارزه با استکبار از روز اول در دستور کار جبهه توحید بوده است و از اولین روزی که بشر پای خود را بر روی زمین گذاشت دو جریان در مقابل هم صف آرایی کردند؛ در یک جبهه مستکبران و ظالمین و در جبهه دوم آزاد مردان و حق طلب ها و متدینین که در صدر آنها انبیای الهی قرار داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به آیات و رویات در خصوص رسالت انبیاء الهی، اظهار کرد: مبارزه با استکبار مختص امروز و دیروز نیست و ریشه در تاریخ بشریت و انبیای الهی دارد. آنجا که خداوند به حضرت موسی به صراحت دستور داد با طاغوت و مستکبر زمان خودش بجنگد.

خطیب جمعه شهر کرمان ادامه می دهد: شعار علیه استکبار و علیه آمریکا حرف امروز ما نیست بلکه حرف همه آزادمردان در طول تاریخ و حرف جریان آزادگان و از شعارهای محوری کتب آسمانی و انبیاء الهی است.

به اعتقاد علیدادی سلیمانی، استکبار تک صدایی را ترویج داده است و در ادامه با اشاره به حرف های فرعون در مقابل جریان توحید عنوان کرد: این حرف رئیس جمهوری وقت آمریکا که گفت «دنیا امروز یک قدرت فائق می شناسد که همان ایالت متحده آمریکا است»؛ نشانه حرف دیروز فرعون است که نشان می‌دهد این جریان، سلطه و حاکمیت بر ملت ها را خارج از قاعده و قانون با زور و قلدری دنبال می کند.

به گفته امام جمعه کرمان؛ این جریان جهانخوار منافع و ذخایر جهان را در اختیار خود می داند و مردم را تحقیر و تضعیف می کند و تفرقه را در بین مردم رواج می دهد تا خود حکومت کند می افزاید: این جریانات مردم را گروه گروه می کنند و با فشار حداکثری به ملت ها؛ حکومت ها آنها را در اختیار خود قرار می دهند.

او روز ۱۳ آبان را از افتخارات ملت ایران دانست و بیان کرد: در تاریخ بشریت و در میان میلیاردها انسان متفکر؛ ما مُبدع و مخترع این روز هستیم و این روز را هر سال با افتخار اعلام کرده و راهپیمایی و تجمع داریم چون فهرستی از عملکرد خائنانه و جنایتکار مستکبرین را تاریخ در ذهن دارد. سه حادثه بزرگ مهم و بزرگ در این روز اتفاق افتاده که تنها بخشی از جنایات و خیانت های استکبار به بشریت است.

علیدادی سلیمانی با یادآوری اتفاقات روز ۱۳ آبان عنوان کرد: دانش آموزان خط امام راحل لانه جاسوسی را تسخیر کردند و به جاسوسی های این کشور در ایران پایان دادند و روز مبارزه با استکبار جهانی روزی است که آرزوی هر آزادمردی است و از ابتدای تاریخ تا ابد ادامه خواهد داشت.

خطیب جمعه کرمان در خطبه های دوم نماز جمعه کرمان گفت: کشور و انقلاب ما این روز را فتح کرد و پرچم این روز را برافراشت و به اهتزاز در آورد و پای این پرچم ایستاده و هزینه های زیادی برای آن داده است ولی ارزش مبارزه با استکبار ارزشی والا و بالاست و مردان پاک و در راس آن انبیای الهی ایستاده اند.

او می گوید: امروز با خدای خود عهد کرده ایم تا مبارزه با طاغوت و استکبار را ادامه دهیم. چند راه در پیش رو داریم که یکی از راه های انتخابی، تسلیم در مقابل دشمن است اما از تسلیم خاطرات نامبارکی داریم هم ما خود تسلیم را تجربه کردیم و هم کشورهای که تسلیم شده اند را دیده ایم و این راه، خطرناک‌ترین راه برای حریت و آزادگی و استقلال یک کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اضافه کرد: در زمان پهلوی تسلیم بودیم و اتفاقاتی رقم خورد که تلخ ترین اتفاقات تاریخ بود.تسلیم راه ننگ و عار است و کشور ما تسلیم نمی شود.

علیدادی سلیمانی ادامه می دهد: ما انقلاب کردیم که تسلیم طاغوت، استکبار و قلدرها نباشیم. تسلیم با ذائقه ایرانی و همچنین با نگاه اسلامی و ایرانی همخوانی ندارد.

زندگی مسالمت آمیز با کی؟!

امام جمعه کرمان زندگی مسالمت آمیز را راه دیگر دانست و بیان کرد: برخی از روشنفکران در داخل و خارج حرف از زندگی مسالمت آمیز می زنند و سوال این است که زندگی مسالمت آمیز باکی؟ طرف شما چه کسی است؟ باید مدنظر داشت که طرف شما آمریکایی است که در سند استراتژیک امنیت آمریکا بندهایی آمده است که یکی تسلیم و همراه سازی کشورها و حکومت ها با اعمال فشار اقتصادی و نظامی و ممانعت از افزایش توان ملی کشورهای مستقل است. آیا یک طرفه می خواهید زندگی مسالمت آمیز داشته باشید؟

او با یادآوری فلسفه وجودی سازمان ملل عنوان کرد: این سازمان برای همزیستی مسالمت آمیز کشورها تشکیل شده است و در آن حق وتو به چند کشور داده شده که حق وتوی هر مقررات و مصوبه ای دارند. مگر این  افراد اجازه زندگی مسالمت آمیز به شما می دهند؟

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، می گوید: در مجامع بین المللی معترضان در پاریس را به اشد مجازات محکوم و پلیس به بدترین وجه ممکن با آنها برخورد می کند آیا آن را قانونی می دانند؟ اما با آشوبگرها و تروریسم در داخل کشور ما برخورد می شود صدای حقوق بشر از آنها بلند می شود، این دوگانگی را چگونه در همزیستی مسالمت آمیز پیگیری می کنید؟ جرم‌ نگاه چپ به پلیس واشنگتن قتل در مقابل دوربین های دنیاست؛ ولی نیروی انتظامی مقتدر و مظلوم ما را در کف خیابان برای مأمورتی انتظامی خود ترور می کنند و آن را غربی ها آزادی می دانند؛ اصلا زندگی مسالمت آمیز با کدام مکتب؟

او می افزاید: در دوگانه سیاست و اخلاق، سیاست را در چنبره اخلاق می دانند یا اخلاق را در چنبره سیاست؟ آنها اصلا برای اخلاق ارزشی قائل نیست. در دو گانه منفعت و اخلاق؛ اخلاق را اسیر منفعت می دانند و در دوگانه اخلاق و قدرت، اخلاق را اسیر قدرت؛ راه بر همزیستی مسالمت آمیز بسته است.

جنگ راهبرد ما نیست

علیدادی سلیمانی با بیان این مطلب که راه سوم جنگ است، اظهار کرد: راهبرد آنها جنگ است و با هر کسی که علیه شان حرف بزند جنگ می کنند؛ اما جنگ راهبرد ما نیست و در طول تاریخ، اسلام همواره دفاع بوده است و مرد روز سخت. ما دفاع می کنیم و قرار نیست به کسی حمله و هجمه کنیم و نگاه ملی ما نیز همین است و راهبرد جنگ را راهبرد مناسبی نمی دانیم اما اگر کسی به ما حمله و هجمه کند مردانه مثل هشت سال دفاع مقدس می ایستیم.

او می گوید: آخرین راه که پذیرفته شده است، بازدارندگی فعال بوده و این راهبرد ما است. بازدارندگی فعال یعنی در بخش‌های نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگ انقدر باید قوی شویم که دشمن به خودش جرات ندهد کوچکترین حمله و هجمه ای داشته باشد همانطور که در بحث نظامی به این نقطه رسیده ایم

خطیب جمعه کرمان ادامه می دهد: در دوران دفاع مقدس کشورها به ما مهمات و تجهیزات جنگی برای دفاع نمی دادند اما امروز با قدرت و اقتدار پهپاد پیشرفت آمریکا در بلندترین ارتفاع را پودر می کنیم و هر وقت کوچکترین تجاوزی به مرزهای ما می شود نظامیان آنها را دست بسته جلوی دوربین ها می آورند و اقتدار خود را به تصویر می کشیم. وقتی که آمریکایی ها سردار حاج قاسم سلیمانی را شهید می کنند موشک های ما پایگاه های آمریکایی را به لرزه می اندازد؛ این بخشی از اقتدار ماست و بخش های پنهانی نیز دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه خطاب به مسئولین کشور می گوید: همه بخش ها کشور را به بازدارندگی فعال برسانید. این بر عهده نسل جوان امروز و دانش آموز و دانشجوی امروز است که این کشور را پیشرفت بدهند.چرا سکوت کرده اید؟

او در تذکری می گوید: از جریان های که با کمال تاسف در این روزها سکوت کرده اند می پرسم چرا ساکتید و در مظلومیت انقلاب و امام ما صحبتی نمی‌کنید؟؟

انتهای پیام




جنگ راهبرد ما نیست/باید در همه بخش‌های کشور بازدارندگی داشته باشیم

منبع: ایـسنا
? جنگ راهبرد ما نیست/باید در همه بخش‌های کشور بازدارندگی داشته باشیم