جنوب کرمان می‌تواند محصولات کشاورزی بازارهای قطر را تامین کند

نذیر کرمان ـ گروه اقتصاد:معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در کارگروه توسعه صادرات استان و در ارتباط تصویری با رایزن بازرگانی ایران در قطر گفت:«مراودات تجاری استان کرمان با کشور قطر در زمینۀ محصولات کشاورزی و سرمایه‌گذاری در بخش معادن می‌تواند دنبال شود». امیر حسن‌زاده از ظرفیت‌های استان کرمان در حوزه‌های مختلف صادراتی نام […]

نذیر کرمان ـ گروه اقتصاد:معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در کارگروه توسعه صادرات استان و در ارتباط تصویری با رایزن بازرگانی ایران در قطر گفت:«مراودات تجاری استان کرمان با کشور قطر در زمینۀ محصولات کشاورزی و سرمایه‌گذاری در بخش معادن می‌تواند دنبال شود».

امیر حسن‌زاده از ظرفیت‌های استان کرمان در حوزه‌های مختلف صادراتی نام برد و افزود:«مهم‌ترین ارتباط کرمان با قطر در ارتباط با محصولات کشاورزی می‌تواند باشد».
وی اظهار کرد:«در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان محصولات کشاورزی خارج از فصل تولید می‌شود که می‌تواند به خوبی نیاز بازارهای کشور قطر را تامین کند».
به گزارش نذیر کرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان،معاون اقتصادی استاندار کرمان ۲۷ آبان‌ماه در ادامۀ اظهاراتش در این نشست با اشاره به رتبۀ اول کرمان در سرمایه‌گذاری خارجی اعلام کرد:«زمینه‌های سرمایه‌گذاری قطری‌ها نیز در استان کرمان فراهم است».
حسن‌زاده با اشاره به اینکه ۴۰ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است،بیان کرد:«۸٫۵ میلیون تن صادرات محصولات کشاورزی استان کرمان در سال گذشته بوده است».
وی ادامه داد:«یکی از کشورهای هدف صادراتی،پاکستان است که در همسایگی ما قرار دارد و امکان ویژه از این جهت است،شرکت‌های صادراتی را باید پای کار آورد و محصولات صادراتی استان کرمان به‌ویژه در حوزه کشاورزی جنوب باید به بازارهای هدف معرفی شود».
معاون اقتصادی استاندار کرمان اظهار کرد:«برای حضور در بازارهای صادراتی باید تولید و کشت نیز صادرات محور باشد».
حسن‌زاده خاطرنشان کرد:«سطح روابط ایران و قطر ممتاز است و از این موقعیت می‌توانیم به نفع مردم و کشور استفاده کنیم».
وی گفت:«نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای مختلف فرصت بسیار خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان کرمان برای سرمایه‌گذاری و همچنین معرفی محصولات صادراتی است که باید در آن‌ها شرکت کرد». / الف




جنوب کرمان می‌تواند محصولات کشاورزی بازارهای قطر را تامین کند

منبع:خبر کرمان
?

جنوب کرمان می‌تواند محصولات کشاورزی بازارهای قطر را تامین کند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی