جنوب کرمان رتبه اول سطح زیرکشت محصولات سبزی و صیفی گلخانه‌ای کشور را دارد

نذیر کرمان/کرمان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: جنوب کرمان با دارا بودن بیش از ۲۷۸۰ هکتار و با تولید ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات سبزی و صیفی گلخانه‌ای، رتبه اول سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید محصولات جالیزی در کشور را به خود اختصاص داده است. صادق حسین زاده در گفت‌وگو با […]

نذیر کرمان/کرمان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: جنوب کرمان با دارا بودن بیش از ۲۷۸۰ هکتار و با تولید ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات سبزی و صیفی گلخانه‌ای، رتبه اول سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید محصولات جالیزی در کشور را به خود اختصاص داده است.

صادق حسین زاده در گفت‌وگو با نذیر کرمان افزایش سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای جنوب کرمان را در سال زراعی گذشته ۷۷ هکتار عنوان و اظهار کرد: بر اساس سیاست وزارت جهاد کشاورزی و برنامه ابلاغی ۱۰۰ هکتار توسعه گلخانه‌ها، جنوب کرمان در سال زراعی گذشته با بیش از ۷۷ هکتار در توسعه گلخانه‌ها افزایش سطح داشته‌ایم که موجب اشتغالزایی ۷۷۰ نفر در منطقه شده است.

وی عدم تخصیص اعتبار لازم را از مشکلات فراروی توسعه کشت‌های گلخانه‌ای عنوان و تصریح کرد: یکی از مشکلات، عدم تحقق ۱۰۰ درصدی سطح ابلاغی توسعه گلخانه‌ها، عدم تخصیص اعتبار جهت احداث و پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها بوده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ضمن تاکید بر توسعه سطح گلخانه‌های منطقه اظهار کرد: با توجه به مشکلات خشکسالی در منطقه جنوب کرمان برای صرفه جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از خاک و تولید محصول با کیفیت و صادراتی کشت‌های گلخانه‌ای ضروری است.

وی سهم تولیدات گلخانه‌ای را در سبد صادرات قابل توجه دانست و افزود: در جنوب کرمان خیار سبز، فلفل، انواع بادمجان، گوجه فرنگی و توت فرنگی در محیط‌های گلخانه‌ای کشت و تولید و به روسیه، آذربایجان، ارمنستان و کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس و بازار های داخلی ارسال می‌شود.

حسین زاده گفت: همچنین کشت گلخانه‌ها در جنوب کرمان از اواخر شهریور شروع می‌شود و تا پایان خردادماه ادامه می‌یابد.

انتهای پیام




جنوب کرمان رتبه اول سطح زیرکشت محصولات سبزی و صیفی گلخانه‌ای کشور را دارد

منبع: ایـسنا
? جنوب کرمان رتبه اول سطح زیرکشت محصولات سبزی و صیفی گلخانه‌ای کشور را دارد