جمعیت هلال احمر کرمان به قطب فعالیت های امداد و نجات و آموزش در کشور تبدیل شود

کرمان_فت فتو_ نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از فعالیت ها و اقدامات جمعیت هلال استان کرمان در ایام نوروز گفت: جمعیت هلال احمر کرمان به قطب فعالیت های امداد و نجات و آموزش در کشور تبدیل شود. به گزارش دریافتی روز سه‌شنبه فت فتو محمدرضا پورابراهیمی در بازدید از […]

کرمان_فت فتو_ نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از فعالیت ها و اقدامات جمعیت هلال استان کرمان در ایام نوروز گفت: جمعیت هلال احمر کرمان به قطب فعالیت های امداد و نجات و آموزش در کشور تبدیل شود.

به گزارش دریافتی روز سه‌شنبه فت فتو محمدرضا پورابراهیمی در بازدید از پایگاه امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر استان کرمان ضمن تبریک سال جدید افزود: اقدامات قابل توجهی در ستاد سفرهای نوروزی انجام شده و تا به اکنون عملکرد دستگاه های متولی قابل قبول بوده است. 

وی افزود: آمار تلفات و تصادفات جاده ای استان کرمان با وجود وسعت استان، حدود ۵۰ درصد از میانگین کشور پایین تر است و نشان می دهد وقت زیادی در این زمینه گذاشته شده و بخش زیادی از مسائل قابل مدیریت است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از فعالیت های جمعیت هلال احمر تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان مدیریت جهادی دارند و باعث افتخار هستند. 

وی ادامه داد: امیدواریم این روند ادامه یابد و کرمان به قطب فعالیت های هلال احمر کشور در آموزش، امداد و نجات تبدیل شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در حوزه های پرسنلی و بودجه ای، مواردی که به ما در مجلس مربوط می شود حتما با هلال احمر همکاری خواهیم کرد و در استان کرمان توانستیم از ظرفیت بنگاه های اقتصادی برای هلال احمر کمک بگیریم.

وی با اشاره به کمک های هلال احمر در بحث کرونا افزود: با همکاری هلال احمر و دستگاهای متولی این امر در واکسیناسیون عملکرد قابل قبولی داشته ایم و به عنوان استان برتر در سطح کشور بیشترین میزان تزریق واکسن را به خود اختصاصی داده ایم. 

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه با پیشگیری می توان بخشی از حوادث را به حداقل برسانیم گفت: به دلیل زلزله خیز بودن شهرستان راور ۷۰ درصد از منازل مسکونی در این شهر و ۹۰ درصد منازل روستاهای این شهرستان مقاوم سازی شده و در دیگر زمینه ها برای کاهش تلفات حوادث دیگر نیز می توان تمهیداتی اندیشید.

وی افزود: باید در بحث جلوگیری از تصادفات برنامه جامعی برای پیشگیری تدوین شود و در این زمینه باید آموزش های گسترده ای داده شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تلفات ۱۷ هزار نفری سالیانه در حوادث جاده ای کشور ما عدد بسیار بزرگی است و تبعات اجتماعی این حوادث مسئله بزرگ دیگری است و خسارت های سنگین به کشور وارد می شود.

وی افزود: رسانه ها، دانشگاه، آموزش و پرورش باید در کنار هلال احمر برای آموزش کاهش حوادث قرار بگیرند که کار بلندمدت است و حتما جواب می دهد و باید کاهش تصادفات خروجی عملکرد ما باشد.




جمعیت هلال احمر کرمان به قطب فعالیت های امداد و نجات و آموزش در کشور تبدیل شود

منبع: ایرنـا
? جمعیت هلال احمر کرمان به قطب فعالیت های امداد و نجات و آموزش در کشور تبدیل شود