جلوگیری از فرسایش خاک از مهم‌ترین اثرات پروژه‌های آبخیزداری است

فت فتو/کرمان نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تثبیت فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و کشاورزی، ایجاد اشتغال و تولید و جلوگیری از فرسایش خاک را از مهم‌ترین اثرات مثبت اجرای پروژه‌های آبخیزداری دانست. ذبیح الله اعظمی نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز نهم خردادماه […]

فت فتو/کرمان نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تثبیت فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و کشاورزی، ایجاد اشتغال و تولید و جلوگیری از فرسایش خاک را از مهم‌ترین اثرات مثبت اجرای پروژه‌های آبخیزداری دانست.

ذبیح الله اعظمی نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز نهم خردادماه درحاشیه  بازدید از طرح های آبخیزداری بخش اسماعیلی  ضمن قدردانی از دست اندرکاران اجرای پروژه ها آبخیزداری در این منطقه،  گفت: پروژه های آبخیزداری با پیگیری و حمایت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بیش از پیش توسعه و ادامه یابد.

 اعظمی، کاهش اثرات خشکسالی، افزایش سطح آب های زیرزمینی، آبدهی قنوات و چشمه ها، کاهش خطر بروز سیلاب و به حداقل رساندن خسارت ناشی از آن، تثبیت فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و کشاورزی، ایجاد اشتغال و تولید، احیاء، توسعه پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک را از مهمترین اثرات مثبت اجرای پروژه های آبخیزداری دانست.

در ادامه ایمان مشایخی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت گفت: امروزه اهمیت و نقش ویژه پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری بر هیچ‌ کس پوشیده نیست، در همین راستا از محل اعتبارات ملی و محرومیت زدایی اعتبارات خوبی برای اجرای این پروژه ها در نظر گرفته شده است.

وی  اظهار داشت: پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری بخش اسماعیلی شهرستان جیرفت در سه سایت بندخاکی با حجم خاکریزی ۱۰۰ هزار مترمکعب و اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در حال اجرایی شدن است.

وی جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش خطر برروز سیلاب ها، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی، تغذیه سفره های آب زیرزمینی و آبدهی قنوات و چشمه ها را از مهمترین اهداف اجرایی این پروژه ها عنوان کرد.

انتهای پیام




جلوگیری از فرسایش خاک از مهم‌ترین اثرات پروژه‌های آبخیزداری است

منبع: ایـسنا
? جلوگیری از فرسایش خاک از مهم‌ترین اثرات پروژه‌های آبخیزداری است