جلسه آموزشی کاروان حجاج سیرجان برگزار شد

کرمان – فت فتو – برگزاری جلسه آموزشی -توجیهی مربوط به کاروان حجاج سیرجان طی سال جاری در حالی روز جمعه در این شهرستان با حضور مدیر حج و زیارت کرمان همراه بود که سهمیه حج این استان نیز اعلام و تشریح شد. به گزارش خبرنگار فت فتو مستقر در سیرجان، این جلسه در سالن […]

کرمان – فت فتو – برگزاری جلسه آموزشی -توجیهی مربوط به کاروان حجاج سیرجان طی سال جاری در حالی روز جمعه در این شهرستان با حضور مدیر حج و زیارت کرمان همراه بود که سهمیه حج این استان نیز اعلام و تشریح شد.

به گزارش خبرنگار فت فتو مستقر در سیرجان، این جلسه در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان برگزار و نکات آموزشی حجاج به ۱۶۰ نفر از افرادی که قرار است از این شهرستان به حج تمتع امسال اعزام شوند ارائه شد.

در این جلسه همچنین مدیر حج و زیارت استان کرمان در خصوص آخرین وضعیت کاروان های حج استان و همچنین خدمات ارائه شده در زمینه تردد، طرح قربانی و اسکان حجاج توضیح داد و اعلام کرد که این استان در حج تمتع ۱۴۰۱ ۱۰ کاروان شامل یکهزار و ۲۵۰ نفر سهمیه دارد.

محمود عرب نژاد در این زمینه گفت: شهرستان های کرمان، زرند و رفسنجان ۲ کاروان و برخی دیگر شهرستان ها هرکدام یک کاروان سهمیه دارند.

وی افزود: این جلسات آموزشی با حضور روحانیان، پزشکان و مسئولان کاروان های حج تمتع برگزار می شود تا زائران حرم امن الهی ضمن آشنایی کامل با مجریان و دست اندرکاران کاروان خود به قوانین و مقررات هم در طول سفر اشراف کامل پیدا کنند.

در این جلسه همچنین علی عظیم نژاد مدیر کاروان حجاج سیرجان گزارشی از وضعیت کاروان این شهرستان ارائه و اعلام کرد که ۱۶۰ نفر امسال از این شهرستان عازم سرزمین وحی خواهند شد.

شهرستان سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

 رییس سازمان حج و زیارت کشور ۲۵ اردیبهشت ماه جاری از تکمیل شدن نزدیک به ۹۰ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع امسال خبر داد و آغاز پروازهای حج را ۲۳ خرداد ماه و پایان آن را ۷ مردادماه ۱۴۰۱ عنوان کرد.




جلسه آموزشی کاروان حجاج سیرجان برگزار شد

منبع: ایرنـا
? جلسه آموزشی کاروان حجاج سیرجان برگزار شد