جشن شکرانه رهاسازی قنات قنبر آباد شیخی

فت فتو/کرمان مراسم شکرانه رهاسازی آب قنات قنبرآباد شیخی عصر امروز دوشنبه سی‌ام خرداد با حضور محمد برزنگ فرماندار بم، محمد برشان مدیر مرکز قنات استان کرمان و تعدادی از همشهریان برگزار شد. محمدعلی معقول، رئیس اداره جهاد کشاورزی در حاشیه این مراسم گفت: حیات وابسته به آب است و آب ارزنده ترین هدیه ای […]

فت فتو/کرمان مراسم شکرانه رهاسازی آب قنات قنبرآباد شیخی عصر امروز دوشنبه سی‌ام خرداد با حضور محمد برزنگ فرماندار بم، محمد برشان مدیر مرکز قنات استان کرمان و تعدادی از همشهریان برگزار شد.

محمدعلی معقول، رئیس اداره جهاد کشاورزی در حاشیه این مراسم گفت: حیات وابسته به آب است و آب ارزنده ترین هدیه ای است که خداوند متعال به موجودات زنده ارزانی داشته است؛ آب منشاء حیات و سرآغاز زندگی همه موجودات زنده است.

وی افزود: حساسیت این امر به حدی  بود که رسانه های داخلی و خارجی به این امر پرداختن تا جای که مسیولان را به این مسئله واداشت تا پیگیری بازگشایی قنات را در دستور کار قرار بدهد.
معقول خاطرنشان کرد: محدوده قناتی بم محدوده کم نظیری جهانی است که ما در این منطقه جغرافیایی کوچک با  داشتن ۵۰ رشته قنات  که می توان گفت  یکی از قنات ها ی پر آب این منطقه قنات قنبر شیخی نام برد.
وی اضافه کرد: در بیست اردیبهشت به ما اعلام شد که مسیر این قنات مسدود شده که با پیگیریهای به عمل آمده و با بیش از شش تیم شبانه روزی توانستیم مسیرقنات پیاز گشایی   و آب رها سازی شود.
معقول بیان کرد: امروز شاهد رها سازی این قنات  با دبی بیش از ۳۰۰ لیتر در ثانیه  که دو کیلومتر طول قنات وبا ۵۰ میل چاه وبیش از ۴۰۰ لیتر  تحت پوشش این قنات می باشدکه باید خدارو شاکر باشیم که مارا به این نعمت الهی متوجه کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی بم عنوان کرد: بیش از ۴۰۰ کیلومتر ریزش برداری انجام و هشت متر طوقه چین  درمسیر ۸ میله چاه وسعت و یک میله چاه کامل تخلیه و یک میله چاه جدید با هفت متر حفر شد که جاه دارد ازسر مقنیان  تشکر کنیم.
گفتنی است در این مراسم از تعدادی از مغنیان عملیات احیا این قنات تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام




جشن شکرانه رهاسازی قنات قنبر آباد شیخی

منبع: ایـسنا
? جشن شکرانه رهاسازی قنات قنبر آباد شیخی