جشنواره گرامیداشت روز ملی روستا در بم برگزار شد

جشنواره روز ملی روستا و عشایر همراه با نمایشگاه دستاوردهای روستاییان و عشایر در ۳۳ غرفه در بخش دهبکری به‌مدت ۲ روز برگزار شد. به گزارش نذیر کرمان از بم، روستاییان و عشایر شهرستان بم محصولات طبیعی اورگانیک محلی خود مانند خرما، عسل، کشک، انواع نان‌محلی،گلاب، انار و صنایع دستی خود را به‌مناسبت روز ملی […]


جشنواره روز ملی روستا و عشایر همراه با نمایشگاه دستاوردهای روستاییان و عشایر در ۳۳ غرفه در بخش دهبکری به‌مدت ۲ روز برگزار شد.

به گزارش نذیر کرمان از بم، روستاییان و عشایر شهرستان بم محصولات طبیعی اورگانیک محلی خود مانند خرما، عسل، کشک، انواع نان‌محلی،گلاب، انار و صنایع دستی خود را به‌مناسبت روز ملی روستا و عشایر در ۳۳ غرفه عرضه می‌کنند که مورد استقبال خوب و فروش محصولات آنها شده است.

 حجت‌السلام‌ غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه با تبریک روز ملی روستا و عشایر اظهار کرد: نباید فرهنگ شهرنشینی وارد روستاها و عشایر شود. فرهنگ روستا و عشایر با شهر متفاوت است و فرهنگ‌ خاص خود را دارد.

غضنفرآبادی ادامه داد: امکانات در روستاها و مناطق عشایر قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست. امروز روستاهای ما از نعمت آب، برق، گاز، تلفن، خدمات بهداشتی و درمانی در سطح بسیار خوبی برخوردار هستند.

عباس‌زاده افشار بخشدار دهبکری نیز گفت: جشن ملی روستا و عشایر به‌میزبانی بخش دهبکری به‌مدت ۲ روز در حال بر گزاری‌ست.

 وی عنوان داشت: محصولات روستاییان‌ در ۳۳ غرفه عرضه می‌شود و همایش ملی روستا و عشایر با اجرای موسیقی نواحی و محلی، بازی‌های بومی محلی و برپایی سیاه‌چادر عشایر همراه است.

  بخشدا دهبکری متذکر شد: در منطقه دهبکری بم ۳۶۴ خانوار عشایری حضور دارد و بیش از  ۱۵۴ روستا و ۴۳منطقه عشایری داریم.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





جشنواره گرامیداشت روز ملی روستا در بم برگزار شد

منبع: فــارس
? جشنواره گرامیداشت روز ملی روستا در بم برگزار شد