جشنواره موسیقی نواحی در کرمان می‌ماند

فت فتو ـ گروه فرهنگ‌وهنر:محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و راور در مجلس در جریان سفر وزیر ارشاد به استان که روز شنبه انجام شد،گفت:«با توجه به اینکه ۱۵ سال جشنواره موسیقی نواحی در کرمان برگزار می‌شده و امسال به دلیل شرایط خاصی که در استان وجود داشت،امکان برگزاری نبود،انتظار داریم از سال آینده مجدد این […]

فت فتو ـ گروه فرهنگ‌وهنر:محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و راور در مجلس در جریان سفر وزیر ارشاد به استان که روز شنبه انجام شد،گفت:«با توجه به اینکه ۱۵ سال جشنواره موسیقی نواحی در کرمان برگزار می‌شده و امسال به دلیل شرایط خاصی که در استان وجود داشت،امکان برگزاری نبود،انتظار داریم از سال آینده مجدد این جشنواره به استان کرمان برگردد که وزیر ارشاد موافقت خود را در این زمینه اعلام کرد».

وزیر ارشاد نیز در این‌باره اظهار کرد:« ۱۰۰ درصد موافق برگزاری جشنواره در استان کرمان هستیم زیرا استان هم سابقۀ برگزاری جشنواره و هم ظرفیت لازم را دارد».

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به افتتاح تالار فرهنگ و هنر کرمان افزود:«این تالار،دومین مجموعه مناسب بعد از تهران برای برگزاری جشنواره موسیقی است».

به گزارش فت فتو،وی پنجشنبه ۱۰ آذرماه به تسنیم گفته بود:«از سال آینده جشنوارۀ موسیقی نواحی به‌صورت منطقه‌ای و در نواحی مختلف به‌صورت هم‌زمان برگزار خواهد شد. در شش ناحیۀ کشور پیش‌بینی شده که جشنواره را برگزار کنیم که یکی از این نواحی گرگان است. دبیرخانه دائمی نیز دیگر به‌مفهوم قبلی نخواهیم داشت؛ بلکه در هر منطقه دبیرخانه ناحیه‌ای تشکیل می‌شود و مدیریت اصلی در اختیار معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود».

محل تولد جشنوارۀ موسیقی نواحی در کرمان است و همواره رقابت تنگاتنگی بین استان‌های دیگر برای انتقال این جشنواره از کرمان وجود داشته است.

براساس وعدۀ جدید وزیر ارشاد،باید منتظر اتفاقات بعدی در استان بمانیم تا مشخص شود جشنواره شانزدهم به چه شکل قرار است در کرمان برگزار شود.

به گزارش فت فتو به نقل از ایسناکرمان،پورابراهیمی در جریان سفر وزیر همچنین خواستار برگزاری جشنواره فرهنگی هنری مقاومت به صورت سالانه در استان کرمان شد و افزود:«پیشنهاد این است دبیرخانه این جشنواره در کرمان فعال شود و فعالان عرصه فرهنگی هنری در مسائل مربوط به شهید سلیمانی شرکت کنند که هم به ترویج مکتب حاج قاسم و جریان مقاومت کمک می‌کند».

در این رابطه نیز وزیر ارشاد موافقت خود را اعلام کرد و قرار شد از طریق کمیسیون اقتصادی،ردیف بودجه خاصی در بودجه سال آینده لحاظ شده و این جشنواره به صورت سالیانه برگزار شود. / الف

/ الف

 




جشنواره موسیقی نواحی در کرمان می‌ماند

منبع:خبر کرمان
?

جشنواره موسیقی نواحی در کرمان می‌ماند

:اخبار استان کرمانفرهنگ