جشنواره سراسری یادمان ولایت در جیرفت برگزار شد

فت فتو/کرمان معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: یادمان ولایت جیرفت آیینی جریان‌ساز و حائز اهمیت است و حامل سلام رهبر معظم انقلاب به تمامی مردم جیرفت و تمامی اقشار این شهرستان بویژه خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران هستم. آیت‌الله “سیدمحسن قمی” معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری شامگاه شنبه در آیین […]

فت فتو/کرمان معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: یادمان ولایت جیرفت آیینی جریان‌ساز و حائز اهمیت است و حامل سلام رهبر معظم انقلاب به تمامی مردم جیرفت و تمامی اقشار این شهرستان بویژه خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران هستم.

آیت‌الله “سیدمحسن قمی” معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری شامگاه شنبه در آیین یازدهمین جشنواره سراسری یادمان ولایت  در جیرفت گفت: پیامبران الهی برای رسیدن به مقام نبوت از امتحانات بسیار سخت، سربلند خارج شده‌اند و موفقیت در آزمون‌های الهی لازمه کسب مقام‌های معنوی است.

وی با یادآوری  دوران تبعید رهبر معظم انقلاب در جیرفت افزود: افزون بر چهل سال پیش، طلبه جوانی به جیرفت تبعید شد که پیش از آن ۶ بار به زندان افتاده بود و با سربلندی او در امتحانات، خداوند مسیر او را به‌گونه‌ای قرار داد که چهار ماه پس از تبعید در جیرفت به عضویت شورای انقلاب فرهنگی با حکم بنیانگذار انقلاب منصوب شد و سه سال بعد به عنوان رییس جمهوی اسلامی و یازده سال بعد به عنوان رهبر انقلاب اسلامی ایران انتخاب شد.

آیت‌الله قمی با برشمردن بخش‌هایی از  خصوصیات بارز رهبر معظم انقلاب اظهار کرد :این طلبه در طول این دوران و تعالی، ساده زیستی خود را حفظ کرد و سفره‌اش رنگین‌تر نشد زیرا تکلیف اسلامی هیچگاه از دوش انسان ساقط نمی‌شود و جوانان انقلاب اسلامی بدانند که باید سازنده تاریخ باشند.

وی از شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان  یکی از این جوانان  موفق انقلاب یاد کرد و گفت: جوانان صنعت هسته‌ای با معدل سنی ۲۶ سال و نخبگان صنعت موشکی نمونه دیگری از جوانان انقلابی هستند وکشوری که در برهه‌ای از زمان در خرید سیم خاردار با مشکل مواجه بود، امروزه یک قدرت موشکی است و این اقتدار، نتیجه اعتماد رهبر معظم انقلاب و بها دادن به جوانان و مردم است.

وی تشکیل حسدالشعبی در عراق را  با اعتماد به مردم و نسل جوان نمونه‌ای از الگوبرداری از انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و گفت:سیاست اعتماد به نسل جوان سبب شده در عرصه‌های گوناگون نظیر نانوتکنولوژی، سلول‌های بنیادی، صنعت دفاعی و هسته‌ای سرآمد باشیم و تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور، نظریه اقتصاد مقاومتی است.

 معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری اعتماد به خدا و تکیه به الله توأم با اعتماد به مردم را از جمله ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب برشمرد و افزود:  این روحیات گره بسیاری از مشکلات را می‌گشاید و باید در کنار جشنواره سراسری یادمان ولایت، کمیته‌های پژوهشی، تحقیقاتی با استفاده از جوانان و دانشگاهیان تشکیل شود، ظرفیت‌های جیرفت احصاء و در مسیر شکوفایی قرار بگیرد و امور کاملا مردمی پیش برده شود و مردم در حوزه شکوفایی ظرفیت‌های کشاورزی، دانشگاهی و گردشگری بیش از پیش فعال باشند.

انتهای پیام




جشنواره سراسری یادمان ولایت در جیرفت برگزار شد

منبع: ایـسنا
? جشنواره سراسری یادمان ولایت در جیرفت برگزار شد