جریان‌سازی و گفتمان‌سازی فرهنگی را در آموزش و پرورش ضروری است

معاون استانداری کرمان با بیان اینکه تشکیل میز رصد جهت شناسایی الگوهای هم‌سو و غیر هم‌سو در آموزش و پرورش پیشنهاد می‌شود، گفت: جریان‌سازی و گفتمان‌سازی فرهنگی در آموزش و پرورش ضروری است. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان ، نشست تخصصی حجاب و عفاف صبح امروز با حضور رحمان جلالی […]

معاون استانداری کرمان با بیان اینکه تشکیل میز رصد جهت شناسایی الگوهای هم‌سو و غیر هم‌سو در آموزش و پرورش پیشنهاد می‌شود، گفت: جریان‌سازی و گفتمان‌سازی فرهنگی در آموزش و پرورش ضروری است.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان ، نشست تخصصی حجاب و عفاف صبح امروز با حضور رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان، مدیران کل آموزش و پرورش و فرهنگ ارشاد اسلامی استان و فرماندهان سپاه ثارالله و نیروی انتظامی به صورت مجازی با مدیران ادارات آموزش و پرورش و مدیران مدارس سراسر استان در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در این نشست با بیان اینکه معلم اثر گذارترین و مهمترین الگو برای دانش آموزان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و علمی است، اظهار داشت: اثرگذارترین الگو برای دانش آموزان معلم است که در این راستا توانمندسازی معلمان و تهیه یک برنامه اقناعی و بسته آموزشی و توجیهی مستمر ضرورت دارد.

وی بر استفاده از هنر و ابتکار در مباحث فرهنگی جهت تاثیرگذاری نیز تاکید کرد و با بیان اینکه رعایت حجاب و عفاف رویکرد اصلی دولت است، افزود: در راستای تحقق این مهم الگوسازی و تولید محتوای تاثیرگذار اولویت ماست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه متاسفانه الگوهای دانش آموزان تک بعدی هستند، گفت: در فضای تعلیم و تربیت، الگوی اصلی معلم بوده و دال مرکزی آموزش و پرورش معلم است.

وی استمرار در فعالیت‌های فرهنگی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تشکیل میز رصد جهت شناسایی الگوهای همسو و غیر همسو در آموزش و پرورش پیشنهاد می‌شود.

جلالی تدوین برنامه عملیاتی در حوزه حجاب و عفاف را در آموزش و پرورش ضروری دانست و بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بسیج فرهنگیان و دانش آموزی بازوان اصلی آموزش و پرورش جهت عملیاتی کردن این برنامه هستند.

وی جریان سازی و گفتمان سازی فرهنگی را در آموزش و پرورش ضروری دانست گفت: معلم مریوانی با تراشیدن موی خود به دنیا ثابت کرد که “معلمی شغل انبیا است”.

وی بر اجرای برنامه‌های حجاب و عفاف در کف مدرسه تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش دو شبکه مهم معلم و دانش آموزی دارد و باید متناسب با ظرفیت‌های این دو شبکه مهم برنامه‌ریزی کند.

جلالی به ظرفیت مهم تشکیلات دانش آموزی در سازمان دانش آموزی استان در زمینه حجاب و عفاف نیز تاکید و خاطرنشان کرد: بسیج یک شبکه تاثیرگذار و اثربخش در مدارس است که باید در برنامه‌های مختلف از این ظرفیت استفاده شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان بر تولید بسته هنرمندانه و اثربخش با همکاری استانداری جهت شروع سال تحصیلی جاری در مدارس تاکید کرد.

اقناع فکری دانش‌آموزان برای پذیرش درونی ‫عفاف و حجاب

رضا رضایی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه برنامه‌ریزی در راستای اقناع فکری دانش آموزان برای پذیرش قلبی و درونی ‫عفاف و حجاب و عمل به آن مهمترین وظیفه مدیران مدارس است، اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت، تربیت کودکان از صفر تا ۱۸ سالگی را بر عهده دارد که  بر اساس سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش در  مسیر ترویج “حجاب و عفاف” قدم بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه اهمیت و جایگاه عفاف و حجاب در آموزه‌های دینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی، منویات بنیانگذار انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و فرهنگ و آداب و رسوم ملی ایرانی، جایگاه رفیعی دارد و جامعه ایرانی همواره از مروجان این فرهنگ بوده است گفت: عفاف و حجاب نماد دینی ارزشی و ملی فرهنگ ایرانی و یک نماد انقلابی‌گری است؛ بنابراین دشمنان ارزش‌های الهی، دینی و انقلاب به لحاظ جایگاه بسیار مهم عفاف و حجاب سعی دارند به عناوین مختلف این نماد را کمرنگ یا از بین ببرند و این اقتدار را بشکند.

بیش از ۵۰ درصد مدارس استان کرمان خیرساز است
مشکل “عفاف و حجاب” مسئولان بی‌تفاوت نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب‌اند، نه بدحجاب‌‌ها
روایت‌سازی رسانه‌های غربی علیه حجاب

رضایی جلب مشارکت سازنده و اثربخش خانواده‌ها در حفظ، تعمیق و اشاعه حیا، عفاف و پوشش دانش آموزان را بر اساس سند تحول بنیادین ضروری دانست و افزود: برنامه‌ریزی در راستای اقناع فکری دانش آموزان برای پذیرش قلبی و درونی ‫عفاف و حجاب و عمل به آن مهمترین وظیفه مدیران مدارس است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان افراط و تفریط را سم فعالیت‌های تربیتی دانست و بیان کرد: باید با معرفی الگوهای و ارزش‌های اسلامی دانش آموزان را به سمت حجاب و عفاف هدایت کنیم.

وی از هفته دفاع مقدس به عنوان نماد مقاومت ایرانی اسلامی نام برد و بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توجه به هفته دفاع مقدس در آغاز سال تحصیلی جدید تاکید کرد و گفت: شهدا به عنوان الگویی اثربخش و دارایی ارزنده برای تربیت نسل جوان و نوجوان هستند و وصیت‌نامه شهدا در مدارس باید به صورت هفتگی و ماهیانه بیان و معرفی شود.

نقش موثر آموزش و پرورش در مسائل فرهنگی و اجتماعی انکارناپذیر است

کورش احمدیوسفی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه نقش موثر آموزش و پرورش در مسائل فرهنگی و اجتماعی انکارناپذیر است، اظهار داشت: باید از اسطوره تاثیرگذار به ویژه حضرت زهرا سلام‌الله علیه و نخبگان علمی در زمینه ترویج حجاب و عفاف استفاده شود.

وی با بیان اینکه تا زمانی ذائقه دانش آموزان را نشناسیم و برآوردی درستی از آن نداشته باشیم هر برنامه‌ای که اجرا کنیم، هدفمند نخواهد بود، گفت: آموزش و پرورش نقش موثری در اندیشه‌سازی دارد و باید بعد از ذائقه‌شناسی در راستای اندیشه‌سازی و پاسخگویی به سوالات و رفع ابهامات گام بردارد.

احمدیوسفی با اشاره به اینکه اگر ذائقه دانش آموزان را خوب بشناسیم و بر اساس آن گام برداریم به نتایج اثربخشی خواهیم رسید، افزود: آموزش و پرورش به صورت مستقیم در اکثر مسائل اجتماعی و فرهنگی اثرگذار است و بر راه اندازی میز تخصصی پاسخگویی به مسائل دانش آموزی با همکاری استانداری در مدارس استان تاکید کرد.

انتهای پیام/۵۱۱/ح




جریان‌سازی و گفتمان‌سازی فرهنگی را در آموزش و پرورش ضروری است

منبع: تسنــیم
? جریان‌سازی و گفتمان‌سازی فرهنگی را در آموزش و پرورش ضروری است