جرم انگاری در اظهار نظرهای غیر مرتبط در اولویت قوه مقننه باشد

نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس دهم شورای اسلامی گفت: جرم انگاری در خصوص اظهار نظرهای غیر کارشناسانه باید از اولویت‌های قوه مقننه باشد. یحیی کمالی‌پور در گفت‌وگو با فت فتو در کرمان با بیان لزوم حفظ جایگاه‌های حقیقی و حقوقی در اظهار نظرها اظهار کرد: یکی از چالش‌هایی که امروز فراروی کشور ما قرار گرفته […]


نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس دهم شورای اسلامی گفت: جرم انگاری در خصوص اظهار نظرهای غیر کارشناسانه باید از اولویت‌های قوه مقننه باشد.

یحیی کمالی‌پور در گفت‌وگو با فت فتو در کرمان با بیان لزوم حفظ جایگاه‌های حقیقی و حقوقی در اظهار نظرها اظهار کرد: یکی از چالش‌هایی که امروز فراروی کشور ما قرار گرفته و بعضا موجب التهاب در جامعه و ایحاد هزینه‌هایی هنگفت برای کشور شده، عدم مدیریت تریبون‌دارانی است که بعضا در جایگاه خود اظهار نظر نمی‌کنند.

وی با اعلام نواقص قانونی در برخورد با اظهار نظرهای غیرکارشناسانه و تنش‌زا گفت: بدون تردید این حرکت‌های غیرمدبرانه در حوزه گفتار و عمل می‌تواند کشور را باچالش‌های فراوانی روبه‌رو کند و متاسقانه در این حوزه قانون خاص و مشخصی وجود ندارد.

نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: بعضی از تریبون‌داران خود را در جایگاه همه مسؤولان کشور دانسته و در جایگاه آنان اظهار نظر می‌کندد بدون اینکه تخصص خاصی در این زمینه داشته باشند و همین اظهار نظرهای غیر کارشناسانه موجب تنش در جامعه می‌شود.

وی با بیان نمونه‌هایی از اظهار نظرهای غیر کارشناسانه بعضی از اقشار در روزهای اخیر و ایجاد التهاب بیشتر در فضای عمومی جامعه گفت: به‌عنوان مثال وقتی کشور با یک چالش امنیتی روبه‌روست الزاما باید کسانی اظهار نظر کنند که در آن حوزه تخصص و مسؤولیت داشته باشند.

کمالی‌پور با اعلام لزوم برخورد با این پدیده و مسؤولیت سنگین قوه مقننه برای تدوین قوانین مرتبط خاطرنشان کرد: متاسفانه تا به امروز کسی نتوانسته یا نخواسته با کسانی که خارج از حوزه مسؤولیتی خود سخن گفته و برای کشور ایجاد بحران می‌کنند برخورد کند.

وی ابراز کرد: دستگاه قانون‌گذاری کشور این فرصت را غنیمت شمرده و مسؤولیت را متوجه کسانی کند که در حوزه تخصصی خود اظهار نظر نمی‌کنند.

نماینده سابق مردم جیرفت وعنبرآباد در مجلس شورای اسلامی متذکر شد:  در تدوین قانون برخورد با اظهار نظرهای تنش‌آفرین توسط افراد، باید جایگاه افراد دیده شده و جرم انگاری بر اساس جایگاه آنها باشد.

وی با اشاره به نمونه‌هایی از قوانین قضایی و پیشگیرانه در کشورهای دیگر یادآور شد: در قوانین آن کشورها جرم افراد بر اساس جایگاه سنجیده می‌شود و در کشورما هم با توجه به هزینه‌هایی که این اظهار نظرها به کشور وارد کرده باید هر چه سریع‌تر برای این مهم راهکار قانون اتخاذ و جرم انگاری در این خصوص یکی از موارد مهم و واجب این روزهاست که قوه مقننه باید به ان توجه کند.

انتهای پیام/۳۷۶۳/ب





جرم انگاری در اظهار نظرهای غیر مرتبط در اولویت قوه مقننه باشد

منبع: فــارس
? جرم انگاری در اظهار نظرهای غیر مرتبط در اولویت قوه مقننه باشد