جدیدترین اخبار کرونا در ایران| عبور از قله پیک پنجم/ "دلتا" در نوار غربی کشور یکه‌تازی می‌کند / احتمال فوت واکسینه‌شده‌ها ۱۱ برابر کمتر است + نقشه و نمودار

گروه استان‌ها ـ بررسی‌ آمارهای منتشر شده از وزارت بهداشت نشان می‌دهد در تمامی مناطق کشور از قله پیک پنجم کرونا عبور کرده‌ایم، اما کارشناسان براین باورند شعله‌های دلتا همچنان در بخش‌ها دیده می‌شود و درصورت بی‌توجهی دوباره آتش پیک ششم به‌پا می‌شود. – اخبار استانها – به‌گزارش گروه استان‌های فت فتو، انتشار آمارهای روزانه […]

گروه استان‌ها ـ بررسی‌ آمارهای منتشر شده از وزارت بهداشت نشان می‌دهد در تمامی مناطق کشور از قله پیک پنجم کرونا عبور کرده‌ایم، اما کارشناسان براین باورند شعله‌های دلتا همچنان در بخش‌ها دیده می‌شود و درصورت بی‌توجهی دوباره آتش پیک ششم به‌پا می‌شود.

– اخبار استانها –

به‌گزارش گروه استان‌های فت فتو، انتشار آمارهای روزانه وزارت بهداشت نشان می‌دهد در بسیاری از نقاط کشور روند نزولی همه‌گیری پیک پنجم ادامه دارد، اما کارشناسان با اشاره به نوسان‌های مقطعی در بخش‌هایی از ایران تاکید می‌کنند هنوز شرایط شکننده است و درصورت بی‌توجهی هموطنان دوباره امکان بحرانی شدن شرایط وجود دارد.

کارشناسان در این زمینه معتقدند نمودارهای ثبت شده از روند نرخ ابتلا در استان‌های مختلف نشان می‌دهد تنها دو استان شاهد روند نزولی نشده‌اند و باقی استان‌ها با شیب‌های متفاوتی درحال تجربه شرایط بهتری نسبت به گذشته در پیک پنجم هستند.

به گفته این گروه البته در این زمینه نباید دچار اشتباه محاسباتی شد و یکباره محدودیت‌های قبلی را نادیده گرفت بلکه اکنون لازم است برای تثبیت شرایط و همچنین رسیدن به آمار فوتی‌های دو رقمی همچون قبل نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای طرح دورکاری در ادارات و موسسات و صنایع دقت نظر داشته باشیم.

کارشناسان همچنین درباره تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور در شرایط فعلی می‌گویند: بررسی‌ها نشان می‌دهد اکنون کشور به دو بخش کرونایی تقسیم شده است و نیمه شرقی ایران شرایط بهتری نسبت به نیمه غربی ایران دارد، به این صورت که آمارها نشان می‌دهد آتش زیر خاکستر کرونا در نیمه غربی ایران همچنان فعال است و درصورت بی‌توجهی این وضعیت می‌تواند یکباره تغییر کرده و سایر نقاط را هم درگیر کند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

واکسینه‌شده‌ها هم بیمار می‌شوند

در همین حال کارشناسان بهداشت و درمان با اشاره به افزایش سرعت واکسیناسیون در سراسر کشور تاکید می‌کنند خوشبختانه روند واکسیناسیون عمومی در شرایط بسیار بهتری نسبت به قبل قرار داریم اما نکته اصلی اینجاست که افراد واکسینه‌ شده به شکل صد در صد در مقابل بیماری ایمن نیستند و درصورت بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی حتی با دریافت دو دوز واکسن احتمال بیمار شدن آنها وجود دارد.

این گروه تاکید می‌کنند بیماری افرادی که واکسیناسیون آنها کامل شده نسبت به سایر افراد که یا واکسن نزده‌اند یا اینکه تنها یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند بسیار سبک‌تر و احتمال مرگ آنها کمتر است بنابراین لازم است همه افراد واکسینه شده به صورت کامل نیز پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را مدنظر داشته باشند.

علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در این زمینه معتقد است، براساس یک اصل جهانی بهترین واکسن در دسترس ترین واکسن است و با توجه به مطالعات اخیر جهانی، افراد واکسینه شده ۱۱ برابر نسبت به افراد غیر واکسینه شده کمتر در معرض فوت ناشی از بیماری قرار می‌گیرند.

آخرین جزئیات رنگبندی شهرستان‌ها

بنا بر اعلام وزارت بهداشت بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی در کشور ۱۶۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۰۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۷۷۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار می‌گیرند. بنابراین شهرهای نیر (اردبیل)، گلپایگان (اصفهان)، عنبرآباد، کوهبنان (کرمان)، بهاباد (یزد) وارد وضعیت قرمز می‌شوند.

همچنین شهرهای  آذرشهر، اسکو، جلفا، کلیبر، هریس (آذربایجان شرقی)، پلدشت (آذربایجان غربی)، اردبیل، پارس‌آباد، خلخال، سرعین (اردبیل)، بوئین و میاندشت، تیران و کرون، دهاقان، سمیرم (اصفهان)، ایوان، دهلران، ملکشاهی، مهران، هلیلان (ایلام)، بوشهر، تنگستان، جم، دشتستان، کنگان (بوشهر)، اسلامشهر، دماوند، شهریار (تهران)، سامان، فارسان، کوهرنگ (چهار محال و بختیاری)، بشرویه، سرایان، قائنات (خراسان جنوبی)، باخرز، بینالود، تایباد، تربت حیدریه، جوین، کوهسرخ، مشهد، نیشابور (خراسان رضوی)، اهواز، رامهرمز، کارون، مسجدسلیمان (خوزستان)، آرادان، سمنان، گرمسار، مهدی‌شهر (سمنان)، آباده، استهبان، پاسارگاد، خرامه، خرم‌بید، خفر، داراب، رستم، سرچهان، شیراز، فسا، فیروزآباد، قیر و کارزین، کوه‌چنار، مرودشت (فارس)، تاکستان، قزوین (قزوین)، قم (قم)، بافت، بردسیر، بم، سیرجان، شهربابک، کرمان، منوجان (کرمان)، گچساران (کهگیلویه و بویراحمد)، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، صومعه‌سرا، لنگرود (گیلان)، رامسر (مازندران)، شازند، کمیجان، محلات (مرکزی)، تویسرکان (همدان) از وضعیت قرمز خارج می‌شوند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

کرونا ۱۳۸ نفر دیگر را در گیلان راهی بیمارستان‌ها کرد
خیز خزنده آمار مبتلایان به کرونا در استان سمنان؛ آیا صدای پیک جدید به گوش می‌رسد؟
وضعیت شکننده استان کرمان در سراشیبی پیک پنجم کرونا/ تزریق واکسن به ۳۰هزار دوز در روز رسید
اقدام جهادی اهالی رسانه در کرمانشاه/ بسته‌های میوه و بطری‌های آب سیب بین بیماران کرونایی توزیع شد + فیلم

 

استان آذربایجان غربی/ ۱۰۰۰ نفر بستری شد

جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته هزار نفر بستری مشکوک به کرونا در استان آذربایجان‌غربی ثبت شد.

وی تصریح کرد: همچنین تعداد افراد بیماری بستری سندروم حاد تنفسی به دو هزار و ۱۶۱ نفر رسید و ۴۲ نفر نیز وصل به دستگاه ونتیلاتور شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین هم اکنون تعداد ۳۲۸ نفر بیمار با شرایط بدحال در بخش آب سی یوی بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با اشاره به ابتلای یک هزار و ۴۹۲ نفر دیگر به کرونا در شبانه روز گذشته در استان بیان کرد: تاکنون ۲۵۸ هزار و ۵۱۵ نفر در آذربایجان‌غربی به کرونا مبتلا شده اند.

آقازاده با اظهار تاسف از فوت ۳۰ نفر دیگر بر اثر کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون پنج هزار و ۹۵۱ نفر بر اثر کرونا ویروس جان باخته‌اند.

وی با اشاره به شکستن رکوردی دیگر در واکسیناسیون افزود: در شبانه روز گذشته ۶۰ هزار و ۲۹۸ نفر واکسن کرونا را دریافت کردند و مجموع واکسیناسیون در استان به یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۱۵۷ نفر رسید.

استان اصفهان/۱۴۸۴ تست مثبت در شبانه روز گذشته

آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان ۴۰۸۳  نفر بودند که ۱۴۸۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده ۴۴۹  نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این مدت ۴۹۰ بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر  ۲۸۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد ۴۵۴ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان را  ۲۸ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۹ نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

نجیمی خاطرنشان کرد: روند واکسیناسیون در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سرعت خوبی داشته و در مجموع دو نوبت تا ۲۳ شهریور تعداد ۲۱۷۱۸۶۸ واکسن تزریق شده که از این تعداد ۱۴۱۲۴۴۰ تزریق نوبت اول و ۷۵۹۴۲۸ تزریق در نوبت دوم صورت گرفته است.

استان البرز/۱۳۱ بیمار جدید در مراکز درمانی

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  کرج  در مورد آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان البرز ، اظهار داشت: ۱۳۱ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته با علائم کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند.

وی افزود: مجموع کل موارد بستری شامل قطعی، محتمل و مشکوک از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در استان البرز ۶۸ هزار و ۴۰۷  نفر بوده است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با بیان اینکه  در حال حاضر  تعداد ۱۱۰۹ نفر شامل موارد قطعی، محتمل و مشکوک در مراکز درمانی بستری هستند، بیان کرد: از این تعداد ، ابتلای ۵۸۲ نفر به بیماری کرونا تا این تاریخ قطعی شده است.

بابایی با اشاره به اینکه تزریق واکسن در استان البرز شتاب گرفته است، تصریح کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۸ بیمار کرونایی در استان البرز جان خود را از دست داده اند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به  ۵۷۹۰ نفر رسید.

وی با بیان اینکه شیوه نامه های بهداشتی همچنان باید رعایت شود، گفت: خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۱ هزار و ۴۹۴ نفر از مراکز درمانی استان البرز ترخیص شدند.

استان بوشهر/ افزایش ۴۰ درصدی واکسیناسیون

سعید کشمیری در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به مهار موج پنجم بیماری کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: با کاهشی شدن مبتلایان و بستری‌ها در بخش کرونایی بیمارستان‌ها، استان بوشهر از وضعیت قرمز خارج شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه روز گذشته ۶۹ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری شدند خاطر نشان کرد: اکنون تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر ۳۱۸ نفر است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از فوت ۵ نفر دیگر شامل ۳ آقا و ۲ خانم به سبب ابتلا به کرونا خبر داد و بیان کرد: تاکنون یک‌هزار و ۹۰۸ نفر به سبب ابتلا به کرونا در استان بوشهر جان‌باخته‌اند.

وی از کاهش اشغال تخت‌های بستری بخش کرونایی مراکز درمانی استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: اکنون اشغال تخت‌های بخش کرونایی ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش یافته و تعداد بیماران بستری از یک‌هزار نفر در موج پنجم، اکنون به ۳۱۸ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تسریع تزریق واکسن کرونا در شهرها و روستاهای استان خبر داد و گفت: با افزایش مراکز واکسیناسیون تزریق واکسن کرونا در استان ۴۰ درصد افزایش یافته و روزانه ۱۴ هزار نفر این واکسن دریافت می‌کنند.

کشمیری از تزریق واکسن به گروه سنی ۳۰ سال به بالا استان بوشهر خبر داد و افزود: متولد ۱۳۷۰ به بالا می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه salamat.gov.ir نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان خراسان جنوبی/۱۰۳ مورد تست مثبت در ۲۴ ساعت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۳۰۵ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۰۳ بیمار جدید شامل ۲۸ بستری و ۷۵ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

کامبیز مهدی زاده افزود: از این تعداد ۴۳ مورد از بیرجند، خوسف و نهبندان هر کدام ۶ مورد، ۲ مورد از درمیان، زیرکوه ۱۱ مورد، ۴ مورد از سرایان، ۷ مورد از سربیشه، ۱۳ مورد از طبس، ۳ مورد از فردوس، ۸ مورد جدید از قاینات شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین از ۶۸۶ تست سریع کرونا ۱۴۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۸۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۵۸ نفر کرونا مثبتند، ادامه داد: از این تعداد ۲۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۱۱ نفر نامساعد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۳ مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی ثبت شد و فوتی‌های ناشی از این بیماری به هزار و ۱۰۸ نفر رسید.

مهدی زاده افزود: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا امروز ۲۵۱ هزار و ۲۸۵ نفر واکسن نوبت اول و ۱۵۰ هزار ۵۹۱ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

استان خراسان رضوی/ ۳۶ درصد جامعه هدف واکسینه شدند

 سیدکاظم فرهمند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهارداشت: از مجموع ۵ میلیون دز واکسن وارد شده به کشور،  معادل ۷۰۰ هزار آن به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر ۴۳ پایگاه و مرکز واکسیناسیون در مناطق زیر پوشش فعال است و ظرفیت تزریق ۱۰۰ هزار دز واکسن در روز در این مراکز ایجاد شده است.

قائم مقام بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: ۳٫۵ میلیون نفر جمعیت بالای ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه ساکن هستند که برای این تعداد ۷ میلیون دُز واکسن مورد نیاز است.

فرهمند خاطرنشان کرد: تاکنون یک میلیون و ۹۳۸ هزار و ۷۹۷ نفر زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفته‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۳۲۰ هزار و ۱۷۹ نفر دوز اول و ۶۱۸ هزار و ۶۱۸ نفر دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در سطح کشور با تزریق ۳۶ درصد گروه هدف رکوردار واکسیناسیون هستیم، حتی از میانگین کشوری که ۳۳ درصد بوده ۳ درصد بالاتر هستیم.

مهدی قلیان، رئیس کمیته بهداشت قرارگاه عملیاتی کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهارداشت: تاکنون  یک میلیون و ۹۳۸ هزار و ۷۹۷ نفر از گروه‌های هدف در مناطق زیر پوشش این دانشگاه واکسینه شده اند.

وی افزود: طی توافقاتی که با شهرداری مشهد انجام شد بزرگ‌ترین مرکز واکسیناسیون خودرویی و تجمیعی شرق کشور با ۷ لاین خودرویی در محل نمایشگاه بین المللی مشهد راه اندازی شد که جلب مشارکت سایر سازمان‌های توسعه با دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای تامین سلامت مردم را نشان می‌دهد.

رییس کمیته بهداشت قرارگاه عملیاتی کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:در حال حاضر ۳۲ پایگاه  تجمیعی و مرکز واکسیناسیون کرونا در شهر مشهد و ۱۳ مرکز در شهرستان های تابعه دانشگاه در حال ارائه خدمات واکسیناسیون کرونا می باشند همچنین ۱۶ پایگاه واکسیناسیون در شهر مشهد جهت واکسیناسیون مادران باردار راه اندازی شده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان سمنان/۶۵ مورد قطعی در بیمارستان بستری شده است

حبیب‌الله خجسته‌پور سخنگو و جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار فت فتو در سمنان، گفت: ‌روز گذشته ۲۱۳ مورد ابتلای قطعی به کرونا در استان سمنان ثبت شد.

وی با اشاره به آخرین آمار استخراج شده از روند شیوع کرونا در استان سمنان اظهار داشت: روز گذشته، بیست‌ودوم شهریورماه تعداد ۶۵ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان بستری شده‌اند که حکایت از افزایش ۴۱ نفری در تعداد بستری‌های روزانه نسبت به روز گذشته در این استان دارد.

معاون استاندار سمنان افزود: روز گذشته تست کرونای ۲۱۳ نفر بر اساس معیارهای قطعی آزمایشگاهی مثبت شده و به‌عنوان مبتلایان قطعی شناسایی شده مبتلا به کرونا در استان سمنان محسوب شدند.

خجسته ‌پوربا اشاره به اینکه این تعداد نسبت به روز پیش از آن ۴۴ نفر کاهش داشته است اضافه کرد: البته از مجموع ۲۱۳ بیمار شناسایی شده مبتلای قطعی به کرونا در استان سمنان در روز گذشته، ۶۵ نفر در بیمارستان‌های این استان بستری شده و ۱۴۸ نفر نیز به‌صورت سرپایی مداوای خود را دنبال می‌کنند که نشان از افزایش تعداد بستری‌های روزانه دارد.

به گفته وی، بر این اساس از ابتدای پاندمی کرونا تا کنون تست کرونای ۶۷ هزار و ۷۳ نفر در استان سمنان مثبت شده است.

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان با اشاره به روند مناسب بهبود بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های این استان عنوان کرد: در روز گذشته همچنین ۶۷ بیمار قطعی مبتلا به کرونا پس از بهبودی کامل، با حال عمومی مناسب مرخص شده و به خانه برگشتند.

خجسته ‌پور با اشاره به روند مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در استان سمنان عنوان کرد: در روز گذشته همچنین ۴ خانواده دیگر در استان سمنان به دلیل بیماری کرونا داغدار عزیزان خود شدند تا مجموع جان‌باختگان ناشی از ابتلای قطعی به کرونا در این استان از ابتدای پاندمی تا کنون به عدد یک‌‌هزار و ۳۷۸ نفر برسد.

وی از کاهش مستمر تعداد بستری‌ها در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان سمنان خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۴۵۵ بیمار مبتلای قطعی و مشکوک به ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند که این آمار نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

استان سیستان و بلوچستان/ دومین روز بدون فوتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:  در ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ هیچ مورد فوت جدیدی در بین مبتلایان به بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان ثبت نشد و این برای دومین بار در طول ۳ ماه اخیر و بعد از فروکش کردن موج سوم بیماری کرونا در این استان بود که یک روز دیگر بدون فوت را پشت سرگذاشت و تعداد کل موارد فوت مثبت کرونای استان بر روی عدد ۲۵۰۳ نفر متوقف شد.

 هاشمی شهری، درباره شرایط فعلی همه‌گیری نیز گفت: روند نزولی در پیک اخیر اگرچه مناسب است اما براساس شواهد شرایط همچنان شکننده است و نباید شهروند نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌تفاوت باشند به این دلیل که پتانسیل شکل‌گیری بحران همچنان وجود دارد.

استان فارس/ وضعیت شکننده است

« وضعیت کرونا در فارس همچنان شکننده است و در شرایط کنونی ضرورت دارد مردم استان نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند» عبارتی که روز گذشته از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح شده است. 

هر چند سرعت واکسیناسیون در استان فارس افزایش داشته و این امر در این استان به کامل شدن روند واکسیناسیون نزدیک می‌شود اما توصیه مسئولان بهداشت و درمان استان همچنان بر این است که شیوه‌نامه‌های بهداشتی پس از دریافت واکسن نیز باید به صورت دقیق رعایت شود. 

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در مجموع بیش از یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۱۳۵ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۷۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده و با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۹۰ هزار و ۷۴۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۱۷۴ هزار و ۶۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۸ هزار و ۳۷ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۲۸ هزار و ۷۸۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

با پذیرش ۴۲۵ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم به سه هزار و ۳۸ نفر رسید و هم اکنون ۳۰۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

تاکنون یک میلیون و ۷۰۲ هزار و ۵۹۰ دوز نوبت اول و ۷۱۶ هزار و ۲۱۱ دوز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، همچنین با ۱۱۲ هزار و ۴۳۰ دوز تزریق شده طی روز گذشته، مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به دو میلیون و ۴۱۸ هزار و ۸۰۱ دوز رسید.

استان قزوین/ کاهش موارد بستری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از افزایش ۱۹ درصدی موارد قطعی‌ ابتلای کرونایی خبر داد و اظهار داشت: طی ۳۴ ساعت اخیر ۵۶۶ مبتلای کرونایی در آزمایشگاه‌های منتخب کووید۱۹ شناسایی شد که این آمار نسبت به روز گذشته ۸۷ نفر بیشتر شده است.

پیمان نامدار با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی موارد بستری‌های روزانه کرونایی در استان اضافه کرد: در شبانه‌روز اخیر ۱۲۵ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدتد که این آمار از روز گذشته ۲۵ نفر کمتر است.

وی ادامه داد: همچنین آمار بیماران بدحال کرونایی نسبت به روز قبل ۱۳ درصد کاهش یافت و به ۳۹ نفر رسید که در قیاس با روز پیش ۶ نفر کمتر شده است. با این حال موارد فوتی ۲۲ درصد افزایش یافت و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ بیمار بدحال ما به خاطر شدت علائم تنفسی جان خود را از دست دادند که ۲ نفر از روز قبل بیشتر است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان قزوین از کاهش ۲۵ درصدی آمار بهبودیافتگان روزانه کرونایی هم خبر داد و گفت: در شبانه‌روز اخیر ۱۱۹ بستری کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مرخص شدند که تین آمار در مقایسه با روز قبل ۴۱ نفر کمتر است.

نامدار با اشاره به کاهش ۴ درصدی آمار مجموع بستری‌های  کرونایی افزود: در نهایت آمار کل بستری‌های کرونایی فعلی ما به ۶۰۸ نفر رسید که در مقابسه با روز گذشته ۲۷ نفر کاهش یافته است و این به معنی تخلیه تخت‌های سهمیه پلن C برای بستری بیماران کرونایی است.

کرمان/۱۳۹ بیمار جدید شناسایی شد

مهدی شفیعی با اشاره اینکه با ورود محموله‌های جدید واکسن کرونا به کشور، واکسیناسیون در استان کرمان سرعت خوبی گرفته و روزانه چیزی در حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار دوز واکسن در استان کرمان تزریق می‌شود اظهار داشت: سن افراد فراخوان شده برای تزریق واکسن کرونا در استان کرمان در چند روز گذشته کاهش داشته و احتمال کاهش مجدد سن واکسیناسیون هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۶۳۳ مورد است گفت: از این تعداد ۳۵۹ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۳۶ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۹۲ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۴۶ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۰۰ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۱۳۹ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۳۸ هزار و ۱۳۳ مورد رسیده است.

وی به فوت ۱۸ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۵۲۹ نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان ۹۳۴ هزار و ۵۱۶ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۴۹۴ هزار و ۹۱۷ مورد است.

اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱ مرکز فعال واکسیناسیون در جنوب استان داریم گفت: تا کنون ۳۶ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال جنوب استان کرمان واکسینه شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه تعداد بستری‌های ما در جنوب استان به زیر ۱۰۰ نفر رسیده اما وضعیت ثابت نیست ادامه داد: کرونا، ویروس ناشناخته‌ای است و احتمال اینکه گرفتار پیک بعدی شویم بعید نیست.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

کرمانشاه/ روز سیاه کرونایی

در شبانه‌روز گذشته ۱۳۱ بیمار مثبت بستری و ۱۹۸ بیمار سرپایی در استان ثبت و ۲۰ نفر نیز بر اثر ابتلای قطعی به کورنا جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان به ۲۳۵۶ نفر رسید.

در شبانه‎‌روز گذشته ۲۶۴ بستری جدید ثبت شده و ۳۲۹ نفر نیز بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند و تعداد بیماران بستری اکنون به ۱۴۳۳ نفر رسیده است و ۶۸۷ نیز به صورت بستری موقت رمدیسیور دریافت می‌کنند.

اکنون ۲۲۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که ۵۹ نفر از آن‌ها حال وخیم دارند.

با افزایش ساعت خدمات‌رسانی تزریق اکنون اجرای واکسیناسیون کرونا با سرعت بیشتری در حال انجام است و براساس آمارهای روزانه ۲۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق می‌شود و این در حالی است که امکانات برای تزریق ۱۰۰ هزار دوز نیز وجود دارد.

شهروندانی که می‌خواهند دوز اول را دریافت کنند باید در سامانه ثبت‌نام کنند و با توجه به اینکه مادران باردار جزو اقشار آسیب‌پذیر محسوب می‌شوند از مادران باردار بالای ۱۸ سال که هفته ۱۲ بارداری را گذرانده‌اند درخواست می‌شود که برای دریافت واکسن به مراکز مراجعه کنند.

محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: بهترین روش برای مبارزه با کووید ۱۹، واکسیناسیون است و امکانات استان برای سرعت بخشیدن به این فرایند فراهم شده است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر تعداد مراکز تجمیعی و تعداد نیروها برتر است عنوان کرد: نگران این هستیم که موج ششم هم در راه باشد بنابراین برای کنترل موج‌های بعدی باید مردم از واکسیناسیون استقبال کنند.

مرادی بیان کرد: تاکنون حدود یک میلیون دوز واکسن تزریق شده که ۴۵ درصد دوز اول و ۲۴ درصد دوز دوم را نیز دریافت کرده‌اند.

استان کهگیلویه و بویر احمد/ شمار قربانیان افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش شمار قربانیان کرونا به ۹۱۹ نفر خبر داد و گفت: روز گذشته دو بیمار جان خود را از دست دادند.

 پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون ۳۲۲ بیمار در بیمارستان‌های کرونایی استان بستری بوده که از این تعداد ۱۶۶ نفر مبتلای قطعی و ۳۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۶۷۶۰۹ مورد گزارش شده است.

یزدان‌پناه بیان کرد: از ۷۳۸ جواب نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج و دهدشت، حدود ۲۷ درصد نمونه‌ها مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد و گچساران بوده و از ۴۶۰ نمونه رپید تست حدود ۱۵ درصد مثبت و در بیشترین مبتلایان در شهرستانهای کهگیلویه، چرام و بویراحمد بودند.

وی ابراز کرد: خوشبختانه با کاهش نسبی شمار مبتلایان، بیماران بستری در بیمارستان ها و بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه مواجه هستیم که امیدواریم با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم و اصناف این روند ادامه داشته باشد.

استان گیلان/۷۲۰ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند

واکسیناسیون کرونا در گیلان شتاب خوبی دارد و یک میلیون و ۵ هزار نفر تاکنون در استان گیلان دوز نخست و ۵۰۶ هزار نفر دوز دوم واکسن را  دریافت کرده‌اند. 

هر چند آمار کرونا در گیلان روند نزولی دارد اما آمار کنونی نیز مطلوب نیست به گونه‌ای که ۷۲۰ بیمار کرونایی هم‌اکنون در گیلان بستری هستند و ۱۳۸ نفر ۲۴ ساعت گذشته به آمار مذکور افزوده شده‌اند.

همچنین ۱۲۲ بیمار کرونایی نیز به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان گیلان به سر می‌برند و وضعیت ۱۲۹ نفر از بیماران کرونایی در گیلان وخیم گزارش شده است.

طبق آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر تمامی شهرستان‌های استان گیلان در وضعیت نارنجی و تنها یک شهرستان املش در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

شایان ذکر است که محدودیت‌های کرونایی اعم از محدودیت‌های تردد و محدودیت‌های مربوط به اصناف در راستای کنترل زنجیره کرونایی همچنان در استان گیلان ادامه دارد.

استان لرستان/ فوت ۹ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته

مریم کوشکی ظهر امروز در رابطه با آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان لرستان اظهارداشت: با مثبت شدن تست ۵۹۴ بیمار دیگر در لرستان  آمار مبتلایان به کرونا در این استان به ۱۷۷ هزار و ۲۵۶ نفر افزایش یافت.

وی افزود: در بحث مرگ و میر ناشی ناشی از کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۹ نفر بیمار دیگر فوت کردند با افزوده شدن این تعداد مجموع فوتی‌های استان به ۲ هزار و ۳۹۱ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: هم اکنون نیز ۹۳۸ بیمار مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند روز گذشته نیز آمارها بستری‍های لرستان ۹۴۴ نفر بود.

استان مرکزی/ ۵۰۰ بیمار جدید کرونایی شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: ۵۰۰ بیمار جدید کرونایی بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی در استان مرکزی شناسایی شد.

سیدمحمد جمالیان افزود: ۷۳ نفر از بیماران جدید شناسایی شده در این استان برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی بیان کرد: ۴۲۷ نفر از این افراد نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: شمار مبتلایان به کرونا از زمان شیوع این ویروس تاکنون، در استان به ۹۰ هزار و ۷۷۸ نفر رسیده است.

جمالیان بیان کرد: متاسفانه ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا نیز در استان به دلیل کرونا جان باختند و شمار فوتی‌های این بیماری به ۲ هزار و ۶۱۳ نفر رسید.

رئیس علوم پزشکی اراک با اشاره به مسئله واکسیناسیون در استان مرکزی گفت: تغییر رده سنی واکسیناسیون به شرط واکسیناسیون ۸۰ درصد گروه سنی قبلی است که متاسفانه در رده سنی ۴۰ تا ۵۰ سال استقبالی که مورد توقع و قابل انتظار بود، انجام نشد و تنها ۵۰ درصد آنها واکسینه شده بنابراین از مردم درخواست داریم تا در اولین فرصت به مراکز مربوطه مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت نمایند تا هر چه سریعتر به ایمنی جمعی مورد انتظار دست یابیم.

وی بیان کرد: از همه عواملی که کمک حال دانشگاه علوم پزشکی در امر واکسیناسیون بودند، به ویژه سپاه روح الله و بسیج که سالن شهید سلیمانی و مرکز خودرویی را با نیروهای جهادی راه اندازی کردند، آموزش و پرورش، شهرداری و سازمان جمعیت هلال احمر کمال تشکر و قدردانی را داریم.

جمالیان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی خوبی در حوزه واکسیناسیون در استان مرکزی انجام شده بنابراین در صورت مشاهده ازدحام جمعیت این آمادگی وجود دارد که ساعت کاری مراکز واکسیناسیون افزایش یابد.

 

درحال تکمیل… .

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

انتهای پیام/ی




جدیدترین اخبار کرونا در ایران| عبور از قله پیک پنجم/ "دلتا" در نوار غربی کشور یکه‌تازی می‌کند / احتمال فوت واکسینه‌شده‌ها ۱۱ برابر کمتر است + نقشه و نمودار

منبع:تسنــیم
? جدیدترین اخبار کرونا در ایران| عبور از قله پیک پنجم/ "دلتا" در نوار غربی کشور یکه‌تازی می‌کند / احتمال فوت واکسینه‌شده‌ها ۱۱ برابر کمتر است + نقشه و نمودار