جدیدترین اخبار کرونا در ایران| رشد ۴۱ درصدی نرخ ابتلای روزانه نسبت به ابتدای هفته/ افزایش نگرانی کارشناسان از عادی‌انگاری‌ها+ نقشه و نمودار

گروه استان‌ها ـ آمارهای منتشر شده رسمی از شرایط همه‌گیری نشان می‌دهد نرخ رشد ابتلای روزانه نسبت به ابتدای هفته جاری صعودی بیش ۴۱ درصدی داشته و کارشناسان با استناد به احتمال ورود ویروس جهش یافته جدید نگران از تجمع و عادی انگاری هموطنان هستند. – اخبار استانها – به‌گزارش گروه استان‌های فت فتو، درحالی […]

گروه استان‌ها ـ آمارهای منتشر شده رسمی از شرایط همه‌گیری نشان می‌دهد نرخ رشد ابتلای روزانه نسبت به ابتدای هفته جاری صعودی بیش ۴۱ درصدی داشته و کارشناسان با استناد به احتمال ورود ویروس جهش یافته جدید نگران از تجمع و عادی انگاری هموطنان هستند.

– اخبار استانها –

به‌گزارش گروه استان‌های فت فتو، درحالی که برای سومین روز متوالی روند نرخ ابتلای روزانه کرونا در سراسر ایران صعودی بوده مقایسه آمارهای منتشر شده رسمی از شاخص‌های مختلف کرونا نشان می‌دهد نسبت به اول هفته جاری نرخ ابتلای روزانه ۴۱٫۵۴ درصد صعودی بوده و این آمار باعث نگرانی کارشناسان و متخصصان بهداشت و درمان در شرایط فعلی شده است.

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه تاکید می‌کنند: در شرایطی که احتمال ورود غیر مستقیم ویروس “اُمیکرون” به کشور وجود دارد از هر زمان دیگری لازم است که پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود به این دلیل که قدرت سرایت بسیار بالای این ویروس جهش یافته می‌تواند مشکلی قابل توجه در دوره همه‌گیری کرونای کشورمان ایجاد کند.

این گروه معتقدند ادامه روند نرخ صعودی ابتلا در سه روز گذشته و البته در مقایسه با ابتدای هفته بیانگر این نکته است که ویروس منحوس همواره در ایران فعال بوده و توان ایجاد زنجیره انتقال گسترده را برای موج تازه دارد بنابراین با استفاده از کم‌هزینه‌ترین راهکار یعنی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی نباید اجازه تشکیل این زنجیره داده شود.

به گفته کارشناسان نقش کلیدی و اصلی در ایجاد بحران آتی زیر سایه احتمال ورودی ویروس جهش یافته به کشورمان به عهده واکسن‌نزده‌هاست به این دلیل که این گروه بیشترین شانس ابتلا به ویروس را داشته و با درنظر گرفتن سهم آنها در جامعه احتمال بروز بحرانی تازه با ویروس جهش یافته در کشور دور از انتظار نیست و بهترین راهکار این است که گروه یاد شده برای مشارکت در طرح ملی واکسیناسیون مشارکت داشته و هرچه سریعتر اقدام کنند.

کارشناسان درباره ایجاد مصونیت با تزریق واکسن نیز اظهار می‌کنند: براساس تحقیقات انجام شده دستیابی به حداکثر مصونیت بعد از تزریق و تکمیل حداقل دو دُز واکسن کرونا به دست می‌آید که آنهم بعد از روز سی‌ام تزریق دو دوم است بنابراین هرچه گروهی که واکسن نزده‌اند زودتر اقدام کنند علاوه براینکه سلامت خودشان را در شرایط فعلی تضمین کرده‌اند مسئولان را برای مدیریت کم هزینه‌تر موج بعدی همراه کرده‌اند.

این درحالی است که متخصصان بهداشت و درمان  واقعیت آماری کرونا در شرایط فعلی را با استناد به اعداد و ارقام منتشر شده بررسی کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که زمانی که نرخ ابتلای روزانه در دو جدول آخر منتشر شده از وضعیت همه‌گیری نشان می‌دهد نرخ ابتلای روزانه رشدی ۱۳٫۹۹ درصدی را به خود دیده و موارد بستری روزانه هم تغییر محسوسی نداشته و تنها ۴ نفر کاهش یافته است، بنابراین در واقع زنگ هشدار به صدا در آمده که ویروس فعال و قابلیت ایجاد بحران را دارد.

البته گروه یاد شده با افزایش دامنه بررسی خود در دوره ۱۶ روزه نیز مهر تایید به صدا درآمدن زنگ هشدار در دوره همه‌گیری زده‌اند به این دلیل که بازهم بررسی‌های آماری نشان می‌دهد در همین دوره نرخ ابتلای روزانه کاملاً زیرپوستی روند صعودی را ادامه داده و علی‌رغم تام فراز و فرودهای روزانه در مجموع روند افزایشی با شیب ملایم خود را ادامه داده است.

رعایت پروتکل‌ها همچنان مؤثرترین راهکار

در این زمینه فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا با اشاره به احتمال ورود ویروس جهش یافته به کشور گفت: کماکان مؤثرترین و ارزان‌ترین روش مقابله در مقابل سوش جدید ویروس کرونا (اٌمیکرون) همان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، شستن دست و استفاده از ماسک است.

علیرضا زالی افزود: یکی از عمده مسائل مهم در بحث کرونا، سوش جدید است که در آفریقا منتشر شده و جهان با این سوش جدید دوباره در معرض خطر است بنابراین اتخاذ سیاست‌های متناسب از سوی دولت‌ها در دستورکار قرارگرفته و ایران هم از این قاعده مستثنی نیست.
وی گفت: هنوز اطلاعات کافی از این ویروس جدید نداریم، اما می‌دانیم که فوق العاده سرایت پذیر است و در آفریقا نیز عمده کسانی که این سوش جدید را گرفته اند، علائم خفیفی مانند گرفتگی عضلانی و … دارند و موارد مرگ جدید نیز ناشی از این سوش هنوز گزارش نشده است.
زالی تصریح کرد: اینکه آسترازنکا اعلام کرد که واکسن آسترازنکا در مقابل این سوش جدید نیز مقاوم است خیلی زود بود، چرا که در این مدت کوتاه نمی‌توان در این خصوص اظهار نظر کرد و برای اظهارنظر دقیق به دو سه هفته زمان نیاز داریم.
وی ادامه داد: به هر حال درباره این سوش اظهارات کمی صورت گرفته و مشخص نیست که ما با یک ویروس نه چندان کشنده مواجهیم یا خیر.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت:، اما آنچه مسلم است اینکه استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی در همه سوش‌ها موثر است و ارزان‌ترین و مؤثرترین روش مقابله نیز همان رعایت شیوه نامه‌ها است.
وی افزود: البته با این سوش جدید، اضطراب جهانی شکل گرفته و ترس باعث افزایش رعایت شیوه نامه‌ها می‌شود که در این خصوص نیز طبق گزارش بازرسان اصناف، رعایت پروتکل‌ها در اصناف به خوبی انجام می‌شود.
دکتر زالی درباره تزریق دوز سوم واکسن نیز گفت: عمده این تزریقات در تهران است و تهران در دُز سوم نیز پیشروتر است و استراتژی ما نیز حرکت به سمت تزریق دُز سوم است که دُز سوم به موقع تزریق شود.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

تداوم افزایش آمار مبتلایان به کرونا؛ روز فوتی بدون کرونا ثبت شد
سیر نزولی شیوع کرونا در استان سمنان ادامه دارد
پیشگیری از سویه جدید کرونا در ورودی‌های استان خراسان‌رضوی انجام شود
جدیدترین اخبار کرونا در ایران| «اُمیکرون» پشت دروازه‌های کشور/ مراقب سوغات ناخوانده مسافران خارجی باشیم+ نقشه و نمودار

استان آذربایجان غربی/۳۲ نفر زیر دستگاه ونتیلاتور

محمدامین ولی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۶۳۶ نفر بر اثر علائم سندروم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان بستری شده و تعداد ۳۲ نفر نیز با مشکلات تنفسی وصل به دستگاه ونتیلاتور شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی از وجود ۳۷۹ بیمار مشکوک به کرونا در استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۶۲ نفر بیمار بدحال نیز در بخش ویژه در حال مداوا هستند.

وی با اشاره به ابتلای ۳۱۵ نفر در شبانه‌روز گذشته به کرونا تصریح کرد: تاکنون در مجموع ۳۱۹ هزار و ۱۴۳ نفر به این بیماری مبتلا شده و ۷۲ هزار و ۱۸۵ نفر از بیماران بستری نیز بهبود یافتند.

ولی‌زاده با اشاره به فوت ۶ نفر دیگر در شبانه روز گذشته بیان کرد: با فوت این تعداد نیز مجموع کلی جان باختگان کرونایی در آذربایجان‌غربی به هفت هزار و ۱۲۴ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۹۱ نفر دیگر واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند افزود: همچنین تاکنون تعداد واکسیناسیون دوز سوم نیز به ۳۲ هزار و ۴۰۷ نفر رسیده است.

 

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان بوشهر/ مجموع فوتی‌های کرونا به ۲۰۲۵ نفر رسید

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، از پایش مرز‌های دریایی استان بوشهر برای مقابله با گونه جدید کرونا خبر داد و اظهار داشت: اگرچه ملوانان بوشهری با کشور‌های آفریقایی در ارتباط مستقیم نیستند، اما با توجه به رفت و آمد آنان به کشور‌های حوزه خلیج فارس و امکان ابتلا به بیماری، سلامتی آنان پس از بازگشت از سفر به‌صورت دقیق بررسی می‌شود تا از ورود گونه جدید کرونا «اُ میکرون» جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از روند کاهشی ابتلا به کرونا در این استان خبر داد و بیان کرد: روز گذشته ۴۰ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۱۱ مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر تعداد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر را ۷۴ نفر دانست و افزود: این تعداد بیمار نسبت به روز گذشته کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ۲ بیمار کرونایی دیگر در بیمارستان‌های استان بوشهر جان خود را از دست دادند خاطر نشان کرد: یک مرد ۳۷ ساله و یک زن ۷۰ ساله بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر به جمع قربانیان این بیماری افزوده شد.

کشمیری اضافه کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۸۹ هزار مبتلا به این ویروس در استان شناسایی شده‌اند و ۲ هزار و ۲۵ نفر به همین علت فوت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه اکنون ۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، یک نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارد.

به گفته دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر، روز گذشته ۴۱ بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۱۳ نفر به کرونا دچار بودند.

 

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان فارس/ ۱۵۵ بیمار جدید در مراکز درمانی بستری شدند

براساس آخرین وضعیت ثبت شده درباره شهرستان‌ها و استان‌های کشور استان فارس در وضعیت کم خطر قرار گرفته است. بر این اساس هیچ‌یک از شهرها و شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار ندارند.

بر اساس آخرین تغییرات نقشه تنها شهرستان ممسنی در وضعیت نارنجی قرار دارد و مابقی شهرستان‌های استان در حالت زرد و آبی هستند که در این میان شیراز به عنوان مرکز استان در وضعیت زرد است.

ثبات در این روند با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تکمیل چرخه واکسیناسیون از موضوعات مورد تاکید متولیان بهداشت است. با این حال مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پیش‌بینی و آمادگی برای مقابله با موج ششم کرونا خبر داده و از شیوع سویه جدید کرونا در آفریقا ابراز نگرانی کرده‌اند. 

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در مجموع بیش از یک میلیون و ۷۵۱ هزار و ۸۳۷ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۴۹۸ هزار و ۴۹۲ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده و با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۴۰ هزار و ۸۰۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۲۵۳ هزار و ۳۴۵ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۹ هزار و ۱۰۴ بیمار مثبت و در مجموع تاکنون، ۴۹۹ هزار و ۹۰۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

براساس این اعلام ۱۵۵ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شدند و هم اکنون هزار و ۱۰۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد ۱۴۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

با جان باختن یازده هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هفت هزار و ۲۴۹ نفر افزایش یافت.

 

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

 

درحال تکمیل… .

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

انتهای پیام/ی




جدیدترین اخبار کرونا در ایران| رشد ۴۱ درصدی نرخ ابتلای روزانه نسبت به ابتدای هفته/ افزایش نگرانی کارشناسان از عادی‌انگاری‌ها+ نقشه و نمودار

منبع:تسنــیم
? جدیدترین اخبار کرونا در ایران| رشد ۴۱ درصدی نرخ ابتلای روزانه نسبت به ابتدای هفته/ افزایش نگرانی کارشناسان از عادی‌انگاری‌ها+ نقشه و نمودار