جدیدترین اخبار کرونا در ایران|کمترین نرخ ابتلای روزانه در ۱۸۰ روز اخیر / آتش زیرخاکستر "اُمیکرون" را جدی بگیریم + نقشه و نمودار

گروه استان‌ها ـ در شرایطی که روند نزولی نرخ ابتلای روزانه به کمترین میزان خود در شش ماه اخیر رسیده است کارشناسان براین باورند که نباید آتش زیر خاکستر اُمیکرون را نادیده گرفت. – اخبار استانها – به‌گزارش گروه استان‌های فت فتو، براساس آمارهای رسمی منتشر شده روز گذشته کمترین میزان نرخ ابتلای روزانه در […]

گروه استان‌ها ـ در شرایطی که روند نزولی نرخ ابتلای روزانه به کمترین میزان خود در شش ماه اخیر رسیده است کارشناسان براین باورند که نباید آتش زیر خاکستر اُمیکرون را نادیده گرفت.

– اخبار استانها –

به‌گزارش گروه استان‌های فت فتو، براساس آمارهای رسمی منتشر شده روز گذشته کمترین میزان نرخ ابتلای روزانه در شش ماه گذشته دوره همه‌گیری کرونا ثبت شده است که در نگاه اول خبری بسیار امیدوار کننده در کنترل ویروس منحوس است اما کارشناسان براین باروند که شعله‌ور شدن ویروس جهش یافته اُمیکرون در بسیاری از کشورها به‌خصوص همسایه‌های ایران می‌تواند زنگ خطری باشد که نباید آن را ندیده گرفت.

به گفته کارشناسان بهداشت و درمان شناسایی و افزایش محدودیت‌های مختلف در کشورهای اروپایی به دلیل فعال شدن گسترده ویروس جهش یافته اُومیکرون با قدرت سرایت بسیار بالا می‌تواند این نکته را یادآوری کند که بحرانی تازه در حال شکل گرفته است و به قول معروف اکنون دوره آرامش قبل از توفان در ایران است.

این گروه تاکید می‌کنند افزایش تعداد مبتلایان ویروس اُمیکرون در کشور ترکیه و همچنین شناسایی موارد ابتلای در کشورهای همسایه ایران به‌خصوص جنوب خلیج‌فارس و البته پاکستان تاکیدی براین مدعاست که جلوگیری از ورود ویروس جهش یافته جدید به کشورمان تقریباً غیر ممکن است و احتمالا باید منتظر ثبت موارد ابتلا با این نوع از ویروس که قدرت سرایت بسیار بالاتری نسبت به ویروس دلتا دارد باشیم.

متخصصان معتقدند درصورتی که امکانات شناسایی این نوع از ویروس در ایران گسترده نیست احتمال اینکه از ورود ویروس دیرهنگام مطلع شویم بالاست و برای همین لازم است در شرایط فعلی با رعایت موارد بهداشتی، واکسیناسیون گسترده  و همچنین مدیریت هوشمند هزینه‌های پیک احتمالی با ویروس اُمیکرون را به حداقل خود برسانیم.

به گفته متخصصان نتایج عملکرد واکسن در کاهش هزینه‌های مدیریت بحران را در سه ماه اخیر دیده‌ایم و بدون تردید با ادامه همان روند قبلی و همراهی مردم ضمن استفاده از همین دستاورد می‌توانیم درصورت ورود ویروس جهش یافته به داخل ایران بحران ایجاد شده را با کمترین هزینه مدیریت کنیم.

این گروه تاکید می‌کنند عدم مشارکت در طرح ملی واکسیناسیون و عادی انگاری با توجه به کاهش چشمگیر آمارهای روزانه دوره همه‌گیری می‌تواند یک‌باره شعله‌های زیر خاکستر ویروس منحوس را بگونه‌ای فعال کند که مدیریت بحران با هزینه پایین تقریباً غیرممکن خواهد بود و این بیم وجود دارد که در همین دوره شاهد جهش‌های تازه‌ای در ویروس منحوس باشیم که به مراتب نگران کننده‌تر است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

تعداد بستری‌های کرونایی در استان کرمان ۱۵ درصد کاهش داشت
جدیدترین اخبار کرونا در ایران| ۸۸درصد شهرستان‌ها در وضعیت آبی/ فرش قرمز برای “اُمیکرون” پهن نکنیم + نقشه و نمودار
شمار بیماران جدید کرونایی در گیلان همچنان رو به کاهش است

استان آذربایجان غربی/تعداد مبتلایان به کرونا کاهش یافت

محمدامین ولی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: پس از مدت‌ها تعداد مبتلایان به این بیماری دو رقمی شد و در شبانه‌روز گذشته ۸۲ نفر به کروناویروس آلوده شدند.

وی با اشاره به فوت سه نفر دیگر در شبانه روز گذشته افزود: تاکنون هفت هزار و ۲۰۲ نفر از هم استانی‌ها بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به بستری ۴۷۶ نفر به علت سندروم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان بیان کرد: هم اکنون ۲۵ نفر نیز به علت مشکلات تنفسی وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

وی تصریح کرد: همچنین هم اکنون ۳۰۲ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی سراسر آذربایجان‌غربی بستری هستند و ۱۰۱ نفر نیز با وضعیت وخیم بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه مداوا می‌شوند.

ولی‌زاده در ادامه نیز اظهار داشت: تاکنون ۷۴ هزار و ۱۰۷ بیمار مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌های استان بستری بودند بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

وی از واکسیناسیون ۱۵ هزار و ۲۷۴ نفر دیگر خبر داد و گفت: تاکنون ۹۱٫۸ درصد مردم آذربایجان‌غربی دوز اول و ۷۶٫۸ درصد نیز دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده و بیش از ۱۰۵ هزار نفر نیز موفق به دریافت دوز سوم شده‌اند.
 

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان بوشهر/ نتیجه ۹۰ درصد تست‌ها منفی شد

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر را ۴۵ نفر دانست و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که ۲ مورد از این تعداد به کرونا مثبت قطعی است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه ابتلا و بستری بیماران کرونایی نسبت به سه ماه گذشته به کمترین میزان رسیده است تصریح کرد: نتیجه ۹۰ درصد تست‌های کرونایی استان بوشهر منفی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ثبت نشدن فوتی بر اثر بیماری کرونا در بوشهر خبر داد و بیان کرد: بر این اساس جمع فوتی‌های این بیماری در استان بوشهر همان ۲ هزار و ۳۴ نفر باقی ماند.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۴ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال ۲ نفر از آن‌ها وخیم است افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۲۳ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۳ نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر از آغاز شیوع این بیماری تاکنون ۸۹ هزار و ۳۲۰ نفر دانست و خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان بوشهر یک نوبت و ۷۰ درصد هر ۲ نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌‌اند و این درحالی است که نوبت سوم هم در مراکز واکسیناسیون برای افراد بالای ۴۰ سال در حال تزریق است.

استان فارس/ ۷۳ بیمار جدید شناسایی شد

براساس آخرین وضعیت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان تنها ۳ شهرستان استان فارس در وضعیت زرد قرار دارند و مابقی شهرستان‌ها به حالت کم خطر یا آبی هستند.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز چنین اعلام کرده که از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون یک میلیون و ۸۰۳ هزار و ۴۵۴ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۰۷ هزار و ۸۰۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون یک میلیون و ۵۳۶ هزار و ۷۵ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۴۵ هزار و ۷۵۲ مورد بیمار مثبت قطعی و از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۲۶۷ هزار و ۳۷۹ مورد تست سریع انجام شده و ۶۲ هزار و ۴۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۷۳ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۶۷۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۹۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته پنج هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۳۵۱ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۴۹۷ هزار و ۸۹۱ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به ۶ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۹۲ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۰۶ هزار و ۱۵ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۸۴۶ هزار و ۴۷ دُز نوبت دوم و ۱۷۳ هزار و ۳۰ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

استان قزوین / نرخ بستری ۵۳ درصد افزایش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از کاهش ۴۴ درصدی موارد قطعی ابتلای روزانه به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته تست کرونای ۳۱ نفر در آزمایشگاه کووید-۱۹ استان قزوین مثبت شد که این آمار در قیاس با روز پیش ۲۴ نفر کمتر شده است.

جلال رحمانی با بیان اینکه نرخ بستری‌های روزانه کرونایی استان قزوین ۵۳٫۴ درصد افزایش یافت، گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۴۶ بیمار کرونایی جدید به دلیل علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که این آمار نسبت به روز گذشته ۱۶ نفر افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین از کاهش ۲۸٫۵ درصدی آمار بیماران بدحال کرونایی خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۰ بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان قزوین با اتصال به دستگاه ونتیلاتور ادامه حیات می‌دهند که این آمار در مقایسه با روز قبل ۴ نفر کاهش یافته است.

رحمانی با اشاره به تثبیت نرخ روزانه مرگ‌ومیر کرونایی در استان قزوین ادامه داد: در ضمن در شبانه‌روز اخیر یک بیمار کرونایی بدحال به دلیل شدت علائم تنفسی و همچنین ضعف جسمانی جان خود را از دست داد که این میزان فوتی نسبت به روز گذشته بدون تغییر بوده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه از کاهش ۶۷ درصدی موارد روزانه بهبودیافتگان کرونایی خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت اخیر فقط ۲۰ بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین مرخص شدند که این آمار در قیاس با روز قبل ۴۰ نفر کمتر شده و کمترین آمار بهبود کرونایی استان طی یک سال اخیر است.

رحمانی اضافه کرد: در نهایت هم مجموع آمار بستری‌های فعلی کرونایی استان قزوین با ۱۲٫۵ درصد افزایش به ۱۸۰ نفر رسید که این آمار ۲۰ نفر از روز گذشته بیشتر شده است و البته روند کلی میزان بستری‌های ما رو به کاهش بوده و این افزایش‌ها روزانه و موقتی هستند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان کرمان/ واکسیناسیون از مرز ۴ میلیون دُز گذشت

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه تعداد بستری‌های کرونایی در استان کرمان به زیر ۴۰۰ نفر رسیده که ۱۵۰ نفر قطعی کرونایی هستند اظهار داشت: در حال حاضر در مجموع تعداد بستری‌های کرونایی در استان حدود ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده که از این تعداد ۱۹ بیمار زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون کرونا در استان از مرز ۴ میلیون دوز گذشته و تا کنون ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۷۴۵ دوز واکسن دوز اول    واکسن و یک میلیون و ۷۹۰ هزار و ۵۲۹ نفر دوز دوم واکسن را تزریق کردند گفت: بالای ۸۱٫۵ درصد نوبت اول و بالای ۶۹ درصد نوبت دوم واکسن کرونا در استان را دریافت کردند.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان نیز با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ تا ظهر روز قبل اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۱۵۸ مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۹۸ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۱۳ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۲ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۸ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۲۷ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

صحبتی با اشاره به بستری ۲۵ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۴۳ هزار و ۹۴۹ مورد رسیده است.

وی به فوت سه بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۵ هزار و ۱۳۰ مورد رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و ۱۲۳ هزار و ۷۴۵ دوز عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و ۷۹۰ هزار و ۵۲۹ دوز و واکسن تزریق شده نوبت سوم کرونا در استان ۹۱ هزار و ۷۶۶ دوز است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان گیلان/ شمار بستری شدگان به کمتر از ۲۰۰ نفر رسید

طبق آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان گیلان در وضعیت آبی کرونایی و تنها شهرستان رودبار که از مبادی ورودی گیلان است در رنگ‌بندی زرد قرار دارد.

تا پیش از این ۱۴ شهرستان استان گیلان در رنگ‌بندی آبی کرونایی و ۳ شهرستان‌ رودبار، آستارا و رودسر در وضعیت زرد کرونایی قرار داشت که به دنبال کاهش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در رودسر و آستارا این ۲ شهرستان نیز آبی شد.

گسترش پوشش‌دهی واکسیناسیون را می‌توان از دلایل آبی شدن شهرستان‌های گیلان دانست به طوری‌‌که اکنون ۹۳٫۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در استان گیلان دز نخست واکسن کرونا و ۸۴٫۴ درصد این گروه‌های هدف هر دو دز را دریافت کردند.

همچنین در تزریق نوبت سوم واکسن کرونا برای جمعیت بالای ۴۰ سال نیز شاهد مشارکت خوبی از سوی مردم استان گیلان بودیم و در حال حاضر ۱۶۸ هزار نفر از گروه‌های هدف دز سوم واکسیناسیون، واکسن خود را دریافت کردند.

در پی افزایش پوشش‌دهی میزان واکسیناسیون در استان گیلان علاوه بر کاهش آمار بستری‌شدگان و مبتلایان کرونایی جدید، شاهد کاهش تعداد فوت‌شدگان ناشی از کرونا نیز بودیم و در روزهای شنبه و یکشنبه آمار فوتی‌ها به صفر رسید.

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان هم‌اکنون ۱۹۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که ۳۷ نفر از این بیماران طی شبانه‌روز گذشته به آمار بستری‌شدگان کرونایی در استان افزوده شدند.

۵۱ نفر از بیماران کرونایی به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند و اکثر افراد بستری شده در این بخش در برابر کرونا واکسینه نشدند و یا تنها یک دز واکسن کرونا را دریافت کردند. 

به دنبال پیدایش سویه جدید کرونا در جهان و شیوع آن در کشورهای همسایه، نظارت‌ها و اعمال محدودیت‌های کرونایی در مرز آستارا تشدید شده است و افراد تنها با دارا بودن تست PCR منفی می‌توانند وارد استان گیلان شوند.

همچنین مرحله نخست اعمال محدودیت‌های هوشمند کرونایی چندی پیش همزمان با سراسر کشور در استان گیلان آغاز شد و طبق اعلام جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا گیلان از امروز مرحله دوم این طرح در استان به اجرا درمی‌آید.

استان مرکزی/ ۴۸ ساعت گذشته مورد فوتی کرونا ثبت نشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: موردی از مرگ کرونایی طی ۴۸ ساعت گذشته در استان مرکزی ثبت نشده است.

سیدمحمد جمالیان افزود: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ۲۰ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا طی ۲ روز اخیر در استان مرکزی شناسایی شده که ۶ مورد از مجموع بیماران شناسایی شده در استان، در بیمارستان‌ها بستری شدند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی اراک تصریح کرد: ۱۴ مورد از بیماران جدید شناسایی شده نیز به‌ صورت سرپایی درمان گرفتند و باید که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش در منزل قرنطینه باشند.

جمالیان افزود: شمار مبتلایان به کرونا از زمان شیوع ویروس تاکنون در استان ۱۰۵ هزار ۸۰۱ نفر رسیده و تاکنون ۲ هزار و ۹۸۴ نفر در استان مرکزی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان باخته‌اند.

رئیس علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: تعدادی از عزیزان هنوز برای تزریق واکسن مردد هستند، بنده خواهش دارم برای اینکه ما بتوانیم وضعیت امروزی خود را پایدار نگهداریم یکی از این اقدامات واکسیناسیون است که آنهایی که دوز اول را دریافت نکرده‌اند و افرادی که برای دوز دوم مراجعه نکردند و افرادی که موعد دوز سومشان رسیده است حتما مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در موج پنجم علی رغم اینکه میزان مرگ و میر در کشور بیش از ۳ تا۴ برابر افزایش داشت ما در استان مرکزی شاهد کاهش مرگ و میر بودیم که یکی از علت‌های اصلی آن امر واکسیناسیون است‌ که این کاهش نشات گرفته ار سطح سواد و فرهنگ مردم استان است.

درحال تکمیل…  .

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

انتهای پیام/ی




جدیدترین اخبار کرونا در ایران|کمترین نرخ ابتلای روزانه در ۱۸۰ روز اخیر / آتش زیرخاکستر "اُمیکرون" را جدی بگیریم + نقشه و نمودار

منبع:تسنــیم
? جدیدترین اخبار کرونا در ایران|کمترین نرخ ابتلای روزانه در ۱۸۰ روز اخیر / آتش زیرخاکستر "اُمیکرون" را جدی بگیریم + نقشه و نمودار