جدال گل‌گهر و نفت برای بقاء مس/ مروری بر بازی‌های دو تیم

دو تیم گل‌گهر سیرجان و صنعت نفت فردا در هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور به مصاف هم می‌روند. به گزارش نذیر کرمان از سیرجان، هفته سی‌ام و آخرین هفته لیگ برتر هم از راه رسید و رقابت‌های فوتبال کشور به ایستگاه آخر رسید، تیم‌ها در بالا و پایین جدول جدالی سخت دارند، در […]


دو تیم گل‌گهر سیرجان و صنعت نفت فردا در هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور به مصاف هم می‌روند.

به گزارش نذیر کرمان از سیرجان، هفته سی‌ام و آخرین هفته لیگ برتر هم از راه رسید و رقابت‌های فوتبال کشور به ایستگاه آخر رسید، تیم‌ها در بالا و پایین جدول جدالی سخت دارند، در انتهای جدول یکی برای فرار و در بالا برای فراز و رسیدن به قله قهرمانی لیگ برتر ایران که اهمیت بسیار بالایی دارد و پایانی است بر کُری‌خوانی‌های این فصل از فوتبال ایران.

 پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت سرنوشت قهرمان و دیگر تیم سقوط کننده‌ی لیگ برتر فوتبال ایران مشخص می‌شود.

 لیگ بیست‌ودوم یکی از لیگ‌های جذاب و پرحاشیه بود که قهرمان آن تا فردا و بازی آخر مشخص نیست، زیرا دو تیم بالای جدول شانه‌به‌شانه هم پیش می‌روند، در پایین جدول نیز رقابت برای سقوط و بقا تنگاتنگ است.

 اما بقا و سقوط دو تیم در گرو یک تیم است. آن هم گل‌‌گهرسیرجان. گل‌گهر پس از حذف از جام حذفی و باخت هفته گذشته‌ مقابل پرسپولیس تهران، روزهای سختی را گذرانده است و پس از رفتن امیر قلعه‌نویی در ۷ بازی در لیگ برتر با سرمربی جدید خود که دستیار سرمربی قدیمش یعنی سعید الهویی‌ست، ۴ بازی را واگذار کرده، ۲ مساوی گرفته و تنها یک برد به‌دست آورده است.

خداحافظی گل‌گهر با جام حذفی را نیز باید درکارنامه الهویی نوشته شود که کارنامه قابل دفاعی برای این سرمربی جوان نیست.

در آستانه دیدار گل‌گهر و صنعت نفت آبادان مروری بر دیدارهای رودروی این دو تیم در ادوار گذشته در لیگ برتر و جام آزادگان داریم.

 گل‌گهر و نفت آبادان در لیگ برتر ۷ بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم هرتیم ۳ برد بوده و یک بازی هم مساوی شده است، در جام آزادگان نیز دو تیم ۳ بار با هم مسابقه دادند که ۲ پیروزی از آن گل‌گهر بوده و یک دیدار هم نفت پیروز شده که در مجموع برتری برای تیم گل‌گهر است.

آنچه دیدار روز پنجشنبه دو تیم گل‌گهر سیرجان و نفت آبادان را حساس کرده، بدین جهت است که پیروزی گل‌گهر می‌تواند به نوعی اعاده حیثیت برای گل‌گهر و سرمربی این تیم سعید الهویی باشد و او امیدوار به ادامه راه باشد، زیرا نتیجه نگرفتن گل‌گهر با الهویی آینده کاری این مربی جوان را نیز تحت تاثیر قرار داده و این برد بیش از همه، برای آینده سرمربی گل‌گهر موثر است و دیگر اینکه، گل‌گهر در صورت برد و پیروزی بر نفت آبادان می‌تواند تیم هم استانی خود، یعنی مس کرمان را که با نفت آبادان هم امتیاز هستند را درلیگ برتر حفظ کند و مانع از سقوطش به لیگ یک شود.

 تیم مس کرمان در بازی آخر خود برابر سپاهان روی کاغذ شانسی برای پیروزی ندارد، اما زمین بازی فوتبال مستطیلی است و توپش گرد و نود و اندی زمان دارد که در هر دقیقه‌اش می‌شود کاری کرد کارستان.

در آن‌طرف میدان هم حریف گل‌گهر تیم صنعت نفت آبادان است. این تیم با تغییر سرمربی و حضور عبدالله ویسی از هفته بیست‌وسوم نتایج بسیار قابل قبولی گرفته است.

 تیم نفت در هفته بیست‌وسوم استقلال را متوقف کرد و همین نتیجه استقلال را از کورس قهرمانی دور کرد وامید دارد تا این نتایج خوب را ادامه دهد و فقط با برد می‌تواند در لیگ برتر بماند.

 گل‌گهر هم تیمی نیست که بخواهد در خانه به‌راحتی امتیازی به حریف بدهد و فردا دو تیم جدالی سخت و نفس‌گیر خواهند داشت.

 حال باید تا فردا به انتظار نشست تا شاهد شادی و ناراحتی تیم‌ها باشیم.

 فردا پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۸ به‌طور همزمان در ۶ استان کشور آغاز می‌شود.

گزارش از: محمدعلی موقری

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





جدال گل‌گهر و نفت برای بقاء مس/ مروری بر بازی‌های دو تیم

منبع: فــارس
? جدال گل‌گهر و نفت برای بقاء مس/ مروری بر بازی‌های دو تیم