جداسازی آب شرب و فضای سبز در رفسنجان/ارتباط درختکاری با تردد در مراکز خرید

کرمان- فت فتو- مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رفسنجان با بیان اینکه جداسازی آب شرب و آب مورداستفاده برای فضای سبز در این شهر در اولویت است، درباره تاثیرات توسعه فضای سبز بویژه افزایش ترددها در مراکز خرید نیز نکاتی اشاره کرد. به گزارش فت فتو جهانگیر ملکی روز سه شنبه در […]

کرمان- فت فتو- مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رفسنجان با بیان اینکه جداسازی آب شرب و آب مورداستفاده برای فضای سبز در این شهر در اولویت است، درباره تاثیرات توسعه فضای سبز بویژه افزایش ترددها در مراکز خرید نیز نکاتی اشاره کرد.

به گزارش فت فتو جهانگیر ملکی روز سه شنبه در نشست خبری در محل فرهنگسرای رسانه شهرستان سیرجان به مناسبت هفته منابع طبیعی اظهارداشت: برای اجرای طرح جداسازی آب شرب از آب فضای سبز از سال ۸۴ توسط شرکت مشاوره ای در تهران ساخت پنج مخزن در سطح شهر آغاز شد.

وی افزود: تاکنون ۲ مخزن با حجم هر کدام ۲ هزار مترمکعب ( میدان امام و جنب کشتارگاه واقع در جاده یزد) با اعتبار مجموع حدود ۱۰ میلیارد تومان احداث شده است.

ملکی گفت: لوله گذاری از مخزن واقع در جنب کشتارگاه تا میدان امام حسین (ع) هزینه ای بالغ بر سه میلیارد تومان در بر داشته است تا فضاهای سبز در سطح شهر آبیاری شوند؛ همچنین سه مخزن دیگر هم باید در مهدی آباد، بعثت ساحلی و پارک مطهری ایجاد تا طرح جداسازی آب شرب از آب فضای سبز به طور کامل اجرا شود.

وی در عین حال افزود: تصفیه خانه مرکزی آب رفسنجان در حال احداث است که در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد و با راه اندازی آن دیگر نیازی به ایجاد سه مخرن مذکور نیست و آب فضای سبز مناطق را می توان از تصفیه خانه تأمین کرد.

توزیع درخت و ارتباط زیباسازی با تردد در مراکز خرید

این مسئول در شهرداری رفسنجان همچنین گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی بیش از پنج هزار اصله درخت از نوع عناب، سنجد تلخ و شیرین، کاج، اقاقیا و سرو بین مردم، مساجد، مدارس و دانشگاه های رفسنجان توزیع شد.

وی ضمن تشریح تاثیرات درختکاری در کاهش آلودگی تاکید کرد: براساس بررسی ها ایجاد فضای سبز و زیباسازی امکان افزایش تردد در مراکز خرید را نیز تا ۱۲ درصد به دنبال دارد که علاوه بر هویت بخشی به شهر موجبات جذب گردشگران داخلی و خارجی را نیز فراهم می کند.

ملکی گفت: مساحت فضای سبز شهرداری سه میلیون و ۱۹۶ هزار مترمربع است که از این میزان ۸۲۷ هزار و ۲۴۰ مترمربع به پارک ها که تعدادشان به ۶۲ پارک می رسد اختصاص یافته است.

وی از افزایش ۹ درصدی تعداد بوستان های رفسنجان تا سال آینده خبر داد و افزود: سالانه ۱۰ تا ۱۲ میلیون نشای فصلی در نهالستان شهرداری تولید که عمده نشاهای تولیدی در فصول مختلف سال بخصوص بهار و پاییز در سطح شهر کاشته می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه ۶۲ بوستان‌ در رفسنجان وجود دارد و امسال عملیات احداث هفت بوستان محله ای در رفسنجان آغاز شده است، گفت: با مجموع ۶۹ بوستان موجود در سطح شهر پیش بینی می شود تا سال آینده تعداد بوستان ها به بیش از ۷۵ مورد برسد.

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.




جداسازی آب شرب و فضای سبز در رفسنجان/ارتباط درختکاری با تردد در مراکز خرید

منبع: ایرنـا
? جداسازی آب شرب و فضای سبز در رفسنجان/ارتباط درختکاری با تردد در مراکز خرید